Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، بهروز رحیم‌زاده روز دوشنبه در این زمینه اظهار کرد: این گشت مشترک شناسایی اتباع غیرمجاز همزمان با سایر نقاط کشور با حضور سرپرست و اعضای کمیته فنی اشتغال اتباع خارجی استان بر واحدهای تولیدی نظارت می‌کند.

وی افزود: بر اساس ماده ۱۲۰ قانون کار اتباع بیگانه غیرمجاز نمی‌توانند در ایران مشغول به کار شوند مگر آنکه روادید ورود با حق کار مشخص داشته و بر اساس قوانین و آیین‌نامه‌های مربوطه پروانه کار دریافت کرده باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل بیان کرد: بررسی و موافقت درخواست صدور یا تمدید روادید با حق کار مشخص و پروانه کار برای اتباع خارجی بر حسب قوانین و مقررات و فقط در جهت انتقال دانشی فنی و با هدف جایگزینی نیروی کار داخلی انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: کارفرمایانی که نسبت به بکارگیری اتباع بیگانه فاقد پروانه و با پروانه کار منقضی اقدام‌ کنند یا هنگام قطع رابطه استخدامی مراتب را به اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام نکنند با توجه به شرایط خاطی و مراتب جرم به مجازات حبس بین ۹۱ تا ۱۸۰ روز محکوم خواهند شد.

رحیم‌زاده یادآور شد: امسال با تشکیل چهار نشست هیات فنی اشتغال اتباع خارجی جهت به‌کارگیری از سوی کارفرمایان یا تمدید پروانه کار آنها، در نهایت با صدور ۱۶ پروانه موافقت و همچنین پروانه اشتغال ۱۷ تبعه خارجی باطل شد.

وی با تاکید بر لزوم دریافت مجوز رسمی اشتغال از سوی نیروهای کار خارجی، ادامه داد: در راستای سیاست‌های دولت در زمینه صیانت از نیروی کار داخلی و ساماندهی اتباع بیگانه، کارفرمایان و پیمانکاران ملزم به استفاده از نیروی کار داخلی هستند.

به گفته سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل، امسال در مجموع ۱۶ تبعه خارجی (آذربایجانی، چینی، ترکیه‌ای و افغانستانی) در کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی این استان فعالیت دارند.

برچسب‌ها اتباع غیر مجاز استان اردبیل نرخ اشتغال

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اتباع غیر مجاز استان اردبیل نرخ اشتغال اتباع غیر مجاز استان اردبیل نرخ اشتغال استان اردبیل پروانه کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۸۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح جمع آوری اتباع غیر مجاز در استان یزد

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری یزد، در جلسه ای با حضور مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری یزد و نمایندگان نیروی انتظامی استان در اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری یزد برگزار گردید.

در این جلسه علوی نیا مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری با تاکید به ضرورت همکاری همه دستگاهها و تاثیرات طرد اتباع غیرمجاز ، رفع مشکلات گذشته و تشدید محاسن در سال ۱۴۰۳ را خواستار شد.

 در ادامه محسنی راد مدیرکل اتباع ومهاجرین خارجی استانداری با ارائه گزارشی از آمار و اقدامات انجام شده در سال گذشته ضمن تشکر از همه دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی ،انتظامی و قضایی، اعلام آمادگی و پشتیبانی از ادامه طرح در سال ۱۴۰۳ نمود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • جان باختن ۶۱ نفر در استان کرمان به دلیل قاچاق سوخت و اتباع غیرمجاز
  • انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در گلبهار/۴ نفر از اتباع بیگانه دستگیر شدند
  • کارگران رکن تولید هستند
  • جان باختن ۶۱ نفر در استان کرمان به دلیل قاچاق «سوخت و اتباع غیرمجاز»
  • هرنوع قرارداد رهن و اجاره با اتباع خارجی غیرمجاز ممنوع است
  • ساماندهی اتباع در ۱۴۰۳ ادامه دارد
  • سرمایه‌های خُرد اتباع خارجی در خراسان جنوبی ساماندهی می‌شود
  • توزیع دفترچه های اقامت طرح سپرده گذاری به اتباع
  • اصفهان موفق‌ترین استان در اجرای مأموریت ساماندهی اتباع خارجی است
  • طرح جمع آوری اتباع غیر مجاز در استان یزد