Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، رئیس کل دادگستری هرمزگان با اشاره به تشکیل قرارگاه عملیاتی پیشگیری و مقابله با قاچاق سوخت در شهرستان میناب، یکی از مهمترین اهداف راه‌اندازی این قرارگاه را برقراری امنیت در جاده ها و محورهای مواصلاتی این شهرستان و حفاظت از سلامت و جان مردم در مقابل تردد بی ضابطه خودروهای قاچاقچیان سوخت عنوان نمود و بیان داشت: متأسفانه طی ماه های اخیر، بروز حوادث دلخراش جاده ای در محورهای مواصلاتی شرق استان به ویژه شهرستان میناب و بخش توکهور و هشتبندی که متأسفانه به جان باختن و مصدومیت تعدادی از هموطنان عزیزمان منجر شد، اعتراضات و نگرانی هایی را برای مردم منطقه ایجاد کرد و همین موضوع، سبب شد مقابله با پدیده شوم قاچاق سوخت به عنوان ضرورتی اجتناب‌ناپذیر و مطالبه ای عمومی از دستگاه‌های متولی مطرح گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مجتبی قهرمانی در ادامه با تأکید بر اینکه دادگستری استان هرمزگان در راستای وظایف ذاتی خود برای حفاظت از امنیت عمومی و صیانت از منابع ملی، اجازه هیچگونه فعالیت سودجویانه توسط قاچاقچیان سوخت را نخواهند داد، به تشریح بخشی از دستاوردهای قرارگاه عملیاتی مقابله و پیشگیری از قاچاق سوخت در شهرستان میناب پرداخت. 

وی در این خصوص اظهارداشت: با توجه به مأموریت های ابلاغی از سوی قرارگاه عملیاتی پیشگیری و مقابله با قاچاق سوخت شهرستان میناب و در نتیجه اشراف اطلاعاتی ضابطان امنیتی و اطلاعاتی، ۳۲ نفر از سرباندها و سرشبکه های قاچاق سوخت در این شهرستان شناسایی شده اند و ضمن تشکیل پرونده قضایی برای آنها، این موضوع در حال رسیدگی در مراجع ذی صلاح می باشد. 

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین خاطر نشان کرد: این متهمین علاوه بر قاچاق سازمان یافته سوخت به اتهام پولشویی و اخلال در نظام اقتصادی هم تحت تعقیب می باشند.

قهرمانی در ادامه، بیان داشت: در نتیجه عملیات ضربتی مأموران طی روزهای اخیر، ۵ فروند شناور و ۱۲۸ دستگاه خودروی متعلق به قاچاقچیان سوخت در شهرستان میناب توقیف شده است. 

وی از کشف و ضبط ۲۳۵ هزار و ۵۸۰ لیتر سوخت قاچاق نیز خبر داد و تصریح کرد: در این رابطه ۱۰۲ نفر از قاچاقچیان توسط نیروهای دریایی و انتظامی شهرستان میناب دستگیر شده اند. 

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین، کشف ۲ هزار و یکصد و پنجاه متر لوله انتقال سوخت قاچاق و توقیف ۴ دستگاه موتورسیکلت و ۱۳۵ عدد مشک مخصوص حمل سوخت را از دیگر دستاوردهای قرارگاه عملیاتی پیشگیری و مقابله با قاچاق سوخت در شهرستان میناب عنوان نمود. 

انتهای پیام/ 88055

منبع: فارس

کلیدواژه: مجتبی قهرمانی هرمزگان سوخت در شهرستان میناب قرارگاه عملیاتی قاچاق سوخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۵۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرز دوغارون

ایسنا/خراسان رضوی فرمانده مرزبانی خراسان رضوی از کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق توسط مرزبانان این استان طی 10 روز گذشته در مرز دوغارون خبر داد.

سردار مجید شجاع اظهار کرد: مرزبانان این فرماندهی در هنگ مرزی تایباد با ایست و بازرسی‌های مستمر و تنگ کردن عرصه فعالیت قاچاقچیان، موفق شدند بیش از ۲۰ هزار و ۵۸۰ لیتر سوخت قاچاق به ارزش ۵ میلیارد و ۳۳۴ میلیون ریال را کشف کنند.

وی ضمن تأکید بر اجرای منویات فرمانده معظم کل قوا افزود: در این ارتباط ۱۳ قاچاقچی سوخت دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

به گزارش پایگاه خبری فرماندهی مرزبانی خراسان رضوی، شجاع ضمن قدردانی از مرزبانان در نقاط مختلف مرزی که شبانه روز در جهت حراست و حفاظت از مرزهای استان تلاش می‌کنند، اذعان داشت: پاسخ ما به قاچاقچیان سوخت برخوردی قاطع و مجدانه است و به احدی از قاچاقچیان اجازه نخواهیم داد تا سرمایه‌های ملی کشورمان را به خارج از مرزهای استان انتقال دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انهدام باند قاچاق سوخت در کرمان
  • ریسک ورود به پرونده شرکت های خودرویی را پذیرفتیم
  • نیمی از پرونده‌های قضایی گرمسار الکترونیکی شد
  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان
  • کشف و توقیف ۲۵هزار لیتر سوخت قاچاق در خراسان جنوبی
  • ۸۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندرعباس کشف شد
  • کارخانجات و واحد‌های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل شناسایی شود
  • طرح ضربتی مقابله با قاچاق سوخت و کشف ۸۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندرعباس 
  • تشکیل ۵۰۶ فقره پرونده با موضوع سلاح و مهمات در دادگستری استان کرمان
  • کشف بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرز دوغارون