Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: دستگاه‌های قرآنی در استان نیز همچون «ارشاد و اوقاف» در برابر قرآن به وظایف خود عمل کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از   سنندج، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی در دیدار با اعضای جامعه قاریان و مرتلین مصوب استان که در دفتر نماینده ولی‌فقیه در کردستان برگزار شد، اظهار داشت: قرائت قرآن یک عشق، علاقه، سوز و انگیزه بوده و اصلاً ربطی به شغل ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه قاریان با تلاوت صحیح قرآن مخاطب و جوانان را به خود جذب کنند، گفت: پیشنهاد می‌شود یک مدرسه تعلیم و تربیتی توسط قاریان برجسته به‌منظور پرورش جوانان نخبه قرآنی راه‌اندازی شود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با تاکید بر اینکه قاریان و فعالان این عرصه نباید در برابر کمبود امکانات و مشکلات پیش‌رو، از ادامه فعالیت در این حوزه ناامید شوند، تصریح کرد: مردم از تلاوت قرآن لذت معنوی می‌برند، لذا تبلیغ و ترویج قرآن کریم همواره ادامه یابد.

وی با ذکر اینکه قاریان کردستانی برای اعتلا و تقویت قرآن و تربیت و معرفی فعالان این عرصه به جامعه طرح و برنامه ارائه بدهند، افزود: باید در نگاه به قرآن از فاز مادیات فاصله بگیریم چراکه قرآن در عرضِ زندگی انسان‌هاست.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی با یادآوری اینکه قاریان قرائت، تفسیر و حفظ را در دستور کار قرار بدهند، اظهار کرد: دستگاه‌های قرآنی در استان نیز همچون «ارشاد و اوقاف» در برابر قرآن به وظایف خود عمل کنند.

کمبود استاد دغدغه موسسات قرآنی در استان خراسان جنوبی است سبک زندگی مؤمنانه زنان و دختران از منظر قرآن

جبار زندسلیمی، یکی از قاریان کردستانی نیز در این دیدار گفت: قاریان و مرتلین براساس نظر شورای توسعه فرهنگ قرآنی و ضوابط، پس از بررسی سوابق اجازه پخش تلاوت‌شان در رسانه ملی داده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از سال 91که نهضت تلاوت و جزءخوانی در رسانه ملی مطرح شده، استان کردستان نیز در این حوزه فعالیتش را آغاز کرده و هم‌اکنون کلاس‌های قرآنی دو روز در طول هفته در سنندج برگزار خواهد شد.

زندسلیمی بیان کرد: یکی از نمادهای وحدت، اخوت و برادری استان کردستان این است که قاریان اهل‌سنت و تشیع در مراسمات مختلف در کنار هم به فعالیت و تلاوت قرآن می‌پردازند.

سایر اعضای جامعه قاریان و مرتلین مصوب کردستان نیز در این نشست به ایراد سخنرانی و دغدغه‌های خود پیرامون توسعه و گسترش فعالیت‌های این حوزه در استان پرداختند.

انتهای پیام/481/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه استان کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۷۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، امیرحجت مرادی، مدیرعامل مؤسسه تسنیم قرآن و عترت گیلان در گفت‌وگویی از آغاز ثبت‌نام سومین دوره مسابقات تیمی حافظان و قاریان قرآن کریم استان خبر داد و اظهار کرد: سومین دوره مسابقات تیمی حافظان و قاریان قرآن کریم «ضحی» گرامیداشت شهدای قرآنی گیلان این دوره در قالب لیگ در استان برگزار می‌شود.

وی افزود: رشته‌های این دوره شامل حفظ جزء۳۰، حفظ سه،  پنج، ۱۰، ۲۰ و حفظ کل و قرائت و حفظ موضوعی(مسطورا) است؛ مسابقات گروه‌های ۱۰ و ۲۰ جزء و حفظ کل به صورت لیگ و گروه‌های قرائت و حفظ جزء ۳۰، سه جزء و پنج جزء به‌صورت یک مرحله‌ای(جام قهرمانی) برگزار خواهد شد.

مسئول دبیرخانه هفته قرآن و عترت گیلان با بیان اینکه در رشته‌های حفظ اجزاء همه اعضای تیم یکسان و از ابتدای قرآن نظیر سه جزء اول، پنج جزء اول و غیره است، گفت: در رشته قرائت آقایان ترکیب تیم شامل یک نفر تحقیق، یک نفر ترتیل، یک نفر مؤذن و در بخش بانوان یک نفر تحقیق، یک نفر ترتیل و یک نفر دعاخوان است؛ رشته حفظ موضوعی بر اساس طرح زندگی با آیه‌ها «مسطورا» شامل حفظ و مفاهیم از کتاب مسطورا خواهد بود.

دبیر اجرایی سومین دوره جام قرآنی «ضحی» استان گیلان بیان کرد: در این دوره تیم‌ها توسط شخصیت‌های حقوقی شامل تشکل‌های قرآنی، مجموعه‌های فرهنگی دینی، مدارس یا شخصیت‌های حقیقی نظیر اساتید، حافظان و قاریان تشکیل می‌شود؛ هر تیم از سه عضو(متسابق) و یک