Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهرام دارایی افزود: در دو سال اخیر، پاندمی کرونا تهدید را به فرصت تبدیل کرده است.

وی اظهار داشت: دو واکسن تولید داخل مجوز مصرف برای کودکان را گرفته اند و امیدواریم قبل از پیک اومیکرون، روند تزریق دوز سوم واکسن کرونا را سرعت ببخشیم و سال را به خوبی به پایان برسانیم.

دارایی با  اشاره به بازار واکسن های تولید داخل اظهار داشت: از روزی که آمده ام، یک سنت هم بابت واکسن آسترازنکا نداده ایم و آنچه می‌آید، واکسن‌های اهدایی و از محل سبد کووکس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر بهداشت تصریح کرد: کسی فکر نمی‌کرد داروهای بایوتک به این سرعت پیشرفت کند، اکنون محصولات بایوتک، سهم زیادی از تشخیص و درمان بیماری‌ها را به خود اختصاص می دهند و رشد ۱۲.۵ درصدی تولید  این داروها نشان از توسعه حوزه بیوتکنولوژی است.

رئیس سازمان غذا و دارو به صادرات دارویی اشاره کرد و افزود: صادرات دارویی علاوه بر اینکه آورده‌های غیر نفتی را کاهش می‌دهد، اهمیت کیفیت محصولات تولید داخل را نشان می‌دهد.

وی با انتقاد از سنگ اندازی در مسیر صادرات دارو در گذشته گفت: نفس صنعت داروسازی را گرفته ایم و باعث شدیم حجم صادرات ۱۵۰ میلیون دلاری، به ۴۰ میلیون دلار برسد، در حالیکه اگر اجازه می‌دادیم، امسال باید ۲۰۰ میلیون دلار صادرات دارو داشته باشیم.

دارایی با گلایه از آسیب‌های ارز دولتی تصریح کرد: کار سازمان غذا و دارو، شده ارزپاشی و این شان سازمان نیست، ۹۰ درصد مشکلات ما، مباحث ارزی بوده و عبور از این مرحله یعنی حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، نیازمند شجاعت و مدیریت قوی است.

دومین کنگره و نمایشگاه بین المللی محصولات بیوتکنولوژی پزشکی و صنایع وابسته، به مدت سه روز در محل هتل المپیک تهران در حال برگزاری است.

بیشتر بخوانید: موارد ابتلا و مرگ ناشی از سویه اومیکرون در کشور افزایش پیدا کرد

۴۷۲۳۳

کد خبر 1596196

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: اومیکرون ویروس امیکرون ویروس کرونا واکسیناسیون صادرات دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۶۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند


 به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بیرجند گفت: در بازرسی‌های مستمر و سرزده کارشناسان واحد دارو و درمان شبکه دامپزشکی شهرستان بیرجند از مراکز درمانی، مراکز پخش دارو و همچنین داروخانه‌های سطح شهرستان، ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته به ارزش یک میلیارد و صد میلیون ریال کشف و جمع آوری شد.

 عبداله حمزه ئی با اشاره به اینکه مصرف داروی تاریخ گذشته و فاسد باعث عدم پاسخ مناسب به درمان خواهد شد و احتمال بروز عوارض جانبی و حتی تلفات را نیز در دام در پی خواهد داشت به تمام مرغداران و دامداران شهرستان توصیه کرد: انواع دارو‌های دامپزشکی، واکسن، سموم، مواد ضدعفونی کننده و مواد بیولوژیک را صرفاً با تجویز دامپزشک و از داروخانه‌های مجاز دامپزشکی تهیه کنند و از مصرف خودسرانه دارو جداً خودداری شود، همچنین در زمان خرید و مصرف دارو به تاریخ تولید و انقضای آنها نیز توجه ویژه داشته باشند.

دیگر خبرها

  • قاچاق چالش عمده در حوزه محصولات آرایشی و بهداشتی است
  • ایجاد یک‌هزار شغل با شناسایی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری در مازندران
  • ۸۰۳ میلیون دلار محصولات شیلاتی از مازندران صادر شد
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • چهارمحال و بختیاری ۳۰ محصول صادرات‌محور دارد
  • اعلام اسامی فرآورده‌های سلامت غیر مجاز
  • کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند
  • اسامی فرآورده‌های سلامت غیر مجاز اعلام شد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!