Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - علیرضا دلبری گفت: هم اکنون ۱۷ رقم گیاه دارویی در بیش از ۲ هزار هکتار از زمین‌های داورزن کشت می‌شود که فلفل، شیربادیون، مرزه، شوید، خاکشیر، کنجد، زیره سبز، آویشن، رازیانه، گل گاوزبان، نعنای فلفلی، گل محمدی، شیرین بیان و خارشتر عمده گیاهان دارویی کشت شده هستند.

به گفته او به منظور جلوگیری از خام فروشی، راه‌اندازی صنایع تبدیلی، تکمیلی و فرآوری محصولات در داورزن پیگیری می‌شود که در این راستا ناحیه صنعتی روستایی بیزه در داورزن ایجاد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حدود چهار هزار بهره بردار در بخش‌های کشاورزی، باغداری و دامپروری داورزن فعالیت دارند. این شهرستان دارای ۲۰ هزار هکتار عرصه کشاورزی شامل ۱۷ هزار هکتار کشتزار و سه هزار هکتار باغ است.

داورزن در ۳۱۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

منبع؛ ایرنا

انتهای پیام//س.ع

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گیاه دارویی کشاورزی سبزوار هزار هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۰۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیل واگذاری کودکان در شیرخوارگاه مشهد به خانواده‌های متقاضی

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان‌رضوی گفت: با افزایش تعداد خانواده‌های میزبان، شیرخوارگاه خالی شد،اما باید توجه کرد که خالی‌شدن شیرخوارگاه به معنای قطع و پایان خدمات این مجموعه به کودکان نیست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌رضوی، حمیده محدث درباره خالی‌شدن شیرخوارگاه حضرت علی‌اصغر (ع) مشهد اظهارکرد: پس از اعلام شیوه‌نامه «خانواده میزبان» که شهریور ۱۴۰۲ ابلاغ شد، قسمت جدیدی در سامانه «فرزندخواندگی»، به خانواده‌های میزبان اختصاص یافت.

وی در تشریح طرح خانواده‌میزبان بیان کرد: ممکن است خانواده‌ها قصد و شرایط دریافت فرزندخوانده را نداشته باشند، اما برای میزبانی از فرزندان، تمایل داشته باشند، این خانواده‌ها از طریق موسسات خانواده‌محور شناسایی می‌شوند یا افراد متقاضی در درگاه خانواده میزبان ثبت‌نام می‌کنند، پس از آن، فرایند ارزیابی خانواده‌ها، مصاحبه با متقاضیان، ارزیابی روانی-اجتماعی انجام می‌شود و در صورت تایید موارد فوق، افراد می‌توانند عضو طرح خانواده‌میزبان شده و از کودکان میزبانی کنند.

محدث افزود: برای فرزندخواندگی تا سن ۱۶ سالگی و برای خانواده میزبان تا سن ۱۸ سالگی امکان درخواست کودک وجود دارد، در طرح خانواده‌میزبان، خانواده‌ها و فرزندان، هر دو آگاه هستند که این شرایط موقت است، اگرچه در شیوه‌نامه‌های ابلاغ‌شده برای طرح «خانواده‌میزبان» محدودیت زمانی ذکر نشده است؛ ولی به محض انتقال فرزندان به خانواده‌ها، تیم‌های مددکاری ما تلاش می‌کنند تا امکان بازپیوند فرزند به خانواده زیستی یا خانواده فرزندپذیر فراهم شود، اولویت بهزیستی، بازپیوند فرزندان به خانواده‌های زیستی است؛ مثلاً ممکن است کودک به دلیل اینکه پدرش در زندان بوده یا مادربزرگ مسکن مناسبی نداشته، در مراکز ما حضور داشته باشد و حالا که مسکن تهیه شده است، فرزند می‌تواند در خانواده خودش حضور یابد، چنانچه شرایط خانواده زیستی فرزندان مهیا و آماده پذیرش نباشد، کودکان به خانواده‌هایی که در صف پذیرش فرزندخواندگی هستند، منتقل می‌شوند.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان‌رضوی در پاسخ به سوالی درباره چالش‌های وابستگی نوزادان و کودکان به خانواده‌های موقت در طرح خانواده‌میزبان، اظهار کرد: در شیرخوارگاه هم این وابستگی برای کودکان ایجاد می‌شود، نوزاد به مربی خود که آن‌ها را در آغوش می‌گیرد، کودکان به مربیانی که همراه آن‌ها هستند، ممکن است وابسته شوند اما قطعاً فضای یک خانواده از محیط‌های اردوگاهی و شیرخوارگاهی بهتر است، فرزندان در خانواده با مفاهیم بیشتر وارتباطات موثر آشنا می‌شوند، ضمن اینکه زمانی که قرار است کودک از خانواده میزبان به خانواده دائمی بازپیوند شود، این مراحل در یک فضای کارشناسی‌شده اتفاق می‌افتد که مشکلات روانی برای آن‌ها ایجاد نشود؛ به‌عنوان مثال خانواده میزبان و خانواده فرزندپذیر در جلسات متعدد با یکدیگر ملاقات خواهند داشت، فرزند از روی پای مادر میزبان به مادر فرزندپذیر منتقل می‌شود، گفت‌وگوهای اخلاقی و رفتاری مختلف انجام می‌شود تا فرزند به خانواده جدید وارد شود.

