Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: سالانه هزینه زیادی برای آبیاری درختان با تانکر انجام می‌شود و رقم آن بیشتر از ۲۰۰ میلیارد تومان است که هزینه زیادی است.

به گزارش خبرگزاری برنا اصفهان، ابوالفضل قربانی با اشاره به چالش‌های زیست محیطی اصفهان اظهار کرد: هرچند که در حوزه محیط زیست آلودگی هوا یکی از معضلات مهم شهر اصفهان است، اما ما کمتر به معضلات دیگر زیست محیطی مثل آلودگی صوتی، آلودگی آب، آلودگی خاک و ذرات معلقی که منبع اصلی آنها در اطراف شهر اصفهان است، پرداخته‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تشکیل «کمیسیون ویژه آب» در شورای اسلامی شهر افزود: همچنین و کمیسیون حمل و نقل و هوشمندسازی و کمیسیون بهداشت و خدمات شهری نیز موظف به رسیدگی به این موضوع هستند. طرحی نیز آماده شده که در هفته‌های آینده نهایی می‌شود و به تصویب می‌رسد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به دیگر راهکارهای مقابله با آلودگی هوا گفت: توسعه حمل و نقل عمومی، نوسازی ناوگان و احداث مترو نیز باید با سرعت بیشتری انجام شود و نیاز است شبکه‌ای از خطوط مترو در هماهنگی با حمل و نقل انبوه بر وجود داشته باشد.

بنزین تولیدی ما استاندارد نیست

وی با اشاره به بخشی‌نگری در حل مشکلات تصریح کرد: دستگاه‌ها تنها عملکرد خودشان را مدنظر دارند در حالی که برای حل یک مشکل نیاز به همگرایی، همکاری و هم‌افزایی همه مجموعه‌ها داریم، به طور مثال نهادی وظیفه خود را تأمین برق و انرژی می‌داند، اما برایش مهم نیست چه نوع سوختی برای تأمین برق استفاده می‌کند یا دستگاهی وظیفه تولید بنزین را دارد، اما استاندارد بنزین و تبعات زیست محیطی آن مورد توجه نیست؛ البته برای تولید بنزینی با استاندارد بالاتر تلاش می‌شود، اما هنوز بنزین تولیدی ما استاندارد نیست و خودروهای تولید شده در کشور استاندارد لازم را ندارد.

قربانی خاطرنشان کرد: حل مشکل آلودگی هوا نیازمند عزمی همگانی است. فرهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی، آگاهی بخشی به خصوص از طریق رسانه اهمیت زیادی دارد و دستگاه‌های دیگر نیز باید در این زمینه فعال باشند. مدیریت شهری نیز هر اقدامی که باید انجام شود تا وضعیت بهبود پیدا کند، تکلیف و اولویت نخست خود می‌داند که شعار این دوره مدیریت شهری با عنوان «اصفهانِ من، شهر زندگی» نیز در همین راستا است.

وی درباره کاهش منابع آب و فرونشست زمین بیان کرد: در حوزه آب باید واقع‌نگر باشیم و واقع‌بینانه با مسائل برخورد کنیم؛ به هر حال کل جهان و همه کشور از خشکسالی رنج می‌برد و رفتارهای ما باید با این پدیده تنظیم شود. مدیریت شهری در این حوزه به دنبال هر آن چیزی است که بتواند به صورت عملیاتی اتفاق بیفتد. 

فضای سبز شهر وضعیت مطلوبی ندارد

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: فضای سبز شهر وضعیت مطلوبی ندارد. سالانه هزینه زیادی برای آبیاری درختان با تانکر انجام می‌شود و رقم آن بیشتر از ۲۰۰ میلیارد تومان است که هزینه زیادی است. حفظ فضای سبز شهر به هر طریق اهمیت زیادی دارد؛ نباید اجازه دهیم آب به هیچ عنوان هدر برود که در این راستا استفاده از پساب و آب‌های خاکستری مطرح است.

وی افزود: شهرداری از دیرباز نسبت به خرید پساب از شرکت آبفا اقدام کرده و با استفاده از پساب تصفیه شده اقدام به آبیاری می‌کند. خود شهرداری نیز تصفیه‌خانه دارد تا علاوه بر تصفیه اولیه که توسط شرکت آب و فاضلاب انجام می‌شود، مجدداً تصفیه برای آبیاری فضای سبز و درختان انجام گیرد.

قربانی با بیان اینکه بیشتر چاه‌های شهرداری دیگر استفاده نمی‌شود تا شهرداری سهم خود را در مقابله با فرونشست انجام داده باشد، گفت: مقدار آب برداشت شده از چاه‌های سطح شهر ۵۰ تا ۶۰ میلیون متر مکعب است در حالی که می‌توانستیم این میزان آب را خارج نکنیم تا فرونشست اتفاق نیفتد.

وی تصریح کرد: آب شرب مردم، ماهیانه پنج میلیون متر مکعب است که با احتساب بخش کشاورزی و صنعت، در مجموع ۳۵۰ میلیون متر مکعب آب مصرف می‌شود و با برنامه‌ریزی دقیق و صرفه‌جویی در برداشت آب به میزان حداقل ۵۰ میلیون متر مکعب، می‌توان از فرونشست جلوگیری کرد.

