Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی، حداقل حقوق و دستمزد در سال ۱۴۰۱ را مبلغ پنج میلیون و ۶۰۰ تومان اعلام کرد و از حذف سه دهک بالا برای دریافت یارانه خبر داد.

به گزارش ایمنا، رحیم زارع درباره نشست صبح کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ به خبرنگاران گفت: براساس مصوبه کمیسیون تلفیق، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری سازمان هدفمندی یارانه‌ها مکلف شد با استفاده از پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان، دهک‌بندی جدیدی انجام دهد و ظرف سه ماه بعد از ابلاغ قانون، یارانه نقدی و طرح معیشتی خانواده‌های پردرآمد حذف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی کمسیون تلفیق بودجه مجلس افزود: پیشنهاد دولت برای منابع هدفمندی یارانه‌ها، ۴۷۰ هزار میلیارد تومان بود که این مبلغ در کمیسیون تلفیق بعد از بررسی‌های لازم به ۵۴۰ هزار میلیارد تومان رسید.

وی ادامه داد: منابع ارزی مندرج در بخش منابع جدول هدف‌مندی یارانه که در تبصره ۱۴ بودجه آمده است، باید به حساب ارزی که توسط شرکت تابعه وزارت نفت نزد خزانه‌داری کل کشور افتتاح شده، واریز شود و این ارز به نرخ ETS محاسبه خواهد شد. مبلغ ریالی آن هم به حساب سازمان هدفمندی یارانه‌ها پرداخت شود.

نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: کمیسیون تلفیق مصوب کرد که حساب‌های شرکت‌های زیرمجموعه نفت که در بانک مرکزی حساب‌های جداگانه داشتند به خزانه‌داری کل کشور منتقل شود.

زارع تصریح کرد: علاوه بر این در مصوبه دیگری وزارت راه و شهرسازی مکلف شد از طریق شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید، سازمان ملی زمین و مسکن و شرکت بازآفرینی شهری ۲۰ هزار میلیارد تومان از طریق منابع داخلی و تهاتر اراضی از طریق صندوق ملی مسکن برای مسکن ملی مهر هزینه کند. دولت در لایحه بودجه ۱۰ هزار میلیارد تومان به این امر اختصاص داده بود که با مصوبه کمیسیون تلفیق، اعتبار این تبصره افزایش یافت.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ مجلس ادامه داد: حداقل حقوق دریافتی پیشنهادی دولت در لایحه بودجه مبلغ چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود که در کیمسیون تلفیق این مبلغ به پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومان افزایش یافت که ۲۴ درصد رشد داشته است.

وی خاطرنشان کرد: اگر مبلغ افزایش حقوق و دستمزد را نسبت به سال گذشته در لایحه بودجه مقایسه کنیم، حدود ۶۰ درصد در لایحه بودجه ۱۴۰۱ افزایش داشته است.

منبع: ایرنا

کد خبر 550924

منبع: ایمنا

کلیدواژه: یارانه نقدی یارانه یارانه معیشتی هدفمندی یارانه ها زمان واريز يارانه سازمان هدفمندی یارانه ها حذف یارانه یارانه حمایتی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق هزار میلیارد تومان هدفمندی یارانه ها لایحه بودجه کمیسیون تلفیق تلفیق بودجه بودجه ۱۴۰۱

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۸۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حاجی‌بابایی: جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ در جلسه علنی امروز (یکشنبه، ۹ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در واکنش به تذکر یکی از نمایندگان مبنی بر اینکه جداول بودجه شفاف نیست، اظهار کرد: گاهی گفته می‌شود که عده‌ای مجلس را تضعیف می‌کنند، در حالی که نیازی به این تضعیف‌ها نیست و ما خودمان در داخل این کار را می‌کنیم.

وی ادامه داد: آنچه کمیسیون تلفیق تصویب کرده است، شفاف بوده و درباره ریال به ریال آن پاسخگو هستیم. همه اعداد و ارقام شفاف است و برای اولین بار کاری انقلابی در خصوص جداول بودجه انجام شد.

 رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه تصریح کرد: جداول را ارائه دادیم و نمایندگان بدانند صفر تا صد آن در اختیارشان است و همه آن‌ها در اختیار هیأت رئیسه قرار گرفته است و در خصوص ریال به ریال آن اگر کسی حرف، حدیث و مطلبی دارد می‌تواند مطرح کند و ما توضیح می‌دهیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مبلغ این جدول بودجه خیلی درشت است /جدول برآورد اعتبارات ردیف‌های متفرقه بودجه ۱۴۰۳ به تصویب رسید؟
  • خبر مهم درباره زمان متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان
  • ۳۱ درصد منابع پیش‌بینی‌شده هدفمندی یارانه‌ها محقق نشده است
  • در «جداول بودجه» به استان‌ها و مناطق محروم توجه شده است
  • پرداخت یارانه دارو ربطی به بیمه سلامت ندارد
  • قالیباف: جداول بودجه برای نخستین بار به رای گذاشته می‌شود
  • برای اولین بار قرار است «جداول بودجه» در صحن مجلس بررسی شود
  • قالیباف: نباید به مجلس ظلم شود، نخستین بار است که مجلس یازدهم جداول را به رأی نمایندگان می گذارد
  • حاجی‌بابایی: جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است