Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، «رشید مردوف» وزیر امور خارجه ترکمنستان و «سوبرامانیام جیشانکار» وزیر امور خارجه هند به صورت تلفنی در مورد گسترش روابط دوجانبه گفت وگو کردند.

طرفین بر اهمیت گسترش و تعمیق روابط همه جانبه در زمینه‌های سیاسی و دیپلماتیک، همکاری‌های تجاری و اقتصادی، تبادلات فرهنگی و بشردوستانه تاکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزرای خارجه بر لزوم اجرای سریع توافقات به دست آمده در بالاترین سطح ایالتی در سال‌های اخیر، عمدتاً در دیدارها و مکالمات تلفنی بین «قربانقلی بردی محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان و « رام نات کوویند» رئیس جمهور و «نارندرا مادی» نخست وزیر هند، تأکید داشتند.

در این راستا، وزیران در مورد اجرای پروژه خط لوله گاز ترکمنستان - افغانستان - پاکستان - هند (TAPI) تبادل نظر و بر ضرورت تشدید اقدامات در سطوح دوجانبه و چندجانبه تاکید کردند.

وزرای خارجه به مقدمات اولین اجلاس آسیای مرکزی و هند که طی روزهای آینده از طریق ویدئو کنفرانس برگزار می‌شود، توجه ویژه‌ای نشان دادند.

همچنین «رشید مردوف» وزیر خارجه ترکمنستان با « شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه پاکستان نیز مکالمه تلفنی برقرار کرد.

در این گفت وگو وزیران خارجه، درباره مقدمات برگزاری چهل و هشتمین نشست آتی شورای وزیران امور خارجه سازمان همکاری‌های اسلامی در «اسلام‌آباد» در 22 تا 23 مارس سال جاری بحث و تبادل نظر کردند.

طرفین بر اهمیت این مجمع برای تقویت همکاری‌ها در پرداختن به موضوعات کار منطقه‌ای و بین‌المللی تاکید داشتند.

 در این گفت‌وگو، برخی از موضوعات روابط دوجانبه نیز مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین وزرای خارجه بر ضرورت اجرای توافقات مهم به دست آمده از جمله در دیدار «قربانقلی بردی محمداف» رئیس‌جمهور ترکمنستان با «عارف علوی» رئیس‌جمهور پاکستان در اجلاس سران سازمان همکاری اقتصادی (ECO) در تاریخ 28 نوامبر 2021 در شهر «عشق آباد» تاکید کردند.

در این زمینه، طرفین به موضوعاتی مانند اجرای پروژه‌های خط لوله گاز ترکمنستان - افغانستان - پاکستان - هند (TAPI) و خطوط برق و ارتباطات فیبر نوری در مسیر ترکمنستان - افغانستان - پاکستان (TAP) توجه ویژه نشان دادند.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: وزرای خارجه ترکمنستان پاکستان و هند رشید مردوف شاه محمود قریشی امور خارجه رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۷۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر رئیسی حائز اهمیت است/تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد

وزیر امور خارجه پاکستان سفر اخیر رئیس جمهوری اسلامی ایران به آن کشور را حائز اهمیت دانست و تاکید کرد: اسلام‌آباد اهمیتی به تحریم‌های آمریکا نمی‌دهد و هر آنچه که مطابق با منافع ملی باشد انجام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از شبکه‌های خبری پاکستان، سناتور محمد اسحاق دار طی گفت‌وگو با خبرنگاران در پارلمان در اسلام‌آباد اظهار کرد: سفر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران به پاکستان بسیار حائز اهمیت است و دولت به زودی رهبران جناح اپوزیسیون را در جریان کامل جزئیات و دستاوردهای این سفر قرار خواهد داد.

وی درباره طرح خط لوله انتقال گاز از ایران به پاکستان نیز افزود که ما نیازی به پنهان کاری نداریم و اگر سوء تفاهم‌های اخیر میان دو کشور حل نشده بود پس چرا رئیس جمهور ایران باید به پاکستان سفر کند.

وزیر امور خارجه پاکستان اظهار داشت: اینکه در بیانیه مشترک ایران و پاکستان در پایان سفر آیت‌الله رئیسی اشاره‌ای به مذاکرات خط لوله گاز نشده است، مساله‌ای نیست؛ بحث اصلی این است که ما اهمیتی به تحریم‌های آمریکا نمی دهیم.

وی تاکید کرد: پاکستان هر آنچه که مطابق با منافع ملی خود باشد را انجام خواهد داد و ما اهمیتی به تحریم‌های آمریکا نمی دهیم.

سناتور اسحاق درباره گزارش حقوق بشری وزارت امور خارجه آمریکا علیه پاکستان نیز گفت که ما این بیانیه را رد کرده و پاسخ مناسبی به آن داده‌ایم.‌

کد خبر 748170

دیگر خبرها

  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه
  • تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض
  • تور منطقه‌ای «جان بس» برای رایزنی درباره افغانستان
  • سفر رئیسی حائز اهمیت است/تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد
  • رایزنی باقری با نمایندگان ویژه پوتین
  • رایزنی باقری با نمایندگان ویژه پوتین و شی‌جین‌پینگ
  • اشتیاق برای دیدن رئیس‌جمهور و ابراز احساسات شدید به رهبری در سفر خارجی رئیسی
  • گزارش امیرعبداللهیان از سفر رئیسی به سریلانکا و پاکستان
  • روایت رسانه‌های پاکستانی از دستاورد‌های اولین سفر رئیس جمهور به اسلام آباد
  • ایجاد مسیر ریلی جدید؛ محور دیدار مقامات افغانستان و قزاقستان