Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@00:39:35 GMT

۱۳۵ ناوگان مسافری خراسان شمالی بهسازی می شود

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۱۹۴۳۱

۱۳۵ ناوگان مسافری خراسان شمالی بهسازی می شود

جعفر شهامت روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تسهیلات تعمیرات برای ۱۳۵ دستگاه ناوگان مسافری شامل مینی بوس و اتوبوس از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ پیش بینی شده و به زودی انجام می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: بیش از نیمی از ناوگان مسافری استان فرسوده است و نیاز به بازسازی دارد، البته میانگین عمر مینی بوس ها و سواری کرایه های استان از میانگین کشوری جوان تر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهامت اظهار داشت: ۷۹۷ دستگاه ناوگان مسافری در استان فعال است که شامل ۱۵۸ دستگاه اتوبوس، ۲۴۹ دستگاه مینی بوس و ۳۹۰ دستگاه سواری کرایه بوده و از این تعداد به ترتیب ۳۲ دستگاه اتوبوس، ۱۴۱ دستگاه مینی بوس و ۲۲۷ دستگاه سواری کرایه فرسوده است.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس ۳۰ دستگاه اتوبوس، ۴۵ دستگاه مینی بوس و ۲۹ دستگاه سواری کرایه ۱۶ تا ۲۰ سال عمر دارند و ۳۷ دستگاه مینی بوس ۲۱ تا ۲۵ سال، ۲ دستگاه اتوبوس و ۵۹ دستگاه مینی بوس بالاتر از ۲۶ سال عمر دارند.

شهامت با بیان اینکه سن فرسودگی اتوبوس و مینی بوس ۱۵ سال به بالا و سن فرسودگی سواری کرایه ۱۰ سال است افزود: ۲۰,۳ درصد ناوگان اتوبوسی، ۵۶,۶ درصد ناوگان مینی بوسی و ۵۸,۲ درصد ناوگان سواری کرایه در استان فرسوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی اظهار داشت: متوسط عمر ناوگان اتوبوس در استان ۱۲,۷ سال و در کشور ۱۲,۳۹ سال، متوسط عمر استانی مینی بوس در استان ۱۹,۶۲ سال و در کشور ۲۵,۱۹ سال و متوسط عمر ناوگان سواری کرایه در استان ۱۰,۵ سال و در کشور ۱۱,۳۹ سال است.

پرداخت تسهیلات به بهسازی ناوگان 

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی هم در این باره گفت: برای اورهال و تعمیر هر دستگاه مینی بوس ۲۰۰ میلیون تومان و برای هر دستگاه اتوبوس ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می شود.

سعید سبحانی اظهار داشت: هنوز شرایط پرداخت این تسهیلات و میزان نرخ سود آن اعلام نشده است اما امید می رود این اقدام گامی برای بهسازی این ناوگان باشد.

وی خاطرنشان کرد: پرداخت تسهیلات برای تعمیر و اورهال ناوگان مسافری چند سالی است که انجام نشده است. 

بر اساس این گزارش ۳۵ شرکت مسافری با یکهزار و ۴۰۶ راننده در ناوگان حمل و نقل مسافر در خراسان شمالی فعال است. 

برچسب‌ها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بجنورد خراسان شمالی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بجنورد خراسان شمالی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بجنورد خراسان شمالی راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی دستگاه مینی بوس ناوگان مسافری دستگاه اتوبوس سواری کرایه مینی بوس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۹۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوسازی و رفع ایراد دستگاه‌های کارتخوان اتوبوس‌ها در پایتخت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: برای نوسازی دستگاه‌های کارتخوان قدیمی اتوبوس‌ها قراردادی بستیم تا همه دستگاه‌های قدیمی را نوسازی کنیم.

مهدی علیزاده افزود: ۱۶۲ دستگاه از کارتخوان‌ها در ایستگاه اتوبوس‌های تندور نصب شده و فعالند و نرم افزار‌های لازم نیز بر روی آنها نصب شده است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: این دستگاه‌ها براساس قیمت مصوب شورای شهر تهران درخصوص افزایش کرایه اتوبوس‌ها در حال فعالیت است و مردم اگر کارت بزنند بر اساس قیمت‌های جدید از کارت آنها کسر می‌شود.

مهدی علیزاده افزود: در اتوبوس‌های قدیمی و بخش خصوصی هم نصب این دستگاه‌ها آغاز شده است و تا کنون هزار دستگاه نصب شده است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: برخی دستگاه‌های کارتخوان، یکسری ایراد‌های نرم افزاری دارد که سازمان فناوری شهرداری قول داده تا پایان این ماه اشکال‌ها را برطرف کند.

مهدی علیزاده افزود: میانگین کرایه حمل و نقل اتوبوس‌ها ۲۵ درصد افزایش یافته است.

وی گفت:سال گذشته ورودی خطوط ۱۸۰۰ تومان بود و براساس ۵ کیلومتر پیمایش ۴۵۰ تومان اضافه می‌شد و امسال ورودی ۲۲۰۰ شده است و براساس ۵ کیلومتر پیمایش ۲۵۰ تومان اضافه می‌شود یعنی در مقایسه با سال گذشته قیمت‌ها کاهشی بوده است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: تاکنون درباره دریافت کرایه بیشتر از قیمت مصوب، تخلفی به ما گزارش نشده و درصورت گزارش با تخلفات احتمالی برخورد خواهد شد.

دیگر خبرها

  • آذربایجان شرقی مشکل تامین اتوبوس و حمل و نقل عمومی دارد
  • ۱ دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل آتش‌سوزی انبارها در شهرری اعزام شد
  • از تسریع در روند نوسازی تا هوشمندسازی ناوگان اتوبوس‌های شهری
  • نوسازی و رفع ایراد دستگاه‌های کارتخوان اتوبوس‌ها در پایتخت
  • استمرار فعالیت خطوط شبانه ناوگان اتوبوس‌رانی شیراز
  • فرصت استثنایی برای واردات ناوگان اتوبوس برون شهری ویژه اربعین
  • فرصت استثنایی برای واردات ناوگان اتوبوس برون‌شهری ویژه اربعین 
  • مراجعه بیش از ۱۸ هزار دستگاه ناوگان سنگین به مرکز معاینه فنی جنوب کرمان
  • ◄ سهمیه لاستیک دولتی برای رانندگان اتوبوس و سواری کرایه بین شهری؟
  • ۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان است