Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانمارک اعلام کرد، اتحادیه اروپا آماده است در صورت حمله روسیه به اوکراین، تحریم‌های «بی سابقه» اقتصادی علیه روسیه اعمال کند.

به گزارش مشرق ‌به نقل از خبرگزاری رویترز، منافع متفاوت ۲۷ کشور اتحادیه اروپا ممکن است در تلاش‌های مقامهای این اتحادیه برای توافق بر سر موضعی مشترک اخلال ایجاد کند، در حالی که اتحادیه اروپا به سبب مذاکرات مستقیم روسیه و آمریکا به حاشیه رفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال وزرای خارجه اتحادیه اروپا گفتتند که یافتن اتحاد ضروری است.

گابریلیوس لندسبرگیس، وزیر امور خارجه لیتوانی، در ضمن گردهمایی این وزرای امور خارجه برای گفتگوهای منظم در بروکسل گفت: با شناختی که از تاکتیک‌های روسیه دارم مطمئن هستم که یکی از اهداف آنها انشعاب افکندن در غرب است. ما نمی‌توانیم چنین پیروزی‌ای به روس‌ها بدهیم.

جپه کوفود، وزیر امور خارجه دانمارک هم به خبرنگاران گفت: بدون شک ما آماده‌ایم در صورت حمله مجدد روسیه به اوکراین، با تحریم‌های جامع و بی سابقه واکنش نشان دهیم.

او از بیان اینکه چه بخش‌هایی هدف چنین تحریمهایی قرار خواهند گرفت خودداری کرد.

وی ادامه داد: روسیه باید بداند و پوتین (رئیس جمهور روسیه) باید بداند که بهای استفاده از اقدامات تحریک آمیز و نیروهای نظامی برای تغییر مرزها در اروپا بسیار بسیار بالا خواهد بود... ما آماده‌ایم شدیدترین تحریم‌ها را حتی شدیدتر از تحریمهای سال ۲۰۱۴ اتخاذ کنیم.

اولاف شولتس، صدراعظم آلمان نیز از اروپا و آمریکا خواست هنگام در نظر گرفتن تحریم‌ها با دقت فکر کنند.

آنالنا بربوک، وزیر امور خارجه آلمان در بروکسل در پاسخ به این سوال که آیا قطع ارتباط روسیه با سیستم جهانی "سوئیفت" باید یک گزینه باشد یا خیر گفت که "سخت‌ترین چوب دستی" ممکن است همیشه بهترین راه برای مقابله با چنین وضعیتی نباشد.

آلکساندر شالنبرگ، وزیر امور خارجه اتریش هم تاکید کرد که همه چیز روی میز است، اما همچنین به وابستگی اتریش به روسیه برای تامین ۴۰ درصد از گاز خود اشاره کرد.

او در پاسخ به سوالی درباره اعمال تحریم‌های بالقوه علیه خط لوله انتقال گازنورد استریم ۲ از روسیه به آلمان که هنوز تأییدیه‌های نهادهای تنظیمی را دریافت نکرده است، گفت که تحریم پروژه‌ای که هنوز عملیاتی نشده تهدید معتبری نیست.

به گزارش اسپوتنیک، وزرای خارجه اتحادیه اروپا بر اساس بیانیه مشترکی که امروز دوشنبه منتشر کردند از روسیه ‌خواستند در چارچوب مکانیسم‌های بین‌المللی موجود وارد گفتگویی سازنده شود.

در این بیانیه آمده است: شورای امور خارجه اروپا تداوم اقدامات تهاجمی و تهدیدهای روسیه علیه اوکراین را محکوم کرده و از روسیه می‌خواهد که تنش‌زدایی کرده، به قوانین بین‌المللی پایبند باشد و از طریق مکانیسم‌های بین‌المللی ایجادشده به طور سازنده وارد گفتگو شود.

این بیانیه افزود: اتحادیه اروپا کارهای مقدماتی را برای تدابیر محدودیت آمیز بالقوه علیه روسیه تسریع کرده است.

اتحادیه اروپا همچنین تاکید کرد که از کی‌یف در  زمینه مبارزه با تهدیدات سایبری و هیبریدی حمایت کرده و افزود که همچنین به آماده سازی ارتش اوکراین نیز کمک خواهد کرد.

