Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، پنجاه و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب قاهره از روز پنج شنبه ۲۶/۱/۲۰۲۲م در محل دائمی نمایشگاه‌های قاهره توسط آقای مدبولی نخست وزیر مصر افتتاح می‌شود.

این نمایشگاه تا ۷/۲/۲۰۲۲ م بمدت ۱۰ روز بفعالیت خود ادامه خواهد داد شعار این دوره از نمایشگاه «هویت مصر» است و میهمان ویژه این دوره کشور یونان.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از دو تن از نویسندگان معروف مصر یعنی مرحوم یحیی حقی و عبدالتواب یوسف در این دوره تجلیل به عمل خواهد آمد.

آقای شوکت مصری عضو کمیته عالی نمایشگاه بین المللی کتاب قاهره در باره جزئیات این دوره از نمایشگاه کتاب گفت: تعداد سالن‌های مربوط به فعالیت‌های فرهنگی در این دوره به ۵ سالن کاهش یافته اما سالن‌ها بزرگتر شده و البته ۸۷۹ غرفه کتاب برای ناشران ایجاد شده است.

در همین راستا خانم دکتر ایناس وزیر فرهنگ مصر به همراه تنی چند از مسئولان اجرایی نمایشگاه و سفیر یونان که کشورش امسال بعنوان میهمان افتخاری در این نمایشگاه شرکت می‌کند در گفت‌وگویی مطبوعاتی به جزئیات مربوط به پنجاه و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب قاهره پرداختند.

وزیر فرهنگ مصر در باره نمایشگاه کتاب امسال گفت: تاکنون ۱۰۶۳ ناشر مصری و غیر مصری از ۵۱ کشور جهان برای حضور در این دوره از نمایشگاه اعلام آمادگی کرده‌اند. ضمن اینکه در این دوره زمینه‌ای برای درخواست اینترنتی کتاب فراهم شده و مدت عرضه نمایشگاهی اینترنتی کتاب نیز ۲۵ روز است و کتاب‌های خریداری شده اینترنتی به صورت دستی تحویل داده نمی‌شود بلکه کتاب‌ها به آدرس خریدار ارسال خواهد شد.

شورای عالی کتاب مصر تصمیم گرفته که امسال نیز همچون سال گذشته برای تشویق جوانان به خواندن کتاب در غرفه‌هایی خاص با عنوان «ثقافتک کتابک» (فرهنگ تو کتاب توست) کتاب‌هایی را با قیمت بسیار کم (بین ۱جنیه تا ۲۰ جنیه معادل تقریبی ۱۵۰۰تومن تا ۳۰۰۰۰ ) در اختیار خوانندگان کتاب قرار دهد.

ملاحظه: نمایشگاه بین المللی کتاب قاهره یکی از مهمترین نمایشگاه‌های کتاب در دنیا و بخصوص در جهان عرب به شمار می‌رود و شاید بتوان گفت که برپایی این نمایشگاه مهمترین رویداد فرهنگی مصر در هر سال است. با این حال در سال گذشته میلادی۲۰۲۱م دولت مصر به دلیل شیوع بیماری کرونا موفق نشد پنجاه دومین نمایشگاه کتاب خود را در موعد مقرر برپا کند و در نهایت برپایی آن به اواسط سال ۲۰۲۱م موکول شد و استقبال مناسبی نیز از آن به عمل نیامد.

کد خبر 5407997 محمد آسیابانی

منبع: مهر

کلیدواژه: افتتاح نمایشگاه کتاب مصر کتاب و کتابخوانی دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران معرفی کتاب نمایشگاه مجازی کتاب نمایشگاه مجازی کتاب تهران نقد کتاب موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران کتاب و کتابخوانی روز زن تازه های نشر انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ترجمه انقلاب اسلامی ایران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان محمد مهدی اسماعیلی نمایشگاه بین المللی کتاب قاهره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۲۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشارات خط مقدم با ۷۰عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید

به گزارش خبرنگار مهر، انتشارات خط مقدم با ۷۰ عنوان در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی تهران حضور پیدا می‌کند که از این تعداد ۶ عنوان چاپ اول بوده و باقی، تجدید چاپ هستند.

رونمایی از کتاب‌هایی ازجمله صنوبر، پروانه سوم، نامه‌ای از جنوب، نورا، صبح واقعه، کتب کنعان، پرتگاه، پشت پاشنه، رخت شو از جمله برنامه‌های این انتشارات در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران است. همچنین برگزاری نشستی با موضوع چالش‌های تولید روایت از جبهه مقاومت برای مخاطبان نوجوان و بزرگسال از دیگر برنامه‌هایی است که توسط این انتشارات در نمایشگاه کتاب برگزار می‌شود.

رونمایی و بررسی کتاب نامزد گلوله‌ها نوشته مرتضی سرهنگی به همراه نقد کتب مربوط به شهید حاج قاسم سلیمانی نیز در نمایشگاه کتاب توسط این ناشر پیگیری می‌شود.

کد خبر 6097452 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • حضور غایب بزرگ پارسال در نمایشگاه کتاب امسال
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از روند آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران مطرح کرد؛باید فضای تبلیغی و محیطی تهران در قُرُق نمایشگاه بین‌المللی
  • بازدید وزیر فرهنگ از مراحل آماده سازی نمایشگاه کتاب تهران
  • باید فضای تبلیغی و محیطی تهران در قُرُق نمایشگاه بین‌المللی کتاب باشد
  • انتشارات خط مقدم با ۷۰عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • آماده سازی سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه کتاب تهران (عکس)
  • نشست خبری سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • ۱۹ اردیبهشت نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران افتتاح می‌شود
  • هزاره ققنوس با ۸۰۰ عنوان کتاب به مصلی می‌آید
  • سی‌وچهار دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در یک نگاه