Web Analytics Made Easy - Statcounter

دیوان عالی انگلیس به بنیان‌گذار سایت افشاگر معروف اجازه داد برای تشکیل دادگاه تجدید نظر درخواست دهد.

به گزارش مشرق، دادگاه انگلیس به «جولیان آسانژ» بنیان‌گذار وب‌سایت افشاگر «ویکی لیکس» اجازه داددرخصوص حکم صادر شده درخواست تجدید نظر دهد.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» دیوان عالی انگلیس روز دوشنبه حکم داد که آسانژ می‌تواند جهت تشکیل جلسه دادگاه استیناف برای تجدیدنظر درباره استرداد به آمریکا درخواست دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال درخواست آسانژ برای تجدید نظر ممکن است رد شود.

پیش از اعلام این حکم شماری از فعالان حقوق بشر از جمله «استلا موریس» نامزد آسانژ در مقابل دیوان عالی انگلیس تجمع کرده بودند.

اواخر آذر امسال دولت ایالات متحده پیروز دادگاه تجدید نظر در دادگاه عالی لندن برای استرداد جولیان آسانژ به ایالات متحده شد و قاضی تصمیم دادگاه بدوی مبنی بر جلوگیری از استرداد را لغو کرد.

در ماه ژانویه، یک قاضی بریتانیایی حکم داده بود که آسانژ نباید به ایالات متحده مسترد شود، زیرا این احتمال وجود دارد که او در زندان آنجا خودکشی کند.

آسانژ با ۱۷ مورد اتهام جاسوسی و یک اتهام سوءاستفاده از رایانه به دلیل انتشار هزاران پرونده نظامی و دیپلماتیک توسط ویکی‌لیکس، از جمله فیلم‌هایی که جنایات جنگی ایالات متحده در عراق را افشا می‌کند، مواجه است. در صورت محکومیت، این روزنامه‌نگار و فعال با ۱۷۵ سال زندان مواجه خواهد شد.

مدافعان آسانژ، تلاش برای محاکمه وی را حمله به آزادی مطبوعات می‌دانند و ده‌ها روزنامه‌نگار برجسته، سازمان‌های حقوق بشری و آزادی‌های مدنی می‌ترسند که تلاش برای زندانی کردن او ممکن است مورد آزمایشی برای محاکمه هر روزنامه‌نگار یا سازمان رسانه‌ای باشد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو بورس قیمت جولیان آسانژ ویکی لیکس دولت ایالات متحده دادگاه استیناف حقوق بشر آمریکا خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت ایالات متحده تجدید نظر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۲۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظریف: دانشجویان معترض آمریکایی بر خادمان حرم‌های شریف شرف دارند

به گزارش همشهری‌آنلاین، محمدجواد ظریف در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

دانشجویان معترض آمریکایی که در دفاع از مردم فلسطین توسط نیروهای امنیتی ایالات متحده سرکوب می شوند بر خادمان حرم های شریف، شرف دارند.

دولت ها بر اساس کنوانسیون نسل کشی ۱۹۴۸ موظف به اتخاذ اقدامات لازم برای جلوگیری از نسل کشی هستند و نه تشویق نسل کشی از طریق عادی سازی با مجرمان.

کد خبر 849414 برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه محمدجواد ظریف ایالات متحده آمریکا فلسطین

دیگر خبرها

  • نتانیاهو از رفتن به زندان جان به در برد
  • چلسی رقیب همشهری‌اش را گلباران کرد
  • ظریف: دانشجویان معترض آمریکایی بر خادمان حرم‌های شریف شرف دارند
  • توضیح سالیوان درباره کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین
  • سالیوان: کمک‌های جدید آمریکا شرایط جنگ اوکراین را تغییر نمی‌دهد
  • گزارش جدید وزارت خارجه روسیه از وضعیت دردناک حقوق بشر آمریکایی
  • صادق خان با کسب سومین دور شهرداری لندن رکوردشکنی کرد
  • واکنش معاون دومای روسیه به چراغ سبز لندن به شلیک موشک‌های انگلیسی
  • واکنش کاردار ایران در لندن به اظهارات وزیر دفاع انگلیس
  • گواردیولا و حمایت از واکنش کلوپ: حذف تیم‌های انگلیسی دلیل دارد