Web Analytics Made Easy - Statcounter

اخبار شرکتها؛  به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، ابراهیم غلامی قائم مقام بیمه تجارت نو گفت:‌ مقایسه عملکرد شرکت در پایان 96 نسبت به پایان سال 99 طبق صورت‌های مالی حسابرسی شده که در کدال نیز منتشر شده، حاکی است، رقم حق بیمه صادره در پایان سال 96 به میزان 42 میلیارد تومان بود که این رقم در پایان سال 99 به 1140 میلیارد تومان افزایش یافته؛ یعنی حق بیمه صادره طی سه سال 26 برابر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی این را هم گفت که این رشد در یک بازار رقابتی صورت گرفته و در حال حاضر ارزش حق بیمه صادره در شرکت بیمه تجارت نو به رقم 1350 میلیارد تومان در 10 ماه امسال رسیده است. سهم بازار برای شرکت بیمه تجارت نو سال 96 حدود 28 صدم درصد بوده که این سهم هم‌اکنون با رشد پنج برابری به 1.4 درصد در پایان سال 99 رسیده است. 

وی همچنین گفت: سود فعالیت بیمه‌ای از 16.7 میلیارد تومان سال 96 به مبلغ 174 میلیارد تومان رسیده که این رقم هم 10 برابر رشد کرده است. همچنین در کنار فعالیت بیمه‌ای اقدام به سرمایه‌گذاری برای حفظ منافع سهامداران کرده‌ایم که سود سرمایه‌گذاری در سال 96 رقم 36 میلیارد تومان بود که این رقم در پایان سال گذشته با 8 برابر افزایش به رقم 294 میلیارد تومان رسیده است و سود خالص شرکت بیمه تجارت نو از مبلغ 35 میلیارد تومان به رقم 362 میلیارد تومان در پایان سال 99 رسیده؛ یعنی ظرف سه سال سود خالص شرکت هم 10 برابر شده است. 

وی در مورد اینکه فعالیت سرمایه‌گذاری در چه زمینه‌ای بوده است، گفت:‌از زمانی که بازار سرمایه دچار مشکل شد که مصادف با ابتدای مدیریت آقای نوراللهی در این شرکت بود، ریل سرمایه‌گذاری تغییر پیدا کرد و سرمایه‌گذاری براساس برنامه برای رسیدن به سود مورد انتظار بودجه شرکت و حفظ منافع سهامداران انجام شد و ما از اتفاقات کشور به بهترین نفع استفاده کردیم و یک کمیته سرمایه‌گذاری در تجارت نو فعال شد که مسئولیت این کمیته را آقای مرادی رئیس هیأت مدیره برعهده دارد.

قائم مقام بیمه تجارت نو همچنین گفت:‌تا زمانی که بازار سرمایه سود داشت، در بازار سرمایه بودیم و سود خوبی هم کسب کردیم. بعد از آن براساس تحلیل‌ها مشخص شد که بازار دچار مشکلاتی می‌شود و ریل سرمایه‌گذاری را تغییر دادیم و با سرمایه‌گذاری در بخش املاک توانستیم سود خوبی برای شرکت و سهامداران ایجاد کنیم. 

غلامی با بیان اینکه شرکت بیمه تجارت نو در سال 1395 با سرمایه 125 میلیارد تومان راه‌اندازی شد گفت: در حال حاضر سرمایه شرکت جهش یافته، همچنین شعب این شرکت در همه استان‌ها تشکیل شده و تعداد شعب استانی به 35 شعبه رسیده است.

به گفته وی، در زمانی که بهترین فرصت سرمایه‌گذاری در بخش املاک بود، ابتدا شعب استانی را گسترده کردیم. در ابتدای کار 10 شعبه استانی وجود داشت که اغلب در باجه‌های بانک تجارت استان‌ها باجه‌ای برای بیمه تجارت نو وجود داشت و سپس با دستور آقای نوراللهی مدیرعامل تصمیم گرفتیم استقلال شعب بیمه تجارت نو حفظ شود، بنابراین به سمت خرید املاک برای شعب استانی رفتیم و تعداد شعب از 12 شعبه به 32 شعبه در کشور افزایش یافته و در مازندران، اصفهان و کاشان و بوشهر و تهران بیش از یک شعبه وجود دارد که در مجموع 35 شعبه تجارت نو در کشور وجود دارد.

