Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-26@23:56:58 GMT

اُمیکرون می‌تواند پایان همه‌گیری کرونا باشد

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۱۹۴۷۰

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز؛ هانس کلوگ، مدیر بخش اروپای سازمان جهانی بهداشت گفت: سویه اومیکرون کرونا فصل جدیدی را در همه‌گیری این ویروس باز کرده و می‌تواند به پایان آن منجر شود.

وی با این وجود هشدار داد که سویه اومیکرون تا ماه مارس (حدود دو ماه دیگر) احتمالا 60 درصد مردم اروپا را به بیماری کرونا مبتلا خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، وقتی موج اومیکرون آرام بگیرد به‌مدت چند هفته و چند ماه یک ایمنی جمعی خواهیم داشت. این ایمنی گسترده یا به سبب واکسیناسیون جمعی است و یا به‌دلیل ابتلای عمومی به بیماری است. همچنین شرایط فصلی نیز تغییر خواهد کرد.

بر اساس گزارش یورونیوز، به گفته این مقام سازمان جهانی بهداشت با وجود این چشم‌انداز، از آنچه که ویروس کرونا جهان را چند بار غافلگیر کرده باید هوشیار باشیم.

سویه اومیکرون گونه‌ای از ویروس کروناست که به دلیل جهش‌های متعدد، سرایت‌پذیری بسیار بالاتری نسبت به سویه‌های قبلی کرونا دارد؛ با این حال گفته می‌شود احتمال ابتلای افراد به نوع وخیم بیماری کرونا با شیوع این ویروس، کمتر از موج‌های قبلی باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1127032 برچسب‌ها کرونا

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۹۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان واکسیناسیون طیور لرستان علیه بیماری نیوکاسل

مصطفی زبردست  در گفتگو با رسانه‌ها، اظهار داشت: دهمین مرحله از واکسیناسیون رایگان طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل در لرستان به پایان رسید.

وی افزود: باتوجه‌به نقش و جایگاه طیور بومی در اقتصاد خانوار روستایی و عشایری و در راستای حفظ ذخایر ژنتیکی و همچنین کاهش ویروس وحشی در گردش، دهمین مرحله از واکسیناسیون رایگان طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل در استان با واکسیناسیون دو میلیون و ۴۰۱ هزار و ۳۶۸ قطعه طیور به پایان رسید.

مدیرکل دامپزشکی لرستان، تصریح کرد واکسیناسیون طیور بومی استان علیه بیماری نیوکاسل از ۲۰ بهمن سال گذشته شروع شده بود در انتهای فروردین‌ماه ۱۴۰۳ به پایان رسید.

زبردست، اضافه کرد در اجرای این عملیات از پتانسیل نیرو‌های بسیج مهندسین جامعه کشاورزی روستاها، دهیاران و همکاران سازمان جهاد کشاورزی جهت ایمن‌سازی طیور بومی استفاده شده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • پایان واکسیناسیون طیور لرستان علیه بیماری نیوکاسل
  • جهان در خطر: تنها راه جلوگیری از همه‌گیری‌های حیوانی چیست؟
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن