Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از سازمان حفاظت محیط زیست، علی سلاجقه در مراسم تودیع اعضای هیات مدیره دوم و معارفه اعضای هیات مدیره سوم صندوق ملی محیط زیست، با اشاره به ظرفیت های گسترده صندوق ملی محیط زیست، بر نقش این صندوق در ارتقای شاخص های محیط زیستی کشور تاکید کرد.

وی همچنین این صندوق را یکی از ظرفیت های مهم محیط زیست کشور عنوان و از بانیان راه اندازی آن تشکر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلاجقه با قدردانی از خدمات اعضای سابق هیات مدیره صندوق ملی محیط زیست اظهار داشت: خوشبختانه صندوق ملی محیط زیست ظرفیت های گسترده ای دارد و نیاز است تا با یک مدیریت جهادی و استفاده از مشارکت های مردمی، از این ظرفیت ها بهره برد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: صندوق ملی محیط زیست می تواند بر اساس راهکارهای قانونی، همه شمول و ارکان سازمان را تقویت کند و امیدوارم شاهد این اتفاق در قالب نشست های تخصصی اعضای هیات مدیره صندوق با معاونت های سازمان باشیم.

سلاجقه با اشاره به تعدد و تنوع منابع مالی صندوق ملی محیط زیست، ۲۰ درصد عوارض آلایندگی و مالیات بر ارزش افزوده را از جمله این منابع عنوان و تصریح کرد: صندوق می تواند با بهره گیری از منابع خود، بسیاری از مسایل محیط زیست کشور را حل کند.

به گفته معاون رییس جمهوری، صندوق ملی محیط زیست می تواند در مباحث اطلاع رسانی هم یاری کننده سازمان حفاظت محیط زیست باشد.

وی خاطرنشان کرد: فضای حاکم بر صندوق ملی محیط زیست باید کاملا شفاف و به دور از حب و بغض و اعمال نظرهای شخصی باشد، همه باید تلاش کنیم که صندوق با سلامت کامل کار کند و همه ظرفیت های آن برای تحقق اهداف زیست محیطی به کار گرفته شود.

سلاجقه با آرزوی موفقیت برای اعضای جدید هیات مدیره صندوق ملی محیط زیست، ابراز امیدواری کرد که صندوق در جهت ارتقای شاخص های محیط زیستی کشور گام های اساسی بردارد.

پس از سخنان رییس سازمان حفاظت محیط زیست، مدیر عامل و اعضای سابق هیات مدیره صندوق ملی محیط زیست به ارایه گزارشی پیرامون تاریخچه شکل گیری این صندوق و عملکرد آن در دوره فعالیت هیات مدیره دوم پرداختند.  

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست علی سلاجقه آهنگ حیات صندوق ملی محیط زیست

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست علی سلاجقه آهنگ حیات سازمان حفاظت محیط زیست علی سلاجقه آهنگ حیات صندوق ملی محیط زیست سازمان حفاظت محیط زیست صندوق ملی محیط زیست هیات مدیره صندوق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۵۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیوان محاسبات: محیط زیست تکلیف قانونی خود را انجام نداده است

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل دیوان محاسبات کشور، گزارش‌های این نهاد نظارتی نشان می‌دهد که سازمان حفاظت محیط زیست از سال ۱۳۸۶ تا ۱۴۰۰ صرفاً نسبت به ارزش گذاری ۲۰ منطقه از ۳۰۹ منطقه تحت مدیریت خود و از سال ۱۴۰۰ به بعد نسبت به ارزش گذاری اقتصادی خدمات اکوسیستم ۵ استان کشور (کردستان، قزوین، خراسان جنوبی، لرستان و کرمان) اقدام کرده است.

این در حالی است که این سازمان مکلف بوده ارزش اقتصادی منابع زیست محیطی و جداول و حساب‌های مربوطه را محاسبه و در حساب‌های ملی لحاظ کند.

در ماده ۱۹۲ قانون برنامه پنجم، دولت (سازمان حفاظت محیط زیست) مکلف شده بود ارزش اقتصادی منابع زیست محیطی و جداول و حساب‌های مربوط را در حساب‌های ملی محاسبه و لحاظ کند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

دیگر خبرها

  • رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست: رهاسازی چاه‌های نفت آب و خاک خوزستان را آلوده می‌کند
  • انتقال مجموعه آرادکوه نیازمند عزم جدی متولیان امور است
  • تعیین تکلیف سایت جدید پسماندهای بیمارستانی کرمانشاه در گام‌ نهایی
  • نظارت مأموران محیط زیست آذربایجان‌غربی بر بیش از۷۶۰ هزارهکتار ازمناطق تحت مدیریت
  • دیوان محاسبات: محیط زیست تکلیف قانونی خود را انجام نداده است
  • معضل کشت‌های زیرپلاستیکی در همدان و آلودگی محیط زیست
  • اعضای هیات مدیره انجمن صنفی پایگاه های خبری تهران انتخاب شدند + اسامی و عکس ها
  • انحراف آب هیرمند به شوره زارهای افغانستان حقیقت دارد | سلاجقه: برای مسدود کردن انحراف آب با طالبان گفت‌وگو می‌ کنیم | طالبان آب شیرین را تلخاب می کند!
  • سلاجقه: از برقی کردن وسایل نقلیه در تهران حمایت می‌کنیم
  • اعضای هیات مدیره انجمن صنفی پایگاه های خبری تهران انتخاب شدند