شورای امور خارجه اروپا همچنین بر اهمیت تقویت بیشتر توانمندی‌های مربوط به انعطاف‌پذیری و پاسخ نزد اتحادیه اروپا و شرکای نزدیک ما در برابر حملات سایبری و هیبریدی، دستکاری و اخلالگری در اطلاع رسانی خارجی از جمله با انتشار اطلاعات دروغ تاکید می‌کند. شورا از نماینده عالی و کمیسیون اروپا می‌خواهد کار به روی این منظور را تشدید کنند.

در ادامه بیانیه این نهاد آمده است که اتحادیه اروپا در حال "تعریف شیوه‌ها" برای حمایت از کی‌یف در زمینه آموزش حرفه‌ای نیروهای مسلح است.

منبع: ایسنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو بورس قیمت اتحادیه اروپا روسیه کمیسیون اروپا اتریش اوکراین دانمارک الکساندر شالنبرگ بروکسل ولادیمیر پوتین خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت وزیر امور خارجه اتحادیه اروپا تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۲۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: اروپا نباید از توصیه واشنگتن پیروی کند

وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به تصمیم اتحادیه اروپا در ایجاد تحریم‌های غیرقانونی علیه ایران نوشت: اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به تصمیم اتحادیه اروپا برای وضع تحریم‌ علیه ایران در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: مایه تاسف است که اتحادیه اروپا در ایجاد محدودیت‌ غیرقانونی بیشتر علیه ایران سریع تصمیم می‌گیرد، فقط به این دلیل که ایران از حقش برای دفاع از خود در برابر تجاوزات گستاخانه رژیم اسرائیل استفاده کرده است.

وزیر امور خارجه همچنین نوشت: اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند. در حالی که رژیم اسرائیل به نسل‌کشی فلسطینیان با ارتکاب جنایات جنگی ترکیبی و حملات موشکی و ایجاد قحطی ادامه می‌دهد، واکنش اتحادیه اروپا به آن تقریباً چیزی بیش از کلمات توخالی نیست.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: اتحادیه اروپا باید مسئولانه عمل کرده و رژیم اسرائیل را تحریم کند.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اروپا روز گذشته از تصمیم این بلوک برای گسترش تحریم‌های پهپادی علیه ایران خبر داد.

بورل گفت که وزیران خارجه اتحادیه اروپا به توافقی برای گسترش تحریم‌های حوزه دفاعی علیه ایران دست یافتند.

وی به خبرنگاران در لوکزامبورگ گفت آنها به توافق رسیدند که موشک‌ها و انتقال احتمالی آنها به کشورهای دیگر مانند روسیه و گروه‌های نیابتی در منطقه را ذیل تحریم‌های موجود علیه پهپادهای ایرانی تعریف کنند.

به دنبال اعلام این تصمیم "یسرائیل کاتص"، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از اقدام اتحادیه اروپا استقبال کرد و مدعی شد که این یک تصمیم مهم برای ارسال یک پیام به ایران است که نمی‌تواند ثبات منطقه‌ای را تضعیف کند.

این در حالی است که ماه‌هاست رژیم صهیونیستی جنایات گسترده‌ای را علیه مردم مظلوم غزه انجام می‌دهد و تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی پس از شکست بزرگ در عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر 2023، وارد دویستمین روز خود شده است.

بر اساس آخرین گزارش وزارت بهداشت در نوار غزه، آمار شهدای تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی به این منطقه به بیش از 34 هزار نفر و آمار مجروحان به مرز 77 هزار نفر رسیده است.

امیرعبداللهیان: حمله به رفح فاجعه را عمیق‌تر می‌کندامیرعبداللهیان: می‌توانستیم بنادر اسرائیل را هدف قرار دهیم

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد
  • بورل: ایران و کره شمالی، کشورهایی هستند که بیشترین تحریم‌ها علیه آن‌ها اعمال شده است
  • اروپا درصدد اعمال تحریم علیه ۱۰ شرکت مرتبط با روسیه
  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اروپا برای اعمال تحریم‌ جدید علیه ایران
  • هشدار جدی امیرعبداللهیان به اتحادیه اروپا
  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اتحادیه اروپا درباره ایران
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسراییل را تحریم کند
  • امیرعبداللهیان: اروپا نباید از توصیه واشنگتن پیروی کند