Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مجتبی قهرمانی، رئیس کل دادگستری هرمزگان در نشست امضای تفاهم‌نامه همکاری چهار جانبه در جهت کاهش فقر و توانمندسازی نیازمندان، گفت: از اقدامات بسیار شایسته‌ ریاست قوه قضاییه  تبین سند تحولی در حوزه حقوقی و قضایی بوده که در همین  راستا امروز در استان هرمزگان نیز تفاهم نامه همکاری چهارجانبه ای فی ما بین دادگستری، کمیته امداد، بهزیستی و کانون وکلاء قوه قضائیه استان هرمزگان منعقد و امضاء شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قهرمانی با اشاره به توجه ویژه به خانوادهای ایتام افزود:‌ دین مبین اسلام و شرع مقدس نسبت به رسیدگی به ایتام تاکید دارد و ما هم از لحاظ قانونی و هم از لحاظ اخلاقی باید نسبت به رفع مشکلات اقشار آسیب‌پذیر جامعه حساس باشیم.

رییس کل دادگستری هرمزگان تصریح کرد: از اقدامات دادگستری، وکلا و مشاوران قوه قضائیه  انجام خدمات حقوقی و قضایی رایگان برای خانواده های نیازمند است.

جلیل تراهی مدیرکل کمیته امداد هرمزگان نیز به موضوع فقر استان اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضر 88 هزار خانوار بالغ بر 232 هزار نفر تحت  حمایت کمیته امداد استان هستند که بر اساس آمار و مستندات متأسفانه کانون فقر، در شرق استان حاکم بوده و نزدیک به 54 درصد جمعیت خانواده های تحت حمایت در این مناطق زندگی می کنند.

مدیرکل کمیته امداد هرمزگان ادامه داد: در حال حاضر 8600 نفر یتیم زیر 15سال که اغلب آنان دانش‌آموز بوده تحت حمایت کمیته امداد می باشند و این نهاد در بحث ارتقای تحصیلی این دانش آموزان برنامه ریزی‌های هدفمند در دستور کار خود دارد و با انعقاد این تفاهم‌نامه می توانیم شاهد توانمندسازی فکری و فرهنگی دانش‌آموزان در مقاطع مختلف باشیم.

ابراهیم حسن نژاد، سرپرست بهزیستی هرمزگان در این نشست از ضرورت و اهمیت پیگیری و رفع مشکلات خانواده های تحت حمایت بهزیستی تاکید نمود و گفت: با توجه به تراکم جمعیتی مرکز و شرق استان نسبت به سایر مناطق استان بیشتر است ، نیازمند ارائه خدمات ویژه به مددجویان این مناطق می باشد.

سرپرست بهزیستی هرمزگان افزود: اکنون چالش هایی را در حوزه قضایی خانواده های تحت حمایت بهزیستی داریم که با انعقاد و اجرایی نمودن این تفاهم نامه بتوانیم در جهت خدمت رسانی مطلوب‌تر به جامعه هدف بیش از پیش ارائه خدمت کنیم.

 اهداف تفاهم نامه همکاری چهار جانبه ارتقاء سطح آگاهی و دانش عمومی و حقوقی جامعه مددجویی کمیته امداد و بهزیستی در جهت پیشگیری و کاهش میزان جرائم و اسیب های اجتماعی ، تهسیل فرآیند رسیدگی به دعاوی له و علیه مددجویان در محاکم قضایی ، توسعه ی و گسترش فرهنگ انفاق و نیکوکاری در جامعه حقوقدانان ، بسط و گسترش فعالیت های کمیته امداد و بهزیستی دربهره مندی مددجویان از ظرفیت های موجود دستگاه قضا می باشد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: بهزیستی هرمزگان توانمندسازی رفع فقر دادگستری هرمزگان مجتبی قهرمانی کمیته امداد تفاهم نامه تحت حمایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۴۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخلاص امام راحل(ره) بزرگ‌ترین پشتوانه کمیته امداد است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام رضا باوقار صبح چهارشنبه در دیدار با مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل اظهار کرد: رسالت کمیته امداد خدمت‌رسانی به نیازمندان و محرومان جامعه است تا طعم شیرین خدمت بی‌منت را بچشند.

وی افزود: همواره به وجود کمیته امداد و برنامه‌های حمایتی و تنوع خدمات آن افتخار می‌کنیم و این نهاد ارزشمند مایه فخر و مباهات همه ما است.

حجت‌الاسلام باوقار بیان کرد: در کنار دعا برای کارگزاران این مجموعه ارزشی، همواره به خدمت‌گذاران صدیق سنگر رفع مشکلات محرومان به ویژه در نهاد کمیته امداد، غبطه می‌خوریم و امیدواریم اجر و پاداش آنها بی‌انتها باشد.

امام جمعه شهرستان مشگین شهر گفت: امام راحل (ره) با اخلاصی تمام و باور و اعتقاد عمیق، در سال ۵۷ دستور شکل‌گیری کمیته امداد را داد تا این نهاد بتواند خادمی لایق و شایسته برای محرومان و نیازمندان باشد.

وی خاطرنشان کرد: موفقیت این نهاد را مرهون نفس پاک امام و اخلاص بنیانگذار کبیر انقلاب می‌دانیم و در عرصه محرومیت زدایی به ویژه توانمندسازی، اشتغال‌زایی، تامین مسکن و رفع نیازمندی موردی گروه‌های آسیب‌پذیر، فعالیت کمیته امداد بی‌نظیر بوده است.

باوقار افزود: فعالیت‌های خوبی را در سال گذشته در شهرستان مشگین شهر به همت و همراهی کمیته امداد شاهد بودیم و باید این فعالیت‌ها به صورت موثر و روشنگرانه تبیین و تشریح شود.

کد خبر 6087033

دیگر خبرها

  • کمیته امداد، نهاد پیشران در حوزه اشتغال کشور است
  • خدمت به محرومین و توانمندسازی آنان، اولویت مهم کمیته امداد 
  • امضای تفاهم نامه طرح فیبر نوری در بیرجند
  • امضای تفاهم‌نامه اجرای طرح فیبر نوری در شهر بیرجند
  • شاهد تحول در خدمت‌رسانی در کمیته امداد امام‌خمینی(ره) بودیم
  • توانمندسازی مددجویان هدف اصلی کمیته امداد است
  • امضای تفاهم‌نامه علمی پژوهشی دانشگاه آزاد و دادگستری شاهرود
  • اخلاص امام راحل(ره) بزرگ‌ترین پشتوانه کمیته امداد است
  • امضای تفاهم نامه همکاری حوزه هنری و اداره کل تعاون خراسان رضوی
  • روز پرکار دانشگاه آزاد کرمانشاه با امضای ۲ تفاهم‌نامه همکاری