Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان شیلات با اشاره به وجود صید غیرقانونی ترال در آب‌های سرزمینی ایران، گفت: ۹۲ درصد اهداف شیلات در تولید محقق شد. نبی‌الله خون‌میرزایی در کنفرانس بین‌المللی اقیانوس‌شناسی خلیج فارس با شعار توسعه دریامحور با یادآوری اینکه سال گذشته یک میلیون و ۲۷۰ هزار تن تولیدات شیلاتی در کشور داشتیم اظهار کرد: با این میزان تولید حدود ۹۲ درصد اهداف تسهیل شده برنامه را محقق کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: از این میزان ۷۱۵ هزار تن صد و صیادی بود که ۵۶ درصد کل تولیدات کشور را شامل می‌شد.

خون‌میرزایی با بیان اینکه بیش از تکلیف برنامه در حوزه صید و صیادی تولید داشته‌ایم، گفت: این میزان تقریبا ۵ تا ۸ درصد اهداف تعیین شده بوده است.

رئیس سازمان شیلات با بیان اینکه ۹۵ درصد صید و صیادی کشور در جنوب و ۵ درصد باقیمانده در شمال انجام شده است، تصریح کرد: علاوه بر صید، در آب‌های سرزمینی ما ما در آب‌های اقیانوس هند نیز به صید و صیادی مشغول هستیم. بر این اساس دومین کشور در اقیانوس هند و اولین در غرب اقیانوس هند در تعداد و میزان بهره‌برداری هستیم.

وی با یادآوری اینکه در پرورش میگو، ۹۶ درصد برنامه‌های تعیین شده سال ۱۴۰۰ محقق شده است گفت: در این بخش افق بسیار روشنی داریم و طی سال‌های آینده بیش از افق ۱۰ ساله دستاورد خواهیم داشت.

خون میرزایی با بیان اینکه به دلیل محدودیت آب شیرین در داخل کشور رویکرد سازمان شیلات به آب‌های لب شور و شور، هدایت شده است اضافه کرد: در توسعه فعالیت‌های شیلاتی مطابق برنامه‌های توسعه دریامحور و سواحل مکران عمل می‌کنیم و برنامه‌ریزی‌ها را بر این مبنا تدوین کرده‌ایم.

رئیس سازمان شیلات از آلودگی دریا و فعالیت‌های غیرقانونی صیادی به عنوان دو چالش یاد کرد و گفت: در حال حاضر هیچ‌گونه صید ترال در آب‌های سرزمینی به صورت قانونی نداریم. اما انکار نمی‌کنیم که فعالیت‌های غیر قانونی صید ترال وجود دارد. از این رو از نیرو‌های مسلح می‌خواهیم با این فعالیت‌ها مقابله کنند.

خون میرزایی یادآور شد: در گذشته مجوز صید ترال در آب‌های سرزمینی ایران وجود داشته، اما با دستور رئیس جمهور صید ترال تا ۱۲ مایل از آب‌های سرزمینی ایران ممنوع شده است.

منبع: تسنیم

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: صید صید ماهی صیدی صید میگو آب های سرزمینی ایران آب های سرزمینی سازمان شیلات خون میرزایی صید ترال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۲۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشتی در اقتصاد ایران | بازگشت ایران و امارات به میز همکاری‌های اقتصادی

به گزارش همشهری آنلاین، اجلاس کمیسیون اقتصادی ایران و امارات پس از ۱۰ سال برگزار شد. مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی رئیس ایرانی این کمیسیون است و در مقابل بن الطوق الماری، وزیر اقتصاد امارات، رئیس اماراتی کمیسیون است.

- نشست کمیسیون اقتصادی ایران و امارات با هدف توسعه همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های اقتصادی، تجاری، سرمایه‌گذاری و حمل‌ونقلی برگزار شد. از نکات جالب این نشست، استقبال امارات از سرمایه‌گذاری در ایران بود. مذاکره برای توسعه مناسبات دو کشور در کریدور شمال - جنوب برای ترانزیت کالاهای اماراتی به آسیای مرکزی، قفقاز و روسیه، دیگر محور مهم این نشست محسوب می‌شود که منفعت دوجانبه به دنبال دارد.

