Web Analytics Made Easy - Statcounter

قائم مقام مدیرعامل هپکو اراک دست های مافیایی پشت پرده را یکی از دلایل مهم فشارها برای واردات ماشین آلات سنگین معدنی به کشور می داند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ کمتر کسی است که نداند علاوه بر سوء مدیریت ها، این واردات ماشین آلات راهسازی و معدنی به خصوص در رده دست دوم و مستعمل بود که طی سال های اخیر ضربات بسیار سنگینی را به شرکت هپکو وارد کرد به طوری که میزان تولیدات این مجموعه صنعتی که روزگاری بزرگترین و تنها تولید کننده تجهیزات سنگین خاورمیانه لقب دارد از تولید سالانه قریب به ۳ هزار دستگاه در اواسط دهه ۸۰ به تولید تقریباً صفر در سال ۹۹ رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طی یکسال اخیر با وجود اخبار امید بخش هپکو و ابراز امیدواری کارگران اما در عین حال تهدیدی به نام واردات همچنان بر سر هپکو سایه انداخته و در روزهای اخیر سنگینی آن بر سر این ابر صنعت بسیار بیشتر احساس می شود تا جایی که این بار کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۱ در یک تصمیم قابل تأمل مجوز واردات ۱۰ هزار دستگاه ماشین آلات راهسازی و معدنی در سال آینده را مصوب کرده است.

با این حال کارشناسان، برخی نمایندگان مجلس و هپکویی ها معتقدند روند واردات ماشین آلات سنگین در کشور یک فرآیند طبیعی نیست و یک جریان مافیایی برای کسب سود و بهره برداری از تنش های ارزی از هر منفذی به دنبال باز کردن باب واردات ماشین آلات به ویژه در رده مستعمل است.

قائم مقام مدیرعامل هپکو شب گذشته در گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان اینکه به صراحت می گوییم واردات ماشین آلات پشت پرده دارد اظهار داشت: متاسفانه علیرغم صحبت هایی که برای نیاز به ماشین الات سنگین در حد ۱۰ و ۱۵ هزار دستگاه می شود اما طی یکسال و نیم اخیر در تمامی معادن  حضور پیدا کردیم و محصولات هپکو را ارائه دادیم که حاصل همه ی این تلاش ها ۵۰ دستگاه قرارداد بوده در حالی که این تعداد با اعدادی که عموما عنوان می شود یکی نیست.

میقانی تصریح کرد: در حال حاضر چند پرونده را به سازمان بازرسی ارائه داده ایم که نشان می دهد بیش از ۱۷۰۰ میلیارد تومانی over invoice (صورتحساب غیرواقعی) در برخی وارداتی که انجام گرفته وجود داشته است.

قائم مقام مدیرعامل هپکو ادامه داد: وقتی یک لودر را به قیمت ۳۰ هزار دلار می خرند و آن را به معادن حدود ۲۵۰ هزار دلار تحویل می دهند مطمئنا پشت پرده وجود دارد.

وی افزود: آمارهایی که عموما از سمت معادن عنوان می شود در مرحله اجرا دارای تناقض استم، ما سالانه در سال هایی که تنش ارزی نداشته ایم بیش از ۶۰۰ تا ۷۰۰ دستگاه واردات نداشتیم اما در سال هایی که تنش ارزی داریم با امارهای بالاتری مواجه هستیم.

مشروح سخنان قائم مقام مدیرعامل هپکو‌ را در ادامه ببینید و بشنوید.

مرورگر شما از نمایش ویدیو پشتیبانی نمیکند. هپکو دانلود

منبع: دانا

کلیدواژه: واردات ماشین آلات پشت پرده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۹۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشت‌پرده استعفای مقام‌های نظامی-اطلاعاتی صهیونیست‌ها

افشاگری‌ها در مورد شرایط نابسامان ارتش اسرائیل در ماه های اخیر به قدری است که رجزخوانی‌های مقام های ارشد اسرائیل علیه مردم فلسطین را مضحک ساخته و آن ها را به افرادی تبدیل کرده که به هر نحو ممکن سعی در لاپوشانی واقعیت‌های تلخ خود دارند. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، اغلب ناظران و تحلیلگران بر این باورند که جنگ غزه به نقطه سرنوشت ساز خود رسیده است. در این چهارچوب، شواهد و قرائن مختلف از موضع ضعف صهیونیست ها در بحبوحه جنگ غزه حکایت دارند. به عنوان مثال، اکنون قریب به هفت ماه از آغاز جنگ غزه می گذرد اما رژیم اشغلگر قدس نتوانسته به هیچکدام از دو هدف اعلامی خود که نابودسازی حماس و آزادی اسرای صهیونیست است دست یابد. 

در عین حال، جنایات سهمگین رژیم اشغالگر قدس علیه مردم غزه نیز موجی از اعتراضات گسترده بین المللی به ویژه در جهان غرب را علیه صهیونیست ها برانگیخته است. به نحوی که به تازگی شاهد انفجار اعتراضات دانشجویی در دانشگاه های مختلف آمریکا در حمایت از ملت و مقاومت فلسطین و محکوم سازی همدستی دولت آمریکا با جنایات صهیونیست ها در جنگ غزه بوده ایم. جدای از این ها، اخبار مختلفی دال بر قریب الوقوع بودنِ صدور حکم بازداشت بین المللی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر صهیونیست ها به دلیل ارتکاب به جنایات جنگی در جریان جنگ غزه نیز به گوش می رسد. 