قائم مقام بیمه تجارت نو گفت: برخی از املاکی که برای سرمایه‌گذاری خریدیم در این مدت 6 تا 7 برابر ارزش افزوده ایجاد کرده است، البته خرید املاک با رعایت آئین‌نامه 97 شورای عالی بیمه صورت گرفته. اگر این آئین‌نامه اجازه می‌داد بیش از این در املاک سرمایه‌گذاری می‌‌کردیم.

وی گفت: در اولین اقدام ساختمان مرکزی بیمه تجارت نو را در بهترین موقعیت جغرافی تهران خریداری کردیم که در حال حاضر قیمت آن 7 تا 8 برابر شده است. ساختمانی در مشهد مقدس در جایگاه مناسبی خریده‌ایم که در 8 طبقه واقع شده. طبقه اول تجاری و دفتر شعبه بیمه است و طبقات دیگر برای تجاری و اداری استفاده می‌شود.

به گفته غلامی، در زمینه بیمه زندگی ابتدا در قالب یک مدیریت سرمایه‌گذاری و امور زندگی وجود داشت تا فرصت شناسایی زمینه توسعه بیمه زندگی را داشته باشیم، اما هنوز سهم مناسبی از بازار در بخش بیمه عمر و زندگی کسب نکرده‌ایم. بعد از آن تصمیم گرفته شد سازمان بیمه زندگی در بیمه تجارت نو جدا شود. در حال حاضر هیأت مدیره اختیارات ویژه‌ای به سازمان بیمه عمر و زندگی داده است. برای گسترش این نوع بیمه، جشنواره دوره آموزشی و شبکه فروش مجزا جدا از شبکه فروش بیمه‌های جاری شرکت درنظر گرفته شده است.

وی همچنین گفت: در زمینه فروش بیمه‌نامه‌های زندگی، تحقق 130 درصدی نسبت به بودجه پیش‌بینی شده داشته‌ایم که البته رشد آن نسبت به سال گذشته 60 درصد بوده است؛ یعنی در 10 ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 130 درصد از بودجه بیمه عمر و زندگی محقق شده است.

وی در مورد سهم بازار گفت: در مقایسه با دیگران، سهم ما رشد نکرده، اما نسبت به خود شرکت در سال گذشته رشد خوبی داشته‌ایم و یک شورای راهبردی برای بیمه عمر و سرمایه‌گذاری در نظر گرفته‌ایم. تاکنون 7600 فقره بیمه‌نامه خرد زندگی در سال جاری فروخته‌ایم که نسبت به سال گذشته 60 درصد رشد داشته است.

غلامی با بیان اینکه الزام داریم که نماینده بیمه دارای دفتر و تابلو باشد، اما در عین حال ما جزو اولین شرکتهایی هستیم که به خاطر تحول دیجیتال مورد تقدیر بیمه مرکزی قرار گرفته‌ایم و در زمینه توسعه استارت‌آپ‌ها و اپلیکشن‌های جدید فروش بیمه در هفته قبل تفاهم‌نامه‌ای در بیمه مرکزی امضا کردیم که محصولات بیمه عمر و زندگی در قالب اپلیکشن خدمات زیادی به مردم ارائه می‌کند و این اپلیکیشن آبان ماه در تهران و بعد از آن در ارومیه رونمایی شد. 

قائم مقام بیمه تجارت نو در مورد سهامداران عمده این شرکت گفت: شرکت بیمه تجارت نو قبلاً در بازار زرد پایه فرابورس بود، اکنون ارتقاء پیدا کرده و ب بازار دوم فرابورس در نماد به نو حضور دارد. سهامداران عمده شرکت شامل بانک تجارت، پست بانک، آستان قدس، نفت و گاز پارسیان است.

وی همچمنین گفت: اپلیشکن به نو خدماتی مانند امداد خودرو، اعلام تصادف، پرداخت خسارت و بارگذاری آنلاین مدارک دارد و خدمات خوبی به مشتریان ارائه می‌کند.

به گفته وی در راستای سرمایه‌گذاری در املاک قطعه زمینی خریدیم و بعد از سودآوری فروختیم که در صورت تلفیق پایان سال می‌آید و سود آن در شش ماهه اعلام نشده است و پیش بینی می‌کنیم سود شرکت در سال 99 از محل سرمایه‌گذاری در بورس قابل توجه باشد.

