Web Analytics Made Easy - Statcounter

دریافت 3 MB

به گزارش همشهری‌آنلاین، مرتضی ضرابی کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به این‌که میانگین شاخص کیفیت هوا در تهران ۱۳۶ است و برای گروه‌های حساس در شرایط ناسالم قرار دارد، گفت: افزایش غلظت آلاینده‌ها در شهرهای صنعتی و پرجمعیت طی امروز، فردا و پس‌فردا ادامه خواهد داشت. 

او ادامه داد: از چهارشنبه بعدازظهر یک سامانه بارشی از سمت شمال غرب وارد کشور خواهد شد و بخش‌هایی از استان‌های غربی را دربر می‌گیرد همچنین سواحل دریای خزر مثل گیلان و بخش‌های غربی استان مازندران نیز از بارش این سامانه بهره‌مند می‌شوند و ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی نیز بارندگی خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پنج‌شنبه این سامانه گسترده‌تر می‌شود و سایر نقاط استان‌های ساحلی دریای خزر را دربر می‌گیرد همچنین این سامانه به دامنه‌های جنوبی البرز نیز می‌رسد و برای تهران هم انتظار بارندگی داریم. خراسان شمالی، مناطق وسیعی از سلسله‌جبال زاگرس و مناطقی از جنوب غرب کشور نیز از بارش‌های این سامانه بهره‌مند می‌شوند.

ضرابی با بیان این‌که سرمای هوا در شمال غرب کشور ماندگار است، افزود: دیشب سردترین شهر کشور در بین مراکز استان‌ها سنندج بود با دمای ۱۶ درجه زیر صفر.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: آخر هفته با ورود سامانه بارشی جدید در مناطق پیش‌گفته، حدود ۴ تا ۶ درجه کاهش دما خواهیم داشت و بارش‌ها عمدتا به صورت برف و باران خواهد بود.

کد خبر 652247 برچسب‌ها خبر مهم آب و هوا - ایران سازمان هواشناسي

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: خبر مهم آب و هوا ایران سازمان هواشناسي استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۸۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود موج‌های رگباری شدید به کشور از هفته آینده

به گزارش خبرگزاری مهر، کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی، گفت: برای امروز در نوار غربی کشور بارش‌ها به شکل رگبار ادامه خواهد داشت و در دامنه‌ها و ارتفاعات البرز، شرق و شمال شرق کشور بارش‌ها پراکنده خواهد بود و در مناطق مرکزی، جنوب و شرق کشور نیز بارش‌ها به شکل خفیف رخ خواهد داد.

این کارشناس هواشناسی ادامه داد: این بارش‌ها با شدت و ضعف تا روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ادامه خواهد داشت و در روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت سامانه بارشی جدید از غرب وارد کشور خواهد شد و نیمه غربی کشور را در بر خواهد گرفت.

وی همچنین خاطرنشان کرد: همچنین پیش‌بینی می‌شود فردا شنبه (۱۵ اردیبهشت) نیز آب‌های دریای خزر مواج و متلاطم باشد.

رفیعی با اشاره به بارش‌های شدید و صدور هشدار نارنجی هواشناسی نیز گفت: در پی تشدید فعالیت سامانه بارشی در کشور از روز شنبه (۱۵ اردیبهشت) تا روز دوشنبه (۱۷ اردیبهشت‌)، هشدار نارنجی هواشناسی صادر شده که رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، گردوخاک و بارش تگرگ در نقاط مستعد از جمله مخاطرات تشدید فعالیت این سامانه بارشی خواهد بود.

کد خبر 6095994 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • تداوم بارندگی‌ها و صدور هشدار نارنجی تا دوشنبه | ورود سامانه بارشی جدید از غرب
  • هفته بارانی پیش روی اردبیلی ها
  • موج بارشی جدید از فردا یکشنبه وارد کشور می شود | بارندگی شدید در این استانها | تمرکز اصلی بارش‌ها در مناطق غربی و شمالی
  • ورود موج‌ های رگباری شدید به کشور از هفته آینده
  • ورود موج‌های رگباری شدید به کشور از هفته آینده
  • بارش‌های سیل‌آسا در یزد/ آسمان یزد بارانی است + فیلم
  • پایان هفته بارانی در استان سمنان
  • آخر هفته بارانی مازندران
  • ورود سامانه بارشی جدید از دوشنبه/ شدت بارندگی در این استان‌ها
  • هرمزگان آخر هفته بارانی می‌شود