Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@10:15:55 GMT

ظرفیت‌های گردشگری دیلم به توجه بیشتر نیاز دارد

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۱۸۷۲۵

ظرفیت‌های گردشگری دیلم به توجه بیشتر نیاز دارد

به گزارش ایرنا، روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی دیلم روز دوشنبه به نقل از محمدجواد اکبری در دیدار با مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر افزود: با توجه به موقعیت های خوب تجاری  و بازار پویا، گردشگری دریایی و آثار باستانی شهرستان، آن سازمان باید توجه و اهتمام بیشتری نسبت به جلوه‌های گردشگری و میراث فرهنگی منطقه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با ابراز نگرانی از تخریب و صدمات طبیعی وارد شده به قلعه چهاربرج روستای نمونه گردشگری " حصار "، خواستار نظارت و مرمت این اثر ثبت شده ملی شد.

اکبری اظهار داشت: تاسیس اداره یا نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، تعیین تکلیف بندر نمونه گردشگری حماد، بازسازی و مرمت قلعه تاریخی حصار، تاسیس موزه  فرهنگ و مردم شناسی، احیای بافت قدیم و جانمایی کوچه نمونه گردشگری دیلم و ایجاد اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی در این شهرستان ضرورت دارد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان دیلم با تاکید بر وجود زمینه‌ها و مشوق‌های سرمایه گذاری در این منطقه گفت:  هدایت سرمایه‌گذاران مشتاق به سرمایه گذاری در بخش گردشگری  این شهرستان ضرورت دارد که از این طریق با ایجاد منابع درآمدی جدید، نقطه عطفی برای پیشرفت این منطقه است.

بنابر این گزارش،  محمدحسین ارسطوزاده مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر در این نشست  قول مساعد داد با اهتمام به شرایط قانونی و حقوقی املاک مورد نظر، بررسی های لازم برای بهبود و احیای بافت قدیم و سنتی بندر کهن دیلم انجام شود.
در این نشست مقرر شد، کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر برای  بررسی محلات و بافت قدیمی دیلم و طراحی الگوهای سنتی و گردشگری به بازیابی نمونه هایی از کوچه ها با سبک معماری دوره‌های گذشته اقدام کنند.

شهرستان ساحلی دیلم در ۲۱۰ کیلومتری شمال استان بوشهر و در همسایگی استان خوزستان قرار دارد.

برچسب‌ها بوشهر بندردیلم اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری بوشهر اقامتگاه بوم گردی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر بندردیلم اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری بوشهر بوشهر بندردیلم اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری بوشهر اقامتگاه بوم گردی میراث فرهنگی استان بوشهر صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۸۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: در حال حاضر قریب به ۹۰ پروژه در حوزه گردشگری استان اردبیل در حال اجرا است که سرمایه‌گذاری بیش از ۲۰ همتی در این پروژه‌ها انجام می‌شود و نشان‌دهنده حرکت رو به جلوی گردشگری استان اردبیل است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، حسن محمدی ادیب در دیدار با مسئولان بانک گردشگری اظهار کرد: در حال حاضر قریب به ۹۰ پروژه در حوزه گردشگری استان اردبیل در حال اجرا است که سرمایه‌گذاری بیش از ۲۰ همتی در این پروژه‌ها انجام می‌شود و نشان‌دهنده حرکت رو به جلوی گردشگری استان اردبیل است.

وی افزود: ما از بانک گردشگری به‌عنوان یک بانک تخصصی و متولی در حوزه گردشگری انتظار داریم که در حوزه گردشگری اردبیل با توجه به پتانسیل‌های موجود فعالیت ویژه‌ای داشته باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل تاکید کرد: اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل حمایت ویژه‌ای از سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری انجام می‌دهد و موافقت اصولی بی‌نام برای مناطق و پروژه‌های مستعد در استان صادر شده است که بانک گردشگری می‌تواند در این راستا با مشارکت سرمایه‌گذاران در این موارد فعالیت کند.

محمدی ادیب ادامه داد: همچنین مطابق توافقات اولیه به‌دست آمده تشکل‌های حرفه‌ای گردشگری استان با بانک گردشگری در راستای همکاری‌های بیشتر و تعریف ساز و کارهای حمایتی تفاهمنامه امضا می‌کنند تا بتوانیم از ظرفیت مجموعه‌های گردشگری استان و منابع بانک گردشگری برای رونق و توسعه این صنعت در استان استفاده کنیم.

کد خبر 748853

دیگر خبرها

  • اقامتگاه سنتی گل‌سنگ دربند افتتاح شد
  • افتتاح هتل در ارومیه
  • ۲۰۰ مجوز موافقت اصولی برای گردشگری دریایی در مازندران صادر شد
  • تائید بیمه هنرمندان صنایع‌دستی فارس پس از ۱۵ سال
  • توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد
  • دستگیری ۵ حفارغیر مجاز در شهرستان سوادکوه
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • لزوم استفاده از شیوه‌های نوین در جذب گردشگر