وی گفت: پرتفوی شرکت در حال حاضر به 350 هزار میلیارد تومان رسیده وبرای سال آینده 35 درصد افزایش داشته باشد و به 1800 میلیارد تومان برسد.

وی سرمایه اولیه بیمه تجارت نو را 125 میلیارد تومان اعلام کرد که الان به 600 میلیارد تومان افزایش یافته است و افزایش سرمایه از محل آورده سهامداران نیست بلکه از محل سود انباشته شرکت بوده و حتی از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها نبوده است.

به گفته وی، از اقدامات مهم تجارت نو گرفتن مجوز بیمه اتکایی از بیمه مرکزی بود که طبق قانون باید پنج سال از تأسیس شرکت بگذرد که این زمان گذشته است و همچنین در زمینه تحول دیجیتال از دانشگاه تهران گواهی سطح یک دریافت کردیم به گونه‌ای که رئیس کل بانک مرکزی بیمه تجارت نو را به عنوان تحول دیجیتال معرفی می‌کند و در زمینه هوش مصنوعی و بلاکچین نیز فعالیت داریم.

غلامی همچنین در مورد جذب افراد گفت: کسانی را که در این شرکت جذب می‌کنیم براساس شایستگی‌های فردی و آزمون تخصصی است و هیچ‌کس را براساس معرفی دیگران جذب نمی‌کنیم. همچنین کسانی که از شرکت جدا می‌شوند یا شغل بهتری پیدا می‌کنند و ارتقا می‌گیرند و یا در موارد بسیار محدود کسانی که تخلفاتی داشته‌اند که در زمینه تخلفات با هیچ‌کسی مماشات نمی‌کنیم. در مورد آقای ک م عضو سابق هیأت مدیره که از ما جدا شد، به دلیل اینکه طبق معیار بیمه مرکزی نمره منفی ایشان رقم 30 شد که طبق آئینامه 90 مرکزی باید از شرکت جدا می‌شد. البته این نمرههای منفی مربوط به عملکرد قبل از بیمه تجارت نو بوده است.

غلامی همچنین ترکیب سهامداران بیمه تجارت نو را اینگونه عنوان کرد که 20 درصد مربوط به سرمایه‌گذاری ایرانیان متعلق به بانک تجارت 20 درصد نفت و گاز پارسیان 10 درصد پست بانک 6 درصد آتیه کارکنان پست بانک 10 درصد شرکت عمران رضوی که در مجموع 66 درصد می‌شود حدود 20 درصد مربوط به سهام کارکنان بانک تجارت است و بقیه سهام به صورت شناور در فرابورس حضور دارد.

غلامی همچنین گفت: ما چون یک شرکت فرابورسی هستیم ناظر سازمان بورس حسابرس رسمی و سهامداران عمده داریم علاوه بر این خودمان حسابرسی داخلی انجام می‌دهیم به عنوان مثال برای کمیته تبلیغات رقمی از بودجه دراختیار مدیرعامل است اما باز هم برای خرج کرد آن درکمیته تبلیغات بررسی می‌شود.

قائم مقام بیمه تجارت نو همچنین در زمینه مسئولیت تجاری گفت: بررسی این مجمع و هیأت مدیره در سیل و  کرونا پیشگام بودیم و حدود 2.5 میلیارد تومان کمک به سیل و کرونا و آزادی زندانیان انجام شد. همچنین انگشتری مقام معظم رهبری که به فردی هدیه داده شده بود، را خریداری کردیم و به وسیله آن 10 زندانی سرپرست خانوار را آزاد کردیم. حجم کمکهای مؤمنانه سال گذشته یک میلیارد تومان و امسال یک و نیم میلیارد تومان بوده است. همچنین کمیته وصول مطالبات و شورای بازاریابی در این شرکت تشکیل داده‌ایم.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: ابراهیم غلامی سهم بیمه زندگی بیمه تجارت نو تحول دیجیتال شرکت بیمه تجارت نو بیمه عمر و زندگی بیمه تجارت نو سرمایه گذاری میلیارد تومان تحول دیجیتال پایان سال پایان سال 99 حال حاضر بیمه مرکزی هیأت مدیره همچنین گفت بانک تجارت سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۶۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقتصاد دیجیتال وضعیت بیکاری و اقتصادی را کردستان بهبود می بخشد

میثم عابدی ظهر امروز در نشست هم اندیشی با فعالان حوزه ICT در سنندج اظهار داشت: در استان کردستان امکان خوبی برای توسعه حوزه آی سی تی وجود دارد که می‌تواند باعث نجات استان و جبران عقب افتادگی‌ها باشد.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر وجود نیروی انسانی توانمند در استان در حوزه‌های مختلف، افزود: هم مرزی استان با عراق از مزیت‌های است و می‌تواند به توسعه کمک شایانی داشته باشد.

