Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@00:54:10 GMT

بیشترین نقد از دشمنان به سمت شورای نگهبان است

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۲۱۵۱۹

بیشترین نقد از دشمنان به سمت شورای نگهبان است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ابوالفضل رفیعی در مراسم تکریم و معارفه رئیس دفتر شورای نگهبان استان با اشاره به اینکه برگزاری بی حاشیه و درست انتخابات گذشته نشان از صلابت شورای نگهبان دارد، اظهار داشت: شورای نگهبان قانون اساسی، حرکت مقدسی دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با اشاره به چالش‌های پیش روی شورای نگهبان بیان کرد: با اصلاح قانون انتخابات و تایید صلاحیت‌ها و همچنین فیلترهای لازم از ورود افراد ناسالم جلوگیری می‌شود، چرا که داوطلبان حتی در کشورهای لائیک از فیلتر و ساز و کار مشخصی عبور می‌کنند و تعداد مشخصی می‌توانند در عرصه انتخابات حضور پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه تمام چالش‌های شورای نگهبان مربوط به تایید صلاحیت داوطلبان است که هزینه آن را دفاتر نظارت شورا می‌دهند، اضافه کرد: به موازات همین امر بیشترین نقدها از جانب دشمنان و برخی داخلی‌ها در حوزه انتخابات به شورای نگهبان است که آنهم به قانون انتخابات برمی‌گردد.

رفیعی افزود: در صورتی که فرآیند اصلاحاتی که پیش‌بینی شده به خوبی طی شده و اصلاحات انجام شود؛ بسیاری از هزینه‌هایی که حاکمیت در این باره داده و موجب حاشیه می‌شود برطرف خواهد شد.

رئیس سابق دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان زنجان نیز در ادامه اظهار کرد: مسولیت‌هایی که در نظام داریم به برکت خون شهدا حاصل شده است.

حسین میرزاپور با اشاره به اینکه امنیت امروز کشور حاصل خون شهدایی همچون سردار حاج قاسم سلیمانی است، اضافه کرد: باید طوری فعالیت کنیم که در زمان ترک آن شرمنده شهدا نباشیم.

وی با اشاره به تاریخچه تاسیس شورای نگهبان بیان کرد: این دفتر از اواخر سال 1379 آغاز به کار کرد و بنده هم از همان زمان آغاز فعالیت دفتر در خدمت مردم بودم، البته در طی حضور 13 ساله خود تلاشم بر این بود که در امر نظارت سازماندهی اساسی صورت گیرد.

میرزاپور با اشاره به کارگیری افراد متعهد و ولایی در شورای نگهبان بیان کرد: ناظرین شورای نگهبان بدون اینکه دنبال پست و مقام باشند، برای دفاع از جمهوریت تلاش کردند.

رئیس سابق دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان زنجان افزود: ناظر شورای نگهبان شخصی است که همه سوابق خود را در طبق اخلاص گذاشته و شهرستان را مدیریت می‌کند، در واقع این افراد به دنبال اجرای قانون هستند و به دنبال مچ‌گیری نیستند.

وی با اشاره به آموزش ناظران شورای نگهبان بیان کرد: تا حد امکان دوره‌های آموزشی خوبی برگزار شده و علاوه بر این در بحث تکمیل بانک اطلاعاتی ناظرین نیز اقدامات خوبی صورت گرفته که در نتیجه آن طی 10 سال گذشته انتخابات خوبی برگزار کردیم و مشکلی در آن به وجود نیامد.

گفتنی است، در این مراسم از زحمات 13 ساله حسین میرزاپور قدردانی و محمدجواد محمدی با حکم آیت‌الله جنتی به مدت 3 سال به عنوان رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان زنجان منصوب شد.

انتهای پیام/73005

منبع: فارس

کلیدواژه: دفتر نظارت بازرسی هزینه حاکمیت شورای نگهبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۱۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسن روحانی دلایل رد صلاحیت خود را اعلام کرد

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، حسن روحانی رئیس جمهور سابق که در انتخابات اخیر خبرگان رهبری از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شده بود، در دیدار دوره‌ای با مدیران خود عنوان کرد: یکی از موارد ردصلاحیت من یکی ادعای اهانت به قوه قضائیه و شورای نگهبان است و دیگری عدم ایستادگی در برابر غرب و اشکال در اجرای برجام. به گزارش انتخاب، وی در این نشست از انتشار عمومی پاسخ خود به نامه شورای نگهبان در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

بیشتر بخوانید: علت رد صلاحیت روحانی چه بود؟

روحانی همچنین گفته است: باید احساس مسئولیت کنیم، ساکت ننشینیم و مردم را به مشارکت در همه امور و پشتیبانی از نظام و کشور تشویق کنیم.

منبع: ایران

انتهای پیام/

کد خبر: 1229085 برچسب‌ها حسن روحانی

دیگر خبرها

  • نامه سوم روحانی به شورای نگهبان درباره ارائه مستندات ردصلاحیتش
  • آغاز زمان تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در زنجان 
  • نظارت ۴۰ نفر بر روند برگزاری انتخابات مرحله دوم در گنبدکاووس
  • نظارت ۴۰ نفر بر روند برگزاری انتخابات مرحله دوم؛ گنبدکاووس
  • آغاز تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس در استان زنجان
  • ۱۷۶ پروژه عمرانی بزرگ مقیاس در زنجان اجرا شد
  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی در انتخابات
  • مفتخر به بهره‌گیری از مشارکت معلمان در نظارت بر انتخابات هستیم
  • سخنگوی شورای نگهبان: مفتخر به بهره‌گیری از مشارکت معلمان در نظارت بر انتخابات هستیم
  • حسن روحانی دلایل رد صلاحیت خود را اعلام کرد