Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمان اجرایی فرماندار جمهوری خواه آمریکایی "گلن یانگکین" به والدین اجازه می دهد از الزامات ماسک زدن در مدارس خودداری کنند.

به گزارش ایران آنلاین به نقل از الجزیره، بحث‌ها در مورد دستورات ماسک و واکسن - و همچنین موضوع گسترده‌تر حقوق فردی در طول همه‌گیری - تشدید شده و نبردهای قانونی را در ایالات متحده ایجاد کرده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پس از شکایت هفت هیئت مدرسه در ایالت ویرجینیا از فرماندار به دلیل دستور اجرایی که به والدین اجازه می دهد از الزامات ماسک زدن خودداری کنند، اجباری شدن ماسک در مدارس به آخرین میدان نبرد سیاسی در مبارزه ایالات متحده با COVID-19 تبدیل شده است.
فرماندار ویرجینیا،" گلن یانگکین"، یک جمهوری خواه، پس از سوگند خوردن در 15 ژانویه، دستور ممنوعیت استفاده از ماسک را صادر کرد. اما این اقدام - که از روز دوشنبه اجرایی شد - از زمان اعلام آن باعث سردرگمی میان مردم و اعتراضات متفاوت در این زمینه شد.
برخی از مناطق این دستور را مغایر با قانون ایالتی که با کاهش کووید-19 در مدارس سروکار دارد، تفسیر کرده‌اند و تصمیم گرفته‌اند دستورات قبلی ماسک را برای دانش‌آموزان حفظ کنند.
با توجه به اینکه حکمی که هفته گذشته توسط گروهی از والدین و دستور دیگری که صبح دوشنبه توسط هفت هیئت مدرسه ارائه شد، با یک چالش قانونی مواجه شد، "یانگکین" از والدین خواست که فعلاً به صحبت‌های مدیران مدارس فرزندان خود گوش دهند.
فرماندار ویرجینیا در مصاحبه ای با ایستگاه رایدویی ریچومند گفت:«امروز به حرف یک مدیر گوش کن و من می دانم که برخی از سیستم های مدرسه هستند که کارهایی انجام می دهند که با احترام به حقوق والدین سازگار نیست. »
اعتراض حقوقی روز دوشنبه در دادگاه منطقه آرلینگتون توسط هفت هیئت مدرسه مطرح شد که به دنبال مسدود کردن فرمان اجرایی بودند. هفته گذشته، والدین در شهر چساپیک نیز دادخواستی را به دادگاه عالی ویرجینیا ارائه کردند و حکم "یانگکین" را به چالش کشیدند.
اما برخی از ناظران در آخر هفته در رسانه های اجتماعی از والدین خواستند که دستور فرماندار را بدون توجه به موقعیت منطقه مدرسه خود دنبال کنند.
این نبرد حقوقی در حالی رخ می دهد که بحث ها در مورد دستورات ماسک و واکسن، و همچنین موضوع گسترده تر حقوق فردی در طول همه گیری، تشدید شده و نبردهای قانونی را ایجاد کرده است.
اوایل این ماه، دادگاه عالی ایالات متحده تلاش جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا را برای الزام کارمندان مشاغل بزرگ به واکسینه شدن علیه کووید-19 یا انجام آزمایش هفتگی متوقف کرد.
بایدن در تلاش برای یافتن راه‌هایی برای واکسینه شدن بیشتر آمریکایی‌ها و استفاده از ماسک‌های خود به منظور کاهش عفونت‌های COVID-19 است که در بحبوحه گسترش نوع بسیار قابل انتقال Omicron در حال افزایش است تلاش می کند.
مقامات جمهوری خواه به شدت با دستورات ماسک زدن و واکسیناسیون مخالفت کرده اند و استدلال می کنند که آنها آزادی های شخصی را نقض می کنند.