وی اذعان کرد: کشور عراق از لحاظ خدمات نرم افزاری از ایرانیان عقب هستند و با وجود نیروی انسانی با تجربه و سرشار از استعداد در استان، امکان ارتباط گسترده و انتقال تجربیات وجود دارد.

عابدی با بیان اینکه وزارت ارتباطات مبتنی بر ظرفیت‌های استان برای توسعه زیرساخت‌ها و تامین مالی حمایت‌های لازم را خواهد داشت، گفت: اقتصاد دیجیتال می‌تواند وضعیت بیکاری و اقتصادی استان را بهبود بخشد و می‌تواند در این زمینه پیشرو باشد.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از برنامه ریزی برای چند طرح مختلف خبر داد و گفت: یکی از ایم برنامه‌ها آموزش مهارت‌های دیجیتالی به منظور استعداد یابی و تربیت نیروی انسانی است.

عابدی ادامه داد: امسال در قالب طرح «ایران دیجیتال» به صورت گسترده ۳۰۰ هزار نفر را در کشور در حوزه مهارت‌های دیجیتالی آموزش خواهیم داد.

وی به آموزش ۵۰ هزار نفر در این حوزه طی یکسال گذشته در سطح کشور اشاره کرد و وعده داد در صورت تضمین ورودی بازار کار از طرف شرکت‌های استان، هزینه‌های آموزشی از سوی وزارت ارتباطات تقبل خواهد شد. 

وجود ۱۲۶۰ کسب‌وکار فعال دارای نماد اعتماد الکترونیک در کردستان

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان نیز در این نشست  اظهار داشت: استان کردستان در شاخص توسعه فاوا (IDE) در رتبه ۲۵ کشور قرار دارد.

حیدری با اشاره به وجود یک هزار و ۲۶۰ کسب و کار فعال دارای نماد اعتماد الکترونیک در استان گفت: ۱۱۳ استارتاپ فعال نیز وجود دارد. ‌

فعالیت ۶ شرکت مستقر در پارک علم و فناوری در حوزه فناوری و اطلاعات

رئیس پارک علم و فناوری کردستان نیز در این نشست گفت: از ۱۸۰ شرکت مستقر در پارک علم و فناوری کردستان ۶۰ شرکت در حوزه فناوری و اطلاعات فعالیت دارند.

بابک سوری بر لزوم حمایت شرکت ها از بخش صنعت تاکید کرد و افزود: شرکت ها باید بتوانند دست اورد های خود را یه صنعت و تولید محصولات فیزیکی تزریق کنند و در راستای افزایش تولید محصول گام برداند.

وی با بیان اینکه به صورت جدی پیگیری زیرساخت ها هستیم، بیان کرد: کمبود تسهیلات را قبول داریم اما شرکت ها باید نوآوری را بیش از پیش مورد توجه قرار دهند تا در مسیر توسعه حرکت کنند.

در این جلسه مدیران شرکت‌های مختلف دانش بنیان به بیان مشکلات و مسائل خود پرداختند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • افتتاح نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • اجرای طرح ایران دیجیتال در کردستان
  • بررسی «ارزش‌آفرینی از دارایی‌های دیجیتال» در نخستین پنجشنبه فناور ۱۴۰۳
  • نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد رسمی سال جاری انجام می شود
  • عملیاتی شدن نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد رسمی
  • نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد و ابلاغ دیجیتال سردفتری عملیاتی می‌شود
  • اقتصاد دیجیتال وضعیت بیکاری و اقتصادی را کردستان بهبود می بخشد
  • توسعه حوزه ICT راه نجات عقب‌ماندگی‌های اقتصادی کردستان
  • ونزوئلا استفاده از ارز دیجیتال را در تجارت نفت افزایش می‌دهد
  • آغاز توزیع دفترچه‌های سپرده گذاران اتباع خارجی