محدث ادامه داد: پیش از سال ۱۴۰۲ نیز طرح میزبان به صورت استانی و در هماهنگی با دادسرا در حال اجرا بود، اما در آن زمان یک شیوه‌نامه مدون و کشوری وجود نداشت. ایرادات در مدت معین گرفته شد، همکاران ما تجربه کسب کردند، موسسات خانواده‌محور مشخص شدند و اکنون ذیل شیوه‌نامه‌ای که وزارت دادگستری ابلاغ کرده است، فرایند و اجزای مختلف در هماهنگی با یکدیگر کار را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به خالی‌شدن شیرخوارگاه مشهد خاطرنشان کرد: با افزایش تعداد خانواده‌های میزبان، شیرخوارگاه خالی شد ولی باید توجه کرد که خالی‌شدن شیرخوارگاه به معنای قطع و پایان خدمات این مجموعه به کودکان نیست. شیرخوارگاه همچنان به کودکانی که در خانواده‌های میزبان حضور دارند، خدمات پزشکی و پرستاری، لباس، پوشک ارائه می‌کند.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان‌رضوی با تاکید بر اینکه نباید با پذیرش فرزندان در خانواده‌های میزبان، باری بر دوش خانواده‌ها افزوده شود، خاطرنشان کرد: در شرایطی هستیم که فشار اقتصادی روی خانواده‌ها زیاد است؛ مثلاً درآمد یک خانواده کارمند با سطح حقوق متوسط، مشخص است و زمانی که فرزندی را پذیرش می‌کنند، باید برخی از نیازهای کودک توسط مراکز ما تامین شود تا خانواده‌ها با مشکل مواجه نشوند، هدف ما این است که فرهنگ زیبای میزبانی از فرزندان گسترش یابد و با توجه به محدودیت‌های اقتصادی، فقط به یک طبقه اجتماعی جامعه و اقشاری که تمکن مالی دارند محدود نشود.

محدث افزود: بنابراین با انتقال نوزادان و کودکان به خانواده‌های میزبان، فقط محل زندگی کودک تغییر می‌کند. اگر بچه احساس کسالت و بیماری یا نیاز به دارو و آزمایش داشته باشد، توسط شیرخوارگاه حمایت می‌شود، لباس و پوشک کودکان نیز در اختیار خانواده‌ها قرار می‌گیرد. همچنین وضعیت کودکان به صورت مرتب توسط پرستارهای ما بررسی می‌شود.

معاون بهزیستی خراسان‌رضوی با بیان اینکه همچنان به همکاری مردم نیاز داریم، گفت: بنابراین با خالی‌شدن موقتی شیرخوارگاه از نوزادان، این‌طور نیست که مجموعه تعطیل شود، به شدت به حمایت‌های خیرین نیازمندیم، به جز این خدماتی که به خانواده‌های میزبان ارائه می‌شود، شیرخوارگاه‌ها همچنان پذیرش دارند، اما ما سعی می‌کنیم چرخه خانواده‌میزبان، بازپیوند و پذیرش مجدد در خانواده میزبان را حفظ کنیم، کمیته‌های فرزندخواندگی و تیم‌های مددکاری ما به شدت فعال هستند و به صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کنند تا پس از پذیرش فرزندان در شیرخوارگاه، آن‌ها به خانواده‌های میزبان منتقل شوند و سپس شرایط بازپیوند آن‌ها به خانواده‌های زیستی یا فرزندپذیر فراهم شود.

کد خبر 749433

دیگر خبرها

  • احداث «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد
  • تسهیل واگذاری کودکان در شیرخوارگاه مشهد به خانواده‌های متقاضی
  • سفر سردار رادان به خراسان رضوی به دعوت مردم متدین مشهد
  • رونمایی از کتاب «جنبش علوی، هجرت رضوی» در مشهد
  • زنگ سپاس معلم در مدارس مشهد نواخته شد
  • تولید مرغ در داورزن خراسان رضوی ۵۰ درصد افزایش یافت
  • استان خراسان رضوی گرم می‌شود
  • سرزده‌های استاندار جدید لرستان از ادارات
  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود
  • آخرین وضعیت «ارس» تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد