Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلسه شورای قضایی استان با حضور رئیس کل دادگستری ایلام و اعضاء این شورا به میزبانی اداره کل پزشکی قانونی استان برگزار شد.

خبرگزاری میزان - جلسه شورای قضایی استان ایلام با حضور رئیس کل دادگستری ایلام و اعضاء این شورا به میزبانی اداره کل پزشکی قانونی استان برگزار شد.

رئیس کل دادگستری استان ایلام در این جلسه ضمن تقدیر و تشکر از تلاش‌ها و زحمات اعضاء شورای قضایی اعم از معاونان دادگستری و رؤسای سازمان‌های تابعه دستگاه قضایی در استان ایلام، ایام ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)، روز زن، روز مادر و سالروز میلاد حضرت امام خمینی (ره) را تبریک و تهنیت گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی دهقانی در خصوص توصیف مقام و منزلت حضرت فاطمه (س) اظهار کرد: درک و فهم بشر عادی قاصر از شناخت کامل ابعاد شخصیتی و مقامات معنوی آن حضرت است و ایشان به معنی واقعی کلمه اسوه و هدایت کننده انسان‌ها به سوی کمال و تعالی است.

دهقانی حضرت زهرا (س) را نه تنها الگوی زنان مسلمان بلکه الگو و سرمشق زنان سراسر عالم خواند و گفت: ایشان جامع جمیع فضایل و خصایص الهی و آینه حسن تمام نمای جمال حضرت حق است.

رئیس دادگستری استان ایلام همچنین با اشاره به جایگاه ویژه نظام اخلاقی در اسلام و تاثیر زیربنایی آن در نیکویی صفات باطنی و اعتقادی انسان خاطرنشان کرد: تقویت ارزش‌های اخلاقی در نفس انسان، تکلیفی بر همه مردم بویژه مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در راستای ارتقاء کرامت محوری و خدمت گزاری به مردم است.

دهقان در بخش دیگری از سخنان خود برنامه ریزی در راستای انجام اقدامات کاهنده و پیشگیرانه را سبب کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی استان خواند و افزود: تمامی سازمان‌ها و دستگاه‌ها در حوزه پیشگیری از تخلفات و جرایم باید فعالانه وارد عمل شوند.

دهقانی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه قانون حدنگار و ثبت کاداستری اراضی ملی، خواستار نظارت دقیق‌تر اداره کل بازرسی استان و سایر دستگاه‌های متولی بر تغییر کاربری‌ها و تصرف غیرقانونی اراضی ملی و منابع طبیعی در استان شد.

وی همچنین بر توجه به معیشت مردم و ضرورت نظارت و کنترل بر بازار از سوی سازمان تعزیرات حکومتی، اداره صمت و سایر نهاد‌های متولی تاکید کرد و افزود: تعیین تکلیف دقیق و سریع پرونده‌های این حوزه و مبارزه جدی با قاچاق بویژه قاچاق دام و احشام در استان به صورت جدی پیگیری شود.

رئیس دادگستری استان ایلام ارائه آموزش‌های حقوقی به آحاد مردم و ارتقاء دانش حقوقی آنان را بسیار مهم و راهگشا ارزیابی کرد و افزود: باید تلاش شود تا با بهره گیری از کلیه ظرفیت‌های موجود بویژه ظرفیت رسانه‌ها این آموزش‌ها به بهترین شکل ممکن در دسترس عموم مردم قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری استان ایلام در پایان ضمن بررسی گزارش های ارائه شده از سوی اعضاء شورای قضایی در حوزه فعالیت مربوطه، بر تکمیل برنامه‌های مصوب تا پیش از پایان سال جاری تاکید کرد.

گفتنی است در ابتدای این جلسه اعضاء شورای قضایی استان به تفکیک به ارائه گزارش عملکرد نه ماهه مجموعه تحت مدیریت خود پرداخته و آخرین وضعیت موجود و نیاز‌ها و درخواست‌های خود را مطرح کردند.

انتهای پیام/

برچسب ها: دادستان دادگستری قوه قضاییه

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادستان دادگستری قوه قضاییه دادگستری استان ایلام رئیس کل دادگستری قضایی استان شورای قضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۳۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قصور مسئولان در حادثه امام‌زاده ابراهیم شفت محرز است

رئیس‌کل دادگستری گیلان با بیان اینکه قصور و کوتاهی برخی مسئولان در حادثه آتش‌سوزی امام‌زاده ابراهیم شفت محرز شده است، گفت: دستگاه قضایی با مدیرانی که ترک فعل نموده و اهمال آنان گسترش آتش‌سوزی و تضییع حقوق مردم را در پی داشت، برخورد قاطع خواهد کرد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، حجت‌الاسلام صادقی نیارکی با ابراز تأسف از حریق منطقه امام زاده ابراهیم از تلاش‌های هلال‌احمر، اورژانس و تمامی نهادهایی که در اطفای حریق و ساماندهی مصدومان تلاش کردند قدردانی کرد و از برخورد دستگاه قضایی با مقصرین حادثه آتش‌سوزی امام زاده ابراهیم شفت و مدیران و مسئولان خاطی در این منطقه خبر داد.
وی با تأکید بر اینکه آسیب و خسارت‌های زیادی به مردم منطقه وارد شده است، گفت: مسئولان باید در اسکان و کمک‌رسانی حادثه‌دیدگان از حداکثر امکانات استفاده نمایند.
رئیس‌کل دادگستری گیلان با اشاره به اینکه در اولین ساعات این حادثه، دادستان شهرستان شفت در محل حاضر و دستورات اولیه قضایی را صادر کرد، افزود: در مرکز استان نیز با تشکیل جلسه بر ضرورت پیگیری مجدانه شناسایی علت حادثه و برخورد با عوامل آن تأکید شد.
حجت‌الاسلام صادقی نیارکی با بیان اینکه قصور و کوتاهی برخی مسئولان در این حادثه محرز شده است، اظهار کرد: دستگاه قضایی با مدیرانی که ترک فعل نموده و اهمال آنان گسترش آتش‌سوزی و تضییع حقوق مردم را در پی داشت، برخورد قاطع خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • بازدید رئیس کل دادگستری البرز از بیمارستان امام کرج
  • برخورد جدی با هنجارشکنان مهم‌ترین اولویت دستگاه قضایی است
  • رئیس قوه قضاییه: برخی قضات گله می‌کنند که پرونده‌ها با ابهامات زیاد به اجرای احکام می‌روند
  • افتتاح دادگاه عمومی بخش برزک در جهت تسهیل‌گری مشکلات قضایی مردم
  • هفتمین تور نظارتی قوه قضاییه با حضور اصحاب رسانه در استان هرمزگان/ طراحی سامانه‌های الکترونیک قضایی در حوزه های اعسار، انحصار وراثت و.../ ابتکار جالب توجه در خصوص پرداخت دیه تصادفات بدون تشکیل پرونده قضایی/ تشریح آسیب‌های قاچاق سوخت در استان هرمزگان
  • ۲۷ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در مزارع آمل تخریب شد
  • صدور دستور قضایی برای تعقیب کیفری متخلفان حوزه شهری البرز‌
  • قصور مسئولان در حادثه امام‌زاده ابراهیم شفت محرز است
  • نقش برخی مدیران ‌در آتش‌سوزی هولناک شفت ‌
  • مقابله با تغییر کاربری ۱۲۸۷۰ هکتار از اراضی زراعی البرز