Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@21:38:05 GMT

تنها ۲.۵ درصد مددجویان ستاد دیه بدهکار دیات هستند

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۲۷۱۷۴

تنها ۲.۵ درصد مددجویان ستاد دیه بدهکار دیات هستند

رئیس هیات امناء ستاد دیه کشور گفت: از جمعیت ۴ هزار و ۲۲۷ نفری زندانیان جرایم غیرعمد در کشور تنها ۲.۵ درصد بدهکار دیات ناشی از حوادث کارگاهی، تصادفات رانندگی یا موضوعات شبه عمد هستند.

به گزارش ایسنا، روابط عمومی ستاد دیه کشور، سید اسدالله جولایی با تشریح آمار زندانیان جرایم غیرعمد در کشور گفت: هم اکنون ۱۷۸ راننده به دلیل ناتوانی در تامین دیات فوت و جرح، ۳۷ کارگر یا کارفرما به سبب عدم توانایی در پرداخت دیات حین کار و ۷۹ هموطن نیز به جهت مشکلات ناشی در پرداخت دیات شبه عمد یا غیرعمد در بند حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: علی‌رغم این که نهاد حمایتی ستاد دیه با عنوان ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند ثبت شده و از رمضان سال ۱۳۶۹ فعالیت خود را شروع نموده است اما هم‌کنون بیش از ۹۸ درصد مراجیعین و مددجویان آن را بدهکاران مالی تشکیل می‌دهند.

جولایی گفت: در سطح استان‌ها هرچند زنجان و بوشهر و اردبیل و ایلام و اصفهان فاقد زندانی بدهکار دیه ناشی از تصادفات هستند اما در مقابل استان‌هایی چون فارس با میزبانی از ۴۱ مددجو و البرز با نگهداری از ۳۰ بدهکار بیشترین آمار زندانیان دیات غیرعمد را دارند.

رئیس هیات امناء ستاد دیه کشور اظهار کرد: شرایط سخت معیشتی، تزاید قوانین و مقررات محدودکننده و افزایش دامنه ارتکاب جرایم مالی باعث شده است نمایندگی‌های ستاد دیه در سراسر کشور در راستای استخلاص بدهکاران و به عبارت بهتر گرفتاران ناشی از صدور چک‌، امضاء سفته، قبولی ضمانت‌های بانکی و متاسفانه تعهدات انجام نشده مهریه و نفقه متمرکز بوده و به شناسایی واجدین شرایط و بررسی زمینه‌های آزادی این افراد بپردازند.

جولایی با تاکید بر نقش مجازات‌های جایگزین حبس در تعدیل جمعیت زندان‌ها یادآور شد: در ماه‌های اخیر بعد از اصلاح برخی قوانین پولی و بانکی هرچند آمار ورودی‌ها به زندان در قبال محکومان جرایم غیرعمد سیر نزولی داشته است اما در شرایط فعلی بالغ بر ۴ هزار نفر بابت تضامین یا ارایه ارواق بانکی (بدون پشتوانه) در بند گرفتار آمده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ستاد دیه کشور ستاد دیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۷۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چاپ هفت و نیم میلیون تعرفه برای مرحله دوم انتخابات

  به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم، جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.    این انتخابات برای تعیین تکلیف ۴۵ کرسی باقیمانده از مجلس بعدی است که در دور اول، نامزد‌های آنها حدنصاب قانونی تعداد رأی را کسب نکرده بودند.   ۲۲ حوزه انتخابیه در ۱۵ استان مشغول برگزاری این انتخابات خواهند بود که در ۸ حوزه، «تمام مراحل انتخابات الکترونیکی است.»   در انتخابات تمام الکترونیکی، علاوه بر احراز هویت رأی دهندگان، ثبت رأی و شمارش آن هم الکترونیکی است؛ در این روش، به رأی دهندگان به جای تعرفه کاغذی، «کارت تعرفه» داده می‌شود.   کارت‌های تعرفه روی محلی مشخص از صندوق‌های الکترونیکی گذاشته می‌شود و رأی دهندگان شماره (کد) نامزد‌ها را ثبت می‌کنند.   محسن اسلامی، سخنگوی ستاد انتخابات کشور، که در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا و سیما از چاپ ۷ و نیم میلیون تعرفه برای این دور از انتخابات خبر داد، گفته «برای حوزه‌های انتخابیه‌ای هم که انتخابات تمام الکترونیکی دارند، تعرفه فرستاده می‌شود.»   بیشتر بخوانید انتخابات الکترونیکی چیست و چگونه انجام می‌شود؟ مروری بر ۸ ماهِ انتخاباتی   آقای اسلامی افزوده که برای این حوزه‌ها تعداد تعرفه کمتری فرستاده می‌شود تا «اگر اختلالی در انتخابات الکترونیکی به وجود آمد، از تعرفه‌های کاغذی استفاده شود.»   سخنگوی ستاد انتخابات کشور پیش از این و به تازگی گفته «در حوزه‌هایی که رأی گیری الکترونیکی است، جمع‌بندی نتایج حدود یک ساعت زمان خواهد برد.»

دیگر خبرها

  • پلیس فتا: ۹۱ درصد حجم «آلودگی جرایم غیر اخلاقی» مربوط به اینستاگرام است
  • چاپ هفت و نیم میلیون تعرفه برای مرحله دوم انتخابات
  • شناسایی ۳ هزار و ۸۴۲ تارنمای مشکوک در کشور
  • عفو بیش از ۲ هزار نفر از زندانیان جرایم غیر سرقت در البرز
  • ابرتورم در ترکیه چگونه مردم را بدهکار می‌کند؟
  • مرد بدهکار از من فیلم سیاه گرفت تا شکایت نکنم
  • آزادی جوان بدهکار از زندان با کمک یک پیرمرد در همدان
  • پویش آزادی ۴۰ زندانی با کمک اردبیلی‌های مقیم آذربایجان‌شرقی
  • پیش بینی ۲۸۷ شعبه برای دور دوم انتخابات
  • سال‌گذشته زمینه اشتغال ۴۵ هزار نفر زندانی کشور در داخل و خارج زندان فراهم شد