Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جنوب نیوز»
2024-05-03@23:09:04 GMT

پای AFC به تست‌های جنجالی در ایران باز شد

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۲۷۷۰۱

پای AFC به تست‌های جنجالی در ایران باز شد

کنفدراسیون فوتبال آسیا از فدراسیون ایران درخواست کرد تا تست کرونای بعضی از اعضای تیم ملی عراق در آزمایشگاه دیگری گرفته شود.

به گزارش جنوب نیوز، بعد از مثبت اعلام شدن تست چند بازیکن تیم ملی عراق در سفر به ایران، عراقی‌ها نسبت به این موضوع معترض شدند. دلیل این اعتراض این بود که عراقی‌ها عنوان می‌کردند قبل از سفر به ایران، تست این نفرات منفی بوده و اینکه در عرض یک روز این تست مثبت شده، مشکوک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئله باعث نامه نگاری فدراسیون فوتبال عراق با کنفدراسیون فوتبال آسیا شد و در نهایت اتفاقات دیگری را در پی داشت.

طبق اعلام «علی نوری» خبرنگار عراقی، AFC به فدراسیون فوتبال ایران اطلاع می‌دهد که تمام اعضای تیم ملی عراق که تست کرونایشان مثبت بوده است، در آزمایشگاهی متفاوت از آزمایشگاه اولیه تست کرونا بدهند.

«فراس بحر العلوم» رئیس کاروان اعزامی عراق به ایران در این خصوص گفت: آزمایشاتی را در معروف‌ترین آزمایشگاه‌های تهران انجام دادیم که بر خلاف آنچه که به ما گفته شد، آزمایشات برای بازیکنان و مدیرعامل منفی بود.

بر اساس اعلام خبرنگار عراقی، پس از انجام مجدد آزمایشات، تست مناف یونس، یاسر قاسم و غیث مهنا منفی اعلام شد. با این حال تست احمد جاسم مربی دروازه بان ها و دو عضو دیگر تیم پشتیبانی و پزشکی عراق مثبت شده است.

قرار است امروز سه شنبه هم تست دیگری از عراقی‌ها گرفته شود.

تیم‌های ملی فوتبال ایران و عراق از ساعت ۱۸ روز پنجشنبه این هفته در چارچوب مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در ورزشگاه آزادی به مصاف هم می‌روند.

منبع: مهر

منبع: جنوب نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۷۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیم فوتبال امیدهای عراق راهی المپیک شد/ اندونزی در یک قدمی المپیک

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتبال عراق موفق شد در دیدار رده بندی جام ملت‌های زیر ۲۳ سال فوتبال آسیا با نتیجه ۲ بر یک از سد اندونزی عبور کند و جواز حضور در المپیک ۲۰۲۴ پاریس را کسب کند.

مسابقات جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا به میزبانی کشور قطر برگزار می‌شود و ۳ تیم برتر این بازی‌ها جواز حضور در المپیک را کسب کردند. پیش از این تیم‌های ژاپن و ازبکستان با رسیدن به دیدار نهایی حضور خود را در المپیک پاریس قطعی کرده بودند و امروز هم عراق با برتری برابر اندونزی توانست علاوه بر کسب عنوان سومی آسیا، راهی المپیک شود.

اندونزی هم به دیدار پلی آف این بازی‌ها صعود کرد و باید به مصاف گینه برود تا تکلیف آخرین تیم صعود کننده به المپیک مشخص شود.

دیدار نهایی جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا فردا جمعه ساعت ۱۹ بین تیم‌های ژاپن و ازبکستان برگزار خواهد شد.

تیم‌های حاضر در المپیک ۲۰۲۴ به شرح زیر است:
فرانسه به عنوان میزبان به طور مستقیم جواز حضور در این بازی‌ها را کسب کرد.
قاره اروپا: اسپانیا، رژیم صهیونیستی، اوکراین
قاره آسیا: ازبکستان، ژاپن، عراق
کونکاکاف: آمریکا، جمهوری دومینیکن
قاره آفریقا: مراکش، مصر، مالی
آمریکای جنوبی: پاراگوئه، آرژانتین
پلی آف آسیا و آفریقا: هر کدام از قاره‌های آسیا و آفریقا ۳ سهمیه و نیم دارند و تیم اندونزی که عنوان چهارمی آسیا کسب کرده است باید هفته آینده (۲۰ اردیبهشت) به مصاف گینه برود تا تکلیف ۱۶ تیم حاضر در این رقابت‌ها مشخص شود.

گروه بندی مسابقات المپیک ۲۰۲۴ به شرح زیر است:

گروه A: فرانسه، آمریکا، برنده پلی آف آسیا و آفریقا (اندونزی یا گینه) نیوزلند
گروه B: آرژانتین، پاراگوئه، عراق، اوکراین
گروه C:نایب قهرمان آسیا (ازبکستان یا ژاپن) ، اسپانیا، مصر، دومینیکن
گروه D: قهرمان آسیا (ازبکستان یا ژاپن)، پاراگوئه، مالی، رژیم صهیونیستی

مسابقات فوتبال المپیک پاریس از تاریخ ۳ مرداد ۱۴۰۳ آغاز خواهد شد و تا ۱۹ مرداد ادامه می‌یابد.

تیم ملی فوتبال زیر ۲۳ سال ایران که با هدایت رضا عنایتی در مسابقات مقدماتی زیر ۲۳ سال آسیا شرکت کرده بود با حذف زودهنگام از این مسابقات، حتی نتوانست جواز حضور در دور نهایی جام ملت‌های آسیا را کسب کند تا حسرت فوتبال ایران برای راهیابی به المپیک ۵۲ ساله شده باشد.

کد خبر 6095313

دیگر خبرها

  • درخواست جالب ستاره جنجالی: دستمزدم را کم کنید
  • عکس| ستاره استقلالی مسافر پاریس شد!
  • بازیکن استقلال مسافر پاریس شد!
  • جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا/عراق با بازیکن مس رفسنجان به المپیک رسید
  • صعود عراق به المپیک برای نویدکیا گران‌ تمام شد
  • تیم فوتبال امیدهای عراق راهی المپیک شد/ اندونزی در یک قدمی المپیک
  • اظهارات جنجالی ویسی دردسرساز شد
  • خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد
  • پیام تبریک روسای فدراسیون های فوتبال عراق و تاجیکستان به رئیس فدراسیون فوتبال ایران
  • شگفتی در فوتبال عربستان؛ تصمیم جنجالی الهلال