Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر علی اصغر انجیدنی روز دوشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر شاهد آن هستیم که در تمام کشور موارد شناسایی شده سویه اومیکرون افزایش چشمگیری یافته است و کم کم سویه اومیکرون به عنوان سویه غالب مبتلایان به بیماری کرونا شناخته می‌شود بنا بر این سویه اومیکرون از هر زمانی به ما نزدیکتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: براین اساس در قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد که به صورت شبانه‌روزی فعال است همزمان با هماهنگی تمام قرارگاه‌های دانشگاه‌های استان تلاش کردیم که ضمن ایجاد و کسب آمادگی لازم برای موج احتمالی بعدی، اقداماتی که نیاز است به فوریت انجام گیرد.
دبیر قرارگاه مدیریت کرونا در استان خراسان رضوی گفت: تکمیل واکسیناسیون و دریافت دُز سوم یکی از اصلی‌ترین موارد پیشگیری از همه گیری شدید بیماری کروناست که در دستور کار قرارگاه مزبور قرار گرفته است همچنین تشویق افرادی که هنوز دُز اول و دوم واکسن کرونای خود را دریافت نکرده اند برای واکسیناسیون مورد تاکید است. 
انجیدنی افزود: هم‌اکنون متوسط دریافت دُز سوم واکسن کرونا در استان خراسان رضوی حدود ۲۰ درصد جمعیت واجد شرایط است که این میزان باید افزایش یابد.
دبیر قرارگاه مدیریت کرونا در خراسان رضوی گفت: با توجه به این که سویه اومیکرون بسیار مسری است رعایت پروتکلهای بهداشتی و عدم حضور در تجمعات و دورهمی ها نیز از دیگر موارد مورد تاکید در حوزه پیشگیری است. 
انجیدنی افزود: استفاده از ماسک و تهویه مناسب اتاق به ویژه در مدارس و توجه به واکسیناسیون معلمان و کارکنان مدارس و دانش آموزان بالای ۱۲ سال، فعالیت مهدهای کودک مشروط بر واکسیناسیون مربیان مهد و والدین کودکان برای پیشگیری از ورود به موج ششم کرونا ضروری است تا اگر موجی هم اتفاق افتاد کم دامنه باشد.
وی اضافه کرد: در خصوص سایر موارد از جمله مدیریت تخت‌های بیمارستانی مشکلی در حال حاضر وجود ندارد و شرایط اکسیژن مراکز درمانی هم شرایط خوبی است داروها و سایر ملزومات مصرفی نیز تهیه و تدارک دیده شده و در خصوص تست‌های آزمایشگاهی برای زمان اوجگیری کرونا هم اقدامات لازم انجام شده است.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در کلانشهر مشهد و ۱۵ شهرستان دیگر خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد. 
ارائه خدمات بهداشتی و درمان به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.
در حال حاضر حدود ۳۶۰بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری هستند و ۳۳ شهرستان خراسان رضوی در وضعیت آبی قرار دارند.

مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: ۲۸ نفر دیگر ظرف ۲۴ ساعت گذشته بر اثر ابتلا به کرونا فوت کردند و در این بازه زمانی ۵۱۴۴ بیمار جدید شناسایی شدند.

به گزارش ایرنا از وزارت بهداشت، تا ظهر روز  یکشنبه سوم بهمن ماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، پنج هزار و ۱۴۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۳۶۲ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۲۵۰ هزار و ۴۹۰ نفر رسید.

طی ۲۴ ساعت گذشته، ۲۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۲ هزار و ۲۳۰ نفر رسید.

تا کنون ۶۰ میلیون و ۴۹۰ هزار و ۳۰۹ دُز اول، ۵۳ میلیون و ۵۸۶ هزار و ۶۴۶ دُز دوم و ۱۴ میلیون و ۵۶۳ هزار و ۴۴۰  دُز سوم واکسن کرونا در کشور تزریق شده و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۲۸ میلیون و ۶۴۰ هزار و ۳۹۵ دُز رسیده است.

طی شبانه روز گذشته نیز ۳۸۷ هزار و ۵۷۱ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شد.

برچسب‌ها ویروس کرونا اومیکرون مشهد دانشگاه علوم پزشکی مشهد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی محدودیت های کرونا پروندهٔ خبری اومیکرون ؛ سویه تازه کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اومیکرون مشهد ویروس کرونا اومیکرون مشهد دانشگاه علوم پزشکی مشهد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی محدودیت های کرونا سویه اومیکرون واکسن کرونا خراسان رضوی علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۴۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر سردار رادان به خراسان رضوی به دعوت مردم متدین مشهد

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار احمدرضا رادان به دعوت مردم متدین و انقلابی مشهد به استان خراسان رضوی می رود.

این سفر به درخواست مردم شریف انقلابی و متدین استان خراسان رضوی برای حمایت از طرح نور فراجا صورت گرفته و حامیان عفاف و حجاب میزبان فرمانده کل انتظامی خواهند بود. وعده گاه این اجتماع عظیم ساعت ۱۶ روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه در عرصه میدان شهدای مشهد می باشد.

کد خبر 6093202

دیگر خبرها

  • طلایی شدن بانوی تیرانداز خراسان رضوی
  • پیش‌بینی برداشت ۲۸۰۰ تُن گل محمدی در خراسان رضوی
  • سفر سردار رادان به خراسان رضوی به دعوت مردم متدین مشهد
  • افزایش ۵۰ درصدی ساخت کلاس در خراسان رضوی نسبت به سال قبل
  • تولید مرغ در داورزن خراسان رضوی ۵۰ درصد افزایش یافت
  • افزایش ۲۰ درصدی صادرات غیر نفتی خراسان رضوی
  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • تحصیل ۷۰ هزار اتباع خارجی در خراسان رضوی
  • پلمب ۱۳ مرکز مداخله‌گر دندانپزشکی در خراسان رضوی