Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر امور خارجه روسیه در تفسیر تصمیم ناتو برای اعزام نیروهای مضاعف به اروپای شرقی گفت: پیمان ناتو تنها برای توجیه افزایش فعالیت نظامی خود در جبهه شرقی، اهداف تهاجمی غیرواقعی را به روسیه نسبت داده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، گسترش بدون پایان ناتو به سمت شرق طی دهها سال گذشته مقامات مسکو را بطور جدی نگران کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه "توسعه فعال اقدامات نظامی کشورهای عضو ناتو در خاک اوکراین" را تهدیدی مستقیم برای کشورش ارزیابی کرده و آغاز فوری مذاکراتی با هدف توافقات بین المللی و الزام آور حقوقی در خصوص هر نوع ادامه گسترش ناتو به سمت شرق و استقرار تسلیحات نظامی کشورهای عضو این سازمان در نزدیکی مرزهای روسیه، از جمله در خاک اوکراین را بسیار ضروری دانسته است.

روسیه هیچ تردیدی در خصوص جهت گیری تحریک آمیز مانورهای نظامی پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در کشورهای شرق اروپا ندارد، هرچند این اقدامات ناتو مورد توجه سازمان‌های بین المللی قرار نمی‌گیرد.  

روز دوشنبه نیز مشخص شد که ناتو در حال تقویت حضور نظامی خود در مناطق شرقی اروپا در ارتباط با اوضاع پیرامون اوکراین است. واحدها و تسلیحات نظامی مضاعف توسط کشورهای دانمارک، اسپانیا، فرانسه و هلند به منطقه ارسال خواهد شد.

خبرگزاری «اینترفاکس» در این رابطه گزارش داد، " الکساندر گروشکو" معاون وزیر امور خارجه روسیه شب گذشته در  مصاحبه با این خبرگزاری اعلام کرد که ناتو برای توجیه فعالیت نظامی خود در جبهه شرقی، اهداف تهاجمی غیرواقعی را به روسیه نسبت می دهد.گروشکو در خصوص تصمیم ائتلاف ناتو برای اعزام نیروهای مضاعف به اروپای شرقی، با عنوان این مطلب، یادآور شد که مقامات بروکسل با چنین اظهاراتی، تنها می‌خواهند وحدت و انسجام خود در خصوص اوکراین را نشان دهد.

معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: تهدید حمله روسیه به اوکراین که تنها در اذهان ملتهب کشورهای غربی وجود دارد، صرفاً برای نشان دادن یکسان بودن مواضع آنها و آمادگی این کشورها برای "حمایت" از متحدان بی دفاع در برابر تهدیدات از جانب روسیه استفاده می‌شود.

"ینس استولتنبرگ" دبیرکل ناتو روز گذشته اعلام کرد که پیمان آتلانتیک شمالی تقویت حضور نظامی خود در جناح شرقی و در منطقه دریای سیاه را آغاز کرده و در حال بررسی امکان اعزام گروههای نظامی مضاعف ناتو به آنجا برای محافظت از کشورهای متحد خویش است.

استولتنبرگ در عین حال ابراز عقیده کرد که استقرار نیروهای جدید ناتو در شرق اروپا "تهدیدی برای روسیه نیست" و در مذاکرات امنیتی با این کشور تأثیر نخواهد گذاشت و بروکسل همچنان خواستار گفتگو با مسکو در چارچوب شورای روسیه-ناتو است.

ایالات متحده هم به صراحت اعلام کرده است که در حال بررسی افزایش حضور نظامی خود در مناطق شرقی اروپا است.

ناتو حضور نظامی در شرق اروپا را تشدید می‌کند/ اختلاف بلوک غرب درباره ارسال تسلیحات به اوکراینآلمان درخواست روسیه برای عدم گسترش ناتو به شرق را رد کردواشنگتن مجوز ارسال تسلیحات آمریکایی به اوکراین از سوی متحدان ناتو را صادر کرد

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ناتو اخبار روسیه ناتو اخبار روسیه نظامی خود حضور نظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۵۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور غیرمنتظره دبیرکل ناتو در کی‌یف با وعده افزایش جریان تسلیحات

دبیرکل ناتو ینس استولتنبرگ امروز دوشنبه در سفری از پیش اعلام نشده وارد کی‌یف شد و با رئیس‌جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی دیدار کرد. استولتنبرگ همچنین قرار است در پارلمان اوکراین سخنرانی کند. 

دبیرکل ناتو روز دوشنبه سوار بر قطار به سوی کی‌یف گفت که اعضای این ائتلاف نظامی در ماه‌های اخیر به وعده‌های خود عمل نکرده‌اند، اما گفت که جریان تسلیحات و مهمات اکنون افزایش خواهد یافت.

اشاره او به بسته کمکی بیش از ۶۰ میلیارد دلاری بود که کنگره آمریکا سرانجام بعد از کشمکش‌های فراوان تصویب کرد و همچنین «تعهد بی‌سابقه» که نخست‌وزیر انگلیس ریشی سوناک هفته گذشته اعلام کرد.

این سفر سومین حضور دبیرکل ناتو در اوکراین از فوریه ۲۰۲۲ و آغاز درگیری‌های این کشور با روسیه است.

بعد از ضدحمله ناموفق کی‌یف در سال گذشته، نیرو‌های روسیه ابتکار عمل را در دست گرفته‌اند که کمبود تسلیحات در ماه‌های اخیر وضعیت را برای اوکراین سخت‌تر کرده است.

استولتنبرگ گفت که آلمان با ارائه سامانه جدید دفاع هوایی پاتریوت به اوکراین موافقت کرده و هلند کمک‌های خود به اوکراین را افزایش داده و افزود انتظار دارد تعهدات جدید دیگری در راه باشد. 

او با اشاره به عقب‌نشینی‌های اوکراین در میدان نبرد، گفت: «این تفاوت ایجاد می‌کند، همانطور که عدم حمایت باعث تفاوت شد».

استولتنبرگ مدعی شد روس‌ها بهای گزافی برای آنچه وی «دستاورد‌های ارضی حاشیه‌ای» خواند، پرداخته‌اند و اوکراین همچنان می‌تواند اوضاع را تغییر دهد.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • حضور غیرمنتظره دبیرکل ناتو در کی‌یف با وعده افزایش جریان تسلیحات
  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد/ استولتنبرگ: ارسال سلاح
  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به تاسیسات نفتی روسیه
  • مسکو: روسیه «نووباخموتوکا» را آزاد کرد/ دفع ۱۳ ضدحمله اوکراینی‌ها
  • زاخارووا: در دام ناتو برای محدودکردن توان رزمی روسیه نمی‌افتیم
  • روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند
  • افشاگری دی‌ولت از سند محرمانه‌ای که می‌توانست به جنگ اوکراین پایان دهد
  • وزیر دفاع روسیه: مسکو هرگز ناتو را تهدید نکرده است