موضوعی که برخی منابع غربی نیز آن را تایید کرده اند و به یک چالش هولناک برای نتانیاهو تبدیل شده است. با این همه، به تازگی شاهد وقوع یک رویداد قابل تامل دیگر که به ضرر صهیونیست ها است، در بحبوحه جنگ غزه بوده ایم. ماجرا از این قرار است که سرلشگرِ صهیونیست "آهارون هالیوا" رئیس بخش اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل به دلیل اشتباه محاسباتی در قضیه حمله صهیونیست ها به کنسولگری ایران در دمشق و البته مرتکب‌شدن خطاهای بنیادین که زمینه ساز عملیات هفتم اکتبر و همچنین سیلی از شکست ها برای اسرائیل در جریان جنگ غزه بوده اند،  از سِمت خود استفعا کرده است. 

در این میان، برخی منابع صهیونیست اعلام کرده اند که یهودا فاکس فرمانده منطقه مرکزی ارتش رژیم‌صهیونیستی نیز به رئیس ستاد ارتش اسرائیل اعلام کرده که در اوایل ماه آگوست از سِمت خود کناره گیری خواهدکرد. اضافه بر این ها، گزارش های مختلف از استعفای فرماندهان برخی یگان های ارتش اسرائیل نظیر یگانِ "رفائیم" و یگان "اشباح" نیز حکایت دارند. 

البته که سطح و گستره استعفای مقام های نظامی و اطلاعاتی رژیم اشغالگر قدس به مراتب گسترده تر از این حرف هاست با این حال، تاکنون صرفا موارد مذکور به بیرون درز کرده و انتظار می رود که این روند همچنان ادامه‌دار باشد. از این رو، روند دومینو وارِ استعفای مقام های نظامی و اطلاعاتی صهیونیست، حداقل حامل 2 نکته و پیام محوری است. 

اولا، در پسِ رجزخوانی های مقام های ارشد سیاسی و نظامی رژیم اشغالگر قدس با محوریت جنگ غزه، چیزی جز ضعف و ناتوانی نیست. در حقیقت، صهیونیست ها به هیچ عنوان در شرایط کنونی در حد و قواره یک برنده در بحبوحه جنگ غزه قرار ندارند و با موضع گیری های تهاجمی و جنجالی صرفا سعی دارند حفظ ظاهر کنند. 

 افشاگری ها در مورد شرایط نابسامان ارتش اسرائیل در ماه های اخیر به قدری فراوان بوده که رجزخوانی‌های بی پشتوانه مقام های ارشد صهیونیست علیه مردم فلسطین را به موضوعاتی مضحک تبدیل کرده است و آن ها را به افرادی تبدیل کرده که به هر نحو ممکن سعی در لاپوشانی واقعیت های تلخ خود دارند. 

دوم اینکه به نظر می رسد که اختلافات و شکاف های سیاسی و اجتماعی در عمق اراضی اشغالی، در حال آشکار‌کردنِ خود در حوزه نظامی و اطلاعاتی نیز هستند و در همین راستا بسیاری از مقام های نظامی اسرائیلی در حال فاصله گرفتن از نتانیاهو و ائتلاف افراطیون متحد وی در قدرت هستند. 

در مدت اخیر شاهد بوده ایم که جریان اپوزیسیون صهیونیست ها به رهبری یائیر لاپید تحرکات گسترده تری را پیدا کرده و البته که دولت آمریکا نیز به صراحت از آن برای دیدار و رایزنی جهت سفر به آمریکا دعوت کرد. معادله‌ای که نشان می دهد سناریوهای چندان روشنی در ادامه راه انتظار صهیونیست ها را نمی کشند. 

منبع: الف

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خرید و تجهیز ۲۸ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین در سال گذشته
  • اعلام قیمت ارزان ترین خودروی برقی/ کاکایی: قرار بود از مونتاژکاریها کم شود/ خودروی برقی، مصرف سوخت کشور را بالا می برد / چرا درباره مافیا آدرس غلط می دهند/ رشد داخلی سازی ارزش افزوده ایجاد می کند
  • پشت‌پرده استعفای مقام‌های نظامی-اطلاعاتی صهیونیست‌ها
  • خریداری ۲۸ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین
  • انواع دستگاه بسته بندی و ماشین آلات بسته بندی صنعتی
  • سفر به عتبات یک سفر توحیدی است
  • تجهیز ماشین‌آلات دهیاری‌های بوشهر به سیستم ردیابی
  • ماشین آلات دهیاری‌های استان بوشهر به ردیاب مجهز می شوند
  • چرا مافیا جلوی واردات خودوی برقی را گرفته است؟+فیلم
  • افزایش شاخص راه‌های روستایی بیجار در دستورکار است