Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، حمیدرضا صارمی با باین اینکه یکی از گلوگاه های اصلی طولانی شدن زمان صدور پروانه، کنترل نقشه های معماری در دفاتر خدمات الکترونیک شهر است، گفت: معاونت شهرسازی به منظور حل این مسئله، طی قراردادی با یکی از دانشگاه های مطرح، پروژه هوشمندسازی کامل فرایند صدور پروانه را آغاز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در گام اول این پروژه، ۱۴ پارامتر از جمله ابعاد پارکینگ، ابعاد راه پله و ابعاد آسانسور به عنوان شاخص اصلی تعریف شده که به صورت هوشمند توسط سامانه کنترل می شوند، و این پروژه در گام های بعدی قابل ارتقاء است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در تشریح اهداف این پروژه اظهار داشت: بخش عمده ای از زمان طولانی صدور پروانه مربوط به تأییدهای مکرر دفاتر خدمات الکترونیک شهر، کنترل های شهرداری های مناطق در زمان اعلام عوارض و صحت سنجی دفاتر خدمات است که با اجرای پروژه مذکور، این روند حذف می شود و هدف و جهت گیری پروژه، کنترل ضوابط معماری شهرداری است.

صارمی تصریح کرد: بررسی های انجام شده نشان داده که برای موفقیت در این حوزه باید از بستر BIM (مدل سازی اطلاعات ساخت) که یک مدل سه بعدی مبتنی بر پایگاه های داده ای با اطلاعات دیجیتال است، بهره گیری کنیم. این اقدام می تواند به تسریع پروژه، کاهش دوباره کاری ها و کاهش هزینه کمک کند. در واقع این روش، نوعی ساخت به صورت مجازی است که در آن سعی و خطا صورت می گیرد و پس از احصاء مشکلات و حل آن ها، اجرایی می شود.

وی، یکپارچگی نقشه ها، کنترل خودکار ضوابط، مدیریت پروژه، اصلاح فرایندها، کاهش مراودات، حذف چانه زنی ها و در نهایت تسریع و تسهیل فرایند اخذ پروانه های ساختمانی را از دیگر مزایای پروژه توسعه مدل هوشمند کنترل نقشه معماری عنوان کرد.

معاون شهردار تهران با تاکید بر ساده سازی مدل ها و توجه به سطح امنیت اطلاعات، افزود: اجرای این هملیات در تهران باید بسیار قوی باشد، چراکه قطعاً الگویی برای سایر شهرهای کشور خواهد بود. همچنین باید توجه داشته باشیم که ما می خواهیم کار مردم را تسهیل کنیم نه اینکه با پیچیده شدن امور، گره ای به کار مردم بیندازیم.

در ادامه، اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس ضمن تأیید پروژه هوشمندسازی کنترل نقشه معماری در فرآیند صدور پروانه، گفت: این اقدام، اتفاق خوبی است، ما نیز در مجلس برای قانونگذاری بر روی این موضوع کار خواهیم کرد، با اجرای این پروژه به صورت کامل، درصد بالایی از ساخت و ساز در شهر، هوشمندسازی می شود.

جلسه بررسی خروجی پروژه تحقیق و پژوهش در توسعه مدل هوشمند کنترل نقشه معماری در فرآیند صدور پروانه شهرداری تهران با رویکرد مدل سازی اطلاعات ساختمان با حضور حمیدرضا صارمی معاون شهرسازی و معماری شهردار تهران، اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، حامد سلیمی مدیرکل تدوین ضوابط، نظارت و صدور پروانه برگزار شد.

برچسب‌ها شهر تهران شهرداری تهران معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهر تهران شهرداری تهران معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران شهر تهران شهرداری تهران معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران شهرسازی و معماری معماری شهرداری شهرداری تهران صدور پروانه کنترل نقشه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۸۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کددار شدن درمانگاه تامین اجتماعی بردسکن

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی،فرماندار بردسکن گفت:پس از تاخیر در اجرای  طرح ساختمانی درمانگاه تامین اجتماعی بردسکن وپیگیری‌های بعمل آمده تامین اجتماعی در مدت ۱۸ ماه این طرح را تکمیل و در سال آینده شاهد بهره برداری از این طرح در شهرستان بردسکن خواهیم بود.
دهقان زاده با بیان اینکه در ماه‌های آینده و پس از صدور پروانه عملیات اجرایی این پروژه طبق قرارداد شروع عملیات ساختمانی را شاهد واین نوید داده شد که در سال آینده خدمات درمانگاه تامین اجتماعی را در شهرستان داشته باشیم.
دهقان زاده افزود: خوشبختانه این طرح به لحاظ تزریق اعتباری در ردیف پروژه‌های کددار کشور قرار گرفته است و سازمان تامین اجتماعی در تخصیص بودجه و تجهیزات درمانگاه تامین اجتماعی موافقت خود را اعلام که پس از اخذ پروانه ساختمانی بلافاصله عملیات اجرایی این پروژه که سال گذشته با حضور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور کلنگ آن به زمین زده شد شروع می‌شود.
وی داشتن درمانگاه تامین اجتماعی را در شهرستان بردسکن با توجه به وجود راه‌های مواصلاتی و بیش از ۳۶ هزار نفر بیمه شده تامین اجتماعی یکی از ضروریات دانست و گفت: همواره یکی از مطالبات مردم شهرستان بردسکن داشتن درمانگاه تامین اجتماعی بوده است که خوشبختانه این مهم تحقق پیدا کرد و تمام تلاش ما بر این است با توجه به پای کار بودن سازمان تامین اجتماعی سال آینده این پروژه تکمیل و مورد بهره برداری قرار بگیرد.
 کلنگ ساخت درمانگاه تامین اجتماعی بردسکن سال ۱۳۹۸ به زمین زده شد.

 

دیگر خبرها

  • کددار شدن درمانگاه تامین اجتماعی بردسکن
  • صدور پروانه‌های ساختمانی ظرف مدت ۶ماه انجام می‌شود
  • صدور اخطار برای املاکی های بدون پروانه
  • هوشمندسازی به خوبی در شهر تهران پیش نرفت/ آینده جهان به سمت تکنولوژی و فناوری است
  • هوشمندسازی و پایش تصویری حریم پایتخت/ کاهش بالغ بر ۵۰ درصدی تخلفات حریم
  • زمان‌بندی ۵۷۵ پروژه فعال در شهر اصفهان انجام شد
  • پیشتازی شهرداری تبریز در تخفیف۸۰ درصدی صدور پروانه در بافت فرسوده
  • صدور پروانه کسب برای بازنشستگان
  • لزوم تعریف پروژه‌های هوشمندسازی مبتنی بر ظرفیت کردستان
  • صدور مجوز الکترونیک کسب و کار