اصفهان نتوانسته از ظرفیت‌های مهاجرت استفاده کند

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان درباره مهاجرپذیر بودن این شهر گفت: مهاجرت به خودی خود یک پدیده رشد دهنده است و می‌تواند وضعیت خوبی را برای یک شهر رقم بزند. بنابراین اگر مهاجرت با برنامه باشد و ظرفیت‌های لازم را ایجاد کند، می‌توان به خوبی از آن استفاده کرد. در اصفهان مهاجرت برنامه‌ریزی شده نبوده و ناخواسته و تحت شرایط محیطی و سیاسی اتفاق افتاده است؛ بنابراین اصفهان چندان نتوانسته از ظرفیت‌های مهاجرت استفاده کند در حالی که خدمات زیادی به مهاجران داده شده است.

وی ادامه داد: چنانچه مهاجرت کنترل نشود، تبدیل به حاشیه‌نشینی، آسیب اجتماعی و بحران خواهد شد و در حال حاضر زیرساخت‌های شهر ما نمی‌تواند برای جمعیتی بیشتر از دو میلیون نفر باشد بنابراین باید مراقب بود تا جمعیت شهر اصفهان بیشتر از دو میلیون نفر نشود و حریم و محدوده آن به همین میزان باقی بماند و افزایش پیدا نکند.

قربانی خاطرنشان کرد: شهرهایی همچون بهارستان، فولادشهر و شاهین‌شهر سرریز جمعیت اصفهان است که محل سکونت مهاجران در این شهرها و محل کار آنها در اصفهان است، اما روند به گونه‌ای است که مهاجران از شهرهای دیگر ابتدا به این شهرها مهاجرت می‌کنند و سپس به اصفهان منتقل می‌شوند؛ این روند باید تغییر کند و ما باید مهاجرت معکوس داشته باشیم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه این مسئله با افزایش جمعیت منافاتی ندارد بلکه توزیع متناسب جمعیت اهمیت دارد، گفت: فقر و نبود برخی امکانات در مناطق مهاجرفرست منجر به مهاجرت افراد ساکن در این مناطق به شهرهای بزرگ‌تر به امید بهبود شرایطشان شده و آنها در حاشیه شهر ساکن شده‌اند.

وی با تأکید دوباره بر اینکه مهاجرت طی این سال‌ها به درستی مورد توجه قرار نگرفته است، بیان کرد: ما به جای حل مشکل در مبدا مهاجرت، اقدام به سرویس‌دهی به مهاجران در اصفهان کرده‌ایم در حالی که اگر این هزینه برای رفع مشکلات آنها می‌شد، مهاجرت انجام نمی‌شد.

قربانی خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های دولت نیز حل مشکلات معیشتی مردم در زادگاهشان است، سرمایه‌گذاری در نقاط مهاجرفرست مشکلات اقتصادی مردم را برطرف و از مهاجرت آنها جلوگیری می‌کند.

انتهای پیام

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا زیست محیطی آلودگی هوا اصفهان خاک شورای اسلامی شهر حمل و نقل کمیسیون بهداشت رئیس شورای اسلامی مترو استاندارد مشکلات انرژی برق بنزین رسانه زمین جهان خشکسالی رئیس شورای اسلامی فضای سبز شهرداری شرکت آب و فاضلاب بخش کشاورزی مهاجرت رشد افزایش جمعیت فقر دولت مشکلات اقتصادی شورای شهر اصفهان فضای سبز اصفهان مهاجرت به اصفهان نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان میلیون متر مکعب فضای سبز شهر هزینه زیادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۶۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر راه و شهرسازی با نایب‌رئیس دولت امارات دیدار کرد

به گزارش قدس آنلاین، «مهرداد بذرپاش» که روز چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت‌ماه) به‌عنوان رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و امارات در نشست این کمیسون در ابوظبی حاضر شده بود، پس از برگزاری نشست مذکور و دیدار و گفت‌وگو با فعالان اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی ابوظبی، با «شیخ منصور بن زاید آل نهیان» نائب رئیس دولت امارات دیدار کرد.

در این دیدار که در قصر «الوطن» ابوظبی برگزار شد، دو طرف در مورد روابط و همکاری‌ها به‌ویژه توسعه تجارت بین دو کشور گفت‌وگو کردند.

شایان‌ذکر است که مهرداد بذرپاش در این سفر به گفت‌وگو با مقامات و فعالان اقتصادی امارات پرداخت تا موضوع توسعه تجارت بین دو کشور با جدیت بیشتری دنبال شود.

وزیر راه و شهرسازی و رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و امارات در این سفر و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با اقداماتی که در دستور کار قرار گرفته می‌توان پیش‌بینی کرد تجارت بین دو کشور به ۳۰ میلیارد دلار برسد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ارتقا وضعیت نگهداشت شهر یزد با تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در سال پایانی شورای شهر یزد
  • فعالیت‌های تاثیرگذاری برای رفع مشکل آب اصفهان در حال انجام است
  • فعالیت‌های تاثیرگذاری برای حل مشکل آب اصفهان در حال انجام است
  • مشکلات شهرستان‌های استان روی میز وزیر کشور
  • وزیر راه و شهرسازی با نایب‌رئیس دولت امارات دیدار کرد
  • از وضعیت اورژانسی تا مهاجرت‌های اجباری
  • مازندران نایب قهرمان مینی گلف بانوان کشور شد
  • انتخاب صدیقه خادم به عنوان نایب رئیس بانوان فدراسیون کبدی
  • نایب رئیسان فدراسیون کونگ‌فو مشخص نشدند
  • برنامه‌های دهه کرامت در اصفهان تشریح شد