Web Analytics Made Easy - Statcounter

براساس اعلام سازمان حمایت، تمامی تولیدکنندگان فیلتر روغن و لنت خودرو ، در راستای تسریع شفافیت در قیمتها بایستی نسبت به درج قیمت تولیدکننده بر روی محصولات خود اقدام کنند - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تابش در نشست هم افزایی انجمن های تولیدکننده فیلتر روغن، لنت ترمز، گفت:  تلاش می شود با اجرای این طرح  از فرایند تولید تا عرضه برای مصرف کننده قیمتها شفاف سازی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود : اگر در نظام توزیع ما اشکالاتی وجود داشته باشد ، با اجرایی شدن طرح مذکور اشکالات برطرف یا راهکارهای منطقی پیدا می شود که مصرف کننده متضرر نگردد و واسطه های متعددی که به وجود آمده و مصرف کننده مجبور به پرداخت این هزینه ها می شود نیز برطرف شود .

رئیس سازمان حمایت تصریح کرد: نظام پخش عاملین فروش و بنکدارها شبکه هایی هستند که می توانند به طور منطقی کالا را از تولید کننده به دست مصرف کننده برسانند و  این طرح در تلاش است حلقه های تعریف شده ای را از نظام توزیع به صورت منطقی و ساختار یافته و تعریف شده ای مشخص نماید .

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان خاطر نشان کرد : دراین طرح جایگاه عرضه کننده نهایی مشخص هست و همچنین عرضه کنندگان درصد قابل قبولی از انتفاع و سودی را که این چرخه مشخص کرده است را دریافت
 می نمایند .

 تابش اظهار داشت : در این نظام با برآورد و ارزشیابی انجام شده ارزش کالا در نهایت نباید برای تولیدات لنت و محصولات پتروشیمی، هزینه های عرضه بیش از 20 درصد در نظام توزیع را شامل شود. البته محاسباتی که سازمان حمایت به صورت دقیق انجام داده نشانگر این است که حلقه های بعد از تولید لنت ترمز در حدود 15.5 درصد و در فیلتردر حدود 18.5 درصد که این برای نظام عرضه کالا مذکور قابل پذیرش می باشد.

معاون وزیر صمت در ادامه  با تشریح نظام فعالیتی تولیدکنندگان قطعات یدکی خودرو،  اعلام کرد: نظام مورد پذیرش برای قیمت درب کارخانه ضوابط هیات تعین و تثبیت قیمتها بوده و درج قیمت تولید کننده باید با رعایت ضوابط مذکور انجام گیرد که دستور العمل ها و ساختار برای تمام تولید کننده قابل دستیابی است .

وی تاکید کرد: قیمت ماههای اخیر در فروش کالا مورد رصد قرار گرفته است و تولید کنندگان باید با توجه به فاکتور صادر شده دو ماه اخیر به درج قیمت تولید کننده اقدام نمایند در صورتی که قیمت گذاری آنها خارج از ضوابط هیات تعیین و تثبیت قیمت باشد مورد پذیرش نخواهد بود. فهرست اقلام این طرح به مرور افزایش می یابد و در فاز های بعدی طرح، ما شاهد تعداد بیشتری از جمله اقلام لوازم یدکی و قطعات خودرو خواهیم بود .

 انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان حمایت خودرو سازمان حمایت خودرو درج قیمت تولید سازمان حمایت تولید کننده مصرف کننده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۹۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۴ تن روغن نباتی قاچاق در الیگودرز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، فرمانده انتظامی الیگودرز گفت : روز گذشته مأموران ایست و بازرسی خمه شهرستان الیگودرز هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور «اصفهان – الیگودرز» به یک دستگاه کامیون مظنون و آن را متوقف کردند.

 سرهنگ علی اسدالهی افزود: مأموران انتظامی، پس از متوقف کردن خودرو و هدایت آن به داخل ایستگاه، در بازرسی از آن ۴ تن روغن خوراکی قاچاق را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان الیگودرز تصریح کرد: ارزش این محموله توسط کارشناسان ۴ میلیارد ریال برآورد شده است.

سرهنگ اسدالهی خاطر نشان کرد: در این رابطه یک نفر دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

وی با تأکید به برخورد قاطعانه با پدیده قاچاق کالا با اشاره به اینکه قاچاق کالا باعث وارد شدن ضربه به اقتصاد کشور می‌شود از شهروندان خواست؛ اخبار و اطلاعات خود را در این خصوص با تماس ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

دیگر خبرها

  • مردم پول ندارند سمند ۲۰ سال پیش را عوض کنند؛ می‌خواهند خودروی برقی وارد کنند؟
  • دشت هراز بزرگترین تولیدکننده برنج مازندران است
  • کشف ۴ تن روغن قاچاق
  • پازوکی :تولیدکنندگان خواستار افزایش قیمت لوازم خانگی هستند/ واردات لوازم خانگی همچنان ممنوع است
  • اعلام قیمت ارزان ترین خودروی برقی/ کاکایی: قرار بود از مونتاژکاریها کم شود/ خودروی برقی، مصرف سوخت کشور را بالا می برد / چرا درباره مافیا آدرس غلط می دهند/ رشد داخلی سازی ارزش افزوده ایجاد می کند
  • لوازم یدکی رنو
  • برای فروش سفره یکبار مصرف چه باید کرد
  • کشف ۴ تن روغن نباتی قاچاق در الیگودرز
  • قیمت محصولات ایران خودرو امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • جمع‌آوری روغن غیر قابل مصرف انسانی در چهارمحال و بختیاری