Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@23:26:50 GMT

گشت‌زنی مشترک جنگنده‌های روسیه و سوریه در «جولان» +فیلم

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۱۸۹۰۸

گشت‌زنی مشترک جنگنده‌های روسیه و سوریه در «جولان» +فیلم

‍‍‍‍‍‍

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مقام‌های روسیه روز دوشنبه (امروز) از گشت‎زنی مشترک با سوریه در مرزهای این کشور خبر دادند.

در شرایطی که حضور اشغالگرانه ائتلاف آمریکایی در سوریه ادامه دارد، گشت‌زنی مشترک جنگنده‌های روسیه و سوریه خبرساز شده است.

به نوشته خبرگزاری رویترز، منابع رسانه‌ای در روسیه از توضیحات وزارت دفاع روسیه درباره رزمایش این کشور در سوریه خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رویترز به نقل از خبرگزاری اینترفکس خبر داد، جنگنده‌های نظامی روسیه و سوریه به صورت مشترک در حریم هوایی مرزهای سوریه گشت‌زنی کردند.

وزارت دفاع روسیه همچنین خبر داد، مسکو و دمشق قصد دارند این گشت‌زنی‌های مشترک را به صورت مرتب انجام دهند.

 

 

رویترز در گزارش خود درباره این گشت زنی مشترک خبر داد، مسیر پروازی جنگنده‌های روسیه و سوریه شامل بلندی‌های اشغالی جولان هم شده است.

گشت‌زنی مشترک مسکو و دمشق در مرز جولان سوریه در شرایطی انجام شده که اشغالگری چند دهه‌ای رژیم صهیونیستی در این منطقه ادامه دارد.

اوایل دی ماه بود که  کابینه رژیم صهیونیستی جلسه هفتگی خود را در شهرک صهیونیستی «میفو شاما» در جولان اشغالی برگزار کرد. در این جلسه‌ تصویب طرح بزرگ شهرک‌سازی در جولان اشغالی، بررسی شد.

وزارت خارجه سوریه به اقدامات تحریک‌آمیز صهیونیستها در جولان اشغالی واکنش نشان داد و گفت که این اقدامات رژیم صهیونیستی، تنش خطرناک، بی‌سابقه و تجاوز هدفمندی است که به مرز جنایت جنگی می‌رسد.

دمشق با بیان اینکه در راستای بازگرداندن جولان به آغوش خود، تلاش خواهد کرد، گفت که این مسئله را از طریق حقوق بین‌الملل پیگیری خواهد کرد و حقی است که با گذر زمان ساقط نخواهد شد، بلکه وظیفه قانونی حکومت سوریه است.

بلندی‌های جولان اشغالی، بخشی از استان «القنیطره» سوریه است. رژیم صهیونیستی در جنگ شش روزه سال ۱۹۶۷ بخش بزرگی از این منطقه را اشغال و در سال ۱۹۸۲ بخش عظیمی از آن را ضمیمه خود کرد؛ جامعه بین‌الملل هرگز این اقدام را به‌رسمیت نشناخته است.

انتهای پیام/م

 

منبع: فارس

کلیدواژه: منطقه جولان گشت زنی مشترک رژیم صهیونیستی گشت زنی مشترک روسیه و سوریه جولان اشغالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۸۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات تروریست نتیجه حمایت کشورهای غربی از تروریست‌ها است

به گزارش خبرگزاری مهر، ارتشبد سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه در این دیدار با محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه، پاسخ ایران را مطابق با حق دفاع مشروع ایران دانست.

امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران ضمن تشکر از حمایت و مواضع فدراسیون روسیه در محکومیت اقدام غیرقانونی و ناقض قوانین بین‌المللی رژیم صهیونیستی و حمایت از اقدام مشروع ایران در پاسخ به گستاخی این رژیم اظهار داشت: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشورهای غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است.

وزیر دفاع ایران با اشاره به تحرکات ناتو و برخی کشورهای غربی در توسعه به شرق و حضور در جغرافیای امنیتی شانگهای بر استفاده از ظرفیت‌های سازمان همکاری شانگهای برای رفع تهدیدات مشترک تاکید کرد.

امیر محمدرضا آشتیانی با اشاره به سوابق طولانی مناسبات دفاعی و نظامی دو کشور بر توسعه مناسبات فی مابین جهت استحکام ثبات و امنیت در منطقه و نفی یک جانبه گرایی در روندهای جهانی تاکید کرد.

دو طرف در عین حال با توجه به تجربه موفق دو کشور در مقابله با تروریسم در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت مقابله با تهدیدات تروریستی، تجزیه طلبی و افراط گرایی که از اهداف اصلی سازمان همکاری شانگهای نیز می‌باشند تاکید کردند.

وزرای دفاع ایران و روسیه با تاکید بر اینکه تحولات منطقه قفقاز جنوبی برای منافع مشترک دو کشور حائز اهمیت می‌باشد تصریح کردند: حضور بازیگران فرا منطقه‌ای و مداخله گر در این مناطق بر خلاف منافع مشترک دو کشور می‌باشد و فرمت منطقه‌ای ۳+۳ که با حضور کلیه کشورهای منطقه قفقاز در حال اجرا می‌باشد چارچوبی مناسب برای حل و فصل مشکلات می‌باشد.

کد خبر 6089352 هادی رضایی

دیگر خبرها

  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین در سه منطقه/ اعزام خلبانان اوکراینی به فرانسه برای آموزش جنگنده اف-۱۶
  • آژیر خطر در کریات شمونا از بیم حمله پهپادی به صدا درآمد
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • جولان خسارت‌های سیل در محور‌های خراسان جنوبی
  • علی‌اف: فعالیت مرکز نظارت مشترک روسیه و ترکیه به پایان رسید
  • پشت پرده حملات تروریستی در ایران و روسیه
  • دیدار وزرای دفاع ایران و روسیه در آستانه
  • حملات تروریست نتیجه حمایت کشورهای غربی از تروریست‌ها است
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی/ تهدید روسیه به نابود کردن تسلیحات هسته ای آمریکا در لهستان
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی