Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فنی مهندسی ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات از اتمام مراحل ساخت کتابخانه حرم مطهر علوی با همت مهندسان، کارگران و استادکاران ایرانی خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ بیژن سرانجام اظهار کرد: با اتمام عملیات ساخت کتابخانه و بخش اداری طرح توسعه حرم امام علی(ع) مزین بنام صحن حضرت زهرا(س)، بخش غیر زیارتی این طرح بزرگ به‌زودی تحویل آستان مقدس علوی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به سابقه دیرین تعلیم و تعلم علوم دینی در شهر نجف اشرف، مجموعه کتابخانه صحن حضرت زهرا(س) به عنوان یکی از بزرگ‌ترین پایگاه‌های علوم اسلامی تشیع و جهان اسلام با کارکرد‌های مختلف، توسط اساتید دانشگاه شهید بهشتی طراحی و با همت مهندسان و استادکاران ایرانی ساخته شد.

سرانجام با بیان اینکه کتابخانه حرم امام علی(ع) دارای با ظرفیت یک میلیون جلد کتاب در پنج طبقه و شامل آمفی تئاتر و سالن جلسات و اتاق‌های مطالعه است، گفت: ساختمان کتابخانه با مساحت تقریبی 3700 مترمربع در قسمت جنوبی صحن حضرت زهرا(س) واقع شده و معماری ایرانی اسلامی زیبا و اجرای گچ‌کاری و گچ‌بری‌های زیبا از ویژگی‌های این پروژه است.

معاون فنی و مهندسی ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات به وجود ذخایر ارزشمند و کتب نفیس و خطی در کتابخانه حرم مطهر امام علی(ع) اشاره کرد و گفت: برای حفظ کتب قدیمی چند دوره آموزش مرمت و نگهداری کتاب برگزار شده است و امیدواریم با بهره‌برداری کامل کتابخانه احداث شده، گام‌های مؤثری در جهت حفظ این آثار ارزشمند و ایجاد فضای مناسب و امکانات لازم جهت مطالعه و استفاده زائرین و طلاب و علاقمندان در این زمینه برداشته شود.چند شاخص عمرانی و مذهبی سبب شده تا طرح توسعه حرم مطهر علوی به عنوان یک پروژه منحصر به‌فرد در جهان اسلام مطرح شود.

وی تصریح کرد: نخستین ویژگی این طرح، ارتقاء سطح خدمات رفاهی و زیارتی است. پیش‌بینی و اجرای فضا‌های مختلف برای برپایی مراسم و مناسک و حتی بیتوته چندین هزار نفری زائران در ایامی مانند اربعین حسینی فضای معنوی مناسبی را برای محبان اهل بیت علیهم‌السلام فراهم کرده است. در کنار این فضا‌های معنوی، چندین سرویس بهداشتی و حمام نیز جهت رفاه زائران ساخته شده است که هموطنان عزیزی که در اربعین‌های گذشته به نجف اشرف مشرف شده بودند، از این خدمات استفاده کرده‌اند.

سرانجام ادامه داد: ویژگی دوم صحن حضرت زهرا(س)، ابعاد آن است. حرم مطهر علوی معروف به حرم عتیق حدود 200 سال به شکل کنونی یعنی بدون هچ توسعه‌ای مانده بود. با اجرای این طرح، حرم مولای متقیان حدود 20 برابر گسترش یافت. نام‌گذاری ویژه طرح توسعه حرم مطهر علوی به نام صحن و شبستان حضرت زهرا(س) شاخص سوم آن است که به تعبیر شهید حاج قاسم سلیمانی، سبب اتصال و احیاء نام مبارک حضرت فاطمه(س) در جوار حرم مطهر علوی شده است تا یادمانی از بانوی مظلوم و بی‌نشان مدینه باشد.

وی تصریح  کرد: تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص شعار سال‌های اخیر، ویژگی سوم این طرح است. کمک‌های مردم اهداء شده و نذر خیران طی سال‌های اجرای این طرح از کشور خارج نشده بلکه برای خرید بهترین مصالح با کمترین هزینه از داخل ایران استفاده شده است. به این ترتیب، برکت نذر خیران دوباره به چرخه اقتصاد کشور برگردانده شد.

سرانجام گفت: ترویج فرهنگ و هنر ایرانی اسلامی، دیگر ویژگی طرح توسعه حرم مطهر علوی است. صحن و شبستان حضرت زهرا(س) که در آینده نزدیک به محل عبادت و بیتوته میلیون‌ها زائر از سراسر جهان تبدیل خواهد شد، موزه‌ای ماندگار از هنر معماری ایرانی و اسلامی و توان مهندسان ایرانی در اعتاب مقدسه است.صحن حضرت زهرا(س) با زیربنایی در حدود 220 هزار متر مربع یکی از مهمترین بخش‌های توسعه و ساماندهی فضای حرم مطهر علوی به شمار می‌رود؛ ساختمان پروژه شامل 4 طبقه و دارای چندین رواق بزرگ است. علاوه بر این، فضا‌های روباز و سبز نیز در این طرح در نظر گرفته شده است.

آغاز پیش‌ثبت‌نام همه استان‌ها برای سفر به سوریه در آینده نزدیک

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حرم حضرت علی علی ع حرم حضرت علی علی ع صحن حضرت زهرا س حرم مطهر علوی طرح توسعه حرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۹۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردشگری در شادگان رونق و توسعه یابد

به گزارش خبرنگار مهر، جمال صالح زاده بعد از ظهر امروز جمعه در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: در سفر رئیس جمهوری به شادگان ۶۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب شده که این مبلغ می‌تواند رونق خاصی به حوزه گردشگری شهرستان داشته باشد.

وی به ریل گذاری شهرستان شادگان در سال جدید در اولین جلسه شورای اداری اشاره کرد و ادامه داد: از مجموعه شورای اداری این شهرستان انتظار می‌رود با تعیین اولویت‌های پیگیری ادارات شهرستان به صورت تیمی و در یک راستا باشد که این موضوع با سرعت عمل بیشتری به نتیجه برسد.

صالح زاده بیان کرد: یکی از موضوعات مهم شهرستان ۲۵ درصد معافیت سود بازرگانی برای بندر شادگان در مراحل پایانی قرار گرفته که می‌طلبد این مصوبه در سطح وزارت اقتصاد و امور دارایی پیگیری شود.

فرماندار شادگان با اشاره به اینکه پروژه‌های مختلفی در سال گذشته در حوزه‌های بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، عمران شهری و روستایی و… به بهره برداری رسیده بود،

وی گفت: از مهمترین پروژه‌های به جا مانده در شادگان تصفیه خانه آب دارخوین که سالیان سال راکد بود که با دستور آیت الله رئیسی افتتاح شد.

کد خبر 6089183

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات مشاوره ای رایگان در حرم حضرت معصومه(س)
  • تامین زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل
  • زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل تامین می‌شود
  • ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت در استان فارس اعلام شد
  • اتمام عملیات باند شرقی کیلومتر ۷۴ تا ۷۷ رینگ حفاظتی شهر اصفهان
  • هدف بنیادعلوی توانمند سازی وایجاد درآمدپایداربرای اقشار ضعیف است
  • معرفی و انتصاب مجری و نماینده بنیاد علوی در استان کهگیلویه وبویراحمد
  • آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش - سراوان
  • گردشگری در شادگان رونق و توسعه یابد
  • آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش سراوان + عکس