روز یکشنبه، هزاران آمریکایی در واشنگتن دی سی در اعتراض به ماسک و واکسن کووید-19 راهپیمایی کردند.
در بازگشت در ویرجینیا، بحث در مورد اجبار ماسک در مدارس در پنج شنبه گذشته طی جلسه مدارس دولتی پیج کانتی چرخشی بی ثبات پیدا کرد.
ویدئویی که در کانال‌های خبری محلی پخش شد، مادری را نشان می‌دهد که به هیئت می‌گوید فرزندانش در روز دوشنبه ماسک نمی زنند و او همه اسلحه هایش را پر کرده و به مدرسه می آورد.مقامات گفتند که در حال تحقیق هستند و ناحیه مدرسه گفت که حضور پلیس را افزایش خواهد داد.
در پیامی به والدین، ناظر مدارس دولتی شهرستان فیرفکس، "اسکات براباند"، گفت که امیدوار است شکایتی که روز دوشنبه ارائه شد، به حل سریع درگیری بین فرماندار و هیئت‌های محلی که معتقدند استفاده از ماسک یک اقدام ضروری بهداشت عمومی است، اجازه دهد.
برابراند گفت: "ضروری است که تصمیمات در مورد آموزش و ایمنی مدارس به صورت محلی گرفته شود تا از بهترین منافع دانش آموزان و جامعه دفاع کنیم."
این دادخواست استدلال می‌کند که قانون اساسی ایالت به هیئت‌های مدارس محلی این اختیار را می‌دهد تا مناطق خود را اداره کنند. همچنین به یک قانون ایالتی اشاره می کند که سیستم های مدارس را ملزم به پیروی از دستورالعمل های بهداشتی فدرال می کند، که شامل توصیه هایی برای پوشش جهانی است.
اعتراضات ضد کووید در واشنگتن علیه احکام COVID-19 در مقابل بنای یادبود لینکلن در واشنگتن دی سی در 23 ژانویه 2022 تجمع کردند .
حامیان این فرمان اجرایی می گویند که این فرمان با قوانین ایالتی در تضاد نیست زیرا مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده (CDC) فقط پوشیدن ماسک را توصیه می کند و آن را الزامی نمی کند.

انتهای پیام/

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: ایالات متحده روز دوشنبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۶۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس نیمه‌تمام آذربایجان‌غربی تکمیل می‌شود

قهرمان رحمانی مدیرکل سابق نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی در مراسم تودیع و معارفه با بیان اینکه تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام جزو اولویت‌ها است، گفت: با جذب هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات امسال مدارس نیمه‌تمام استان تکمیل می‌شود و مدارس جدید ساخته خواهد شد.

وی با بیان اینکه جبران کمبود سرانه فضای‌آموزشی در استان باید در اولویت باشد، افزود: اولویت دولت تکمیل هنرستان‌ها است، لذا با جذب اعتبارات و تکمیل هنرستان‌ها و ۸ طرح نیمه‌تمام می‌توان گام مؤثری در توسعه فضا‌های آموزشی استان برداشت.

پیام صدقی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی هم در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی با تأکید بر اهمیت مشارکت در امر مدرسه‌سازی، گفت: ظرفیت‌های بزرگی در استان وجود دارد که می‌توان از این ظرفیت برای امر مدرسه‌سازی استفاده کرد.

وی افزود: هویت بخشی به مدرسه و معماری مدارس، ساماندهی املاک مازاد و ساخت مجتمع‌های بزرگ با رویکرد محله محور در استان در دستور کار است.

صدقی اضافه کرد: جهاد مدرسه‌سازی در دولت سیزدهم با قدرت، سرعت و با کیفیت ادامه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • برپایی کلاس درس دانش آموزان فلسطینی در چادرها
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت
  • مدارس نیمه‌تمام آذربایجان‌غربی تکمیل می‌شود
  • گلایه والدین از افزایش سرسام آور شهریه مدارس غیرانتفاعی در رشت
  • ۱۰۰ سامانه خورشیدی در مدارس نصب شده است
  • مدارس، صاحب نیروگاه های خورشیدی می شوند
  • شهریه مدارس غیردولتی، شفاف می‌شود؟!
  • سندروم استکهلم در مدارس ابتدایی/ کودک آزاری مدرن: تلقین حس ناکافی بودن!
  • سندروم استکهلم در مدارس ابتدایی/ فرزندتان را به ربات آزمون دهنده تبدیل نکنید!
  • آغاز ارزیابی جهش تحصیلی ابتدایی از ۱۵ اردیبهشت ماه