- مرتضی شاهمیرزایی، معاون وزیر نفت در حوزه پتروشیمی با اشاره به برنامه‌ریزی برای حل مشکل بنزین با مشارکت پتروشیمی‌ها، گفت: قطعاً بیشتر از ۵۰ درصد پتروشیمی‌های متانولی به سمت تبدیل متانول به بنزین خواهند آمد. به گفته او، برای تولید بنزین از متانول، قرار شده هلدینگ‌ها برنامه خود را ارائه دهند و در حال برنامه‌ریزی در این حوزه هستند.

- معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امسال ۱۰۵۰ واحد بالای ۵۰ نفر را هدف‌گذاری کرده‌ایم که طرح طبقه‌بندی در آن‌ها عملیاتی شود. علی حسین رعیتی فرد ادامه داد: سال گذشته طرح تحولی را در وزارتخانه پیشنهاد دادیم که به‌موجب آن هزار واحد بالای ۵۰ نفر کارکن ملزم شدند طرح طبقه‌بندی مشاغل داشته باشند تا عدالت مزدی رعایت شود. ‌

- محمد آئینی، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، گفت: بیش از ۵۴۶ شهر بسته‌های تشویقی شهرسازانه را در بافت‌های فرسوده اجرا می‌کنند؛ به‌طوری‌که آمار صدور پروانه در سال‌های پس از انقلاب نشان می‌دهد سال ۱۴۰۲ رکورد نوسازی در محدوده بافت‌های فرسوده با مشارکت مردم، سازندگان بخش خصوصی، تعاونی‌ها و گروه‌های جهادی شکسته شد.

- داود منظور، رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور ضمن قدردانی از تلاش‌های «داریوش ابوحمزه» در دوران ریاست مرکز آمار ایران، «غلامرضا گودرزی» را به‌عنوان سرپرست این مرکز منصوب کرد. گودرزی دارای درجه دکترای تحقیق در عملیات از دانشگاه تربیت مدرس بوده و کارشناسی ارشد پیوسته را در رشته مدیریت صنعتی دانشگاه امام صادق تحصیل کرده است.

- محمد رضوانی فر و حسن حمود حسانی، روسای گمرک ایران و عراق با هدف تسهیل و توسعه تجارت گفت‌وگو کردند. مهم‌ترین محورهای این مذاکره، ارائه تسهیلات در مرزهای گمرکی دو کشور برای کاهش سردرگمی تجار و همچنین روان‌سازی بیشتر امور گمرکی زائران در پیاده‌روی اربعین حسینی بود و طرف عراقی برای رسیدگی به این موارد قول مساعد داد.

- بر اساس مشاهدات میدانی از بازار غیررسمی، نرخ دلار که در روزهای اخیر و پس نوسانات هیجانی، وارد روند نزولی شده بود، همچنان با شیبی ملایم‌تر در محدوده ۶۱ تا ۶۲ هزار تومان در نوسان است. مشاهدات میدانی حاکی از این است که تمایل بازار غیررسمی به فروش ارز بیشتر از خرید است و فعالان بازار خرید در بازار فعلی را پرریسک ارزیابی می‌کنند.

کد خبر 848821 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها مرکز آمار پتروشیمی سوخت - بنزین امارات

دیگر خبرها

  • پرگابالین چیست و چرا می‌تواند خطرناک باشد؟
  • سند آمایش سرزمینی ورزش استان ایلام تدوین شده است
  • برنامه دولت انگلیس برای مقابله با تغییرات اقلیمی غیرقانونی اعلام شد
  • میزان صادرات نفت اعلام شد/ تراز تجاری ایران در این وضعیت است
  • ایمانی پور به ارمنستان سفر کرد
  • ۷ میلیون مبتلا به دیابت در ایران / آمار زخم‌های مزمن در دیابتی‌ها
  • ۷۹ درصد افراد جامعه ما کم تحرک هستند
  • افزایش اعتبارات شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در برنامه هفتم توسعه
  • گشتی در اقتصاد ایران | بازگشت ایران و امارات به میز همکاری‌های اقتصادی
  • دو هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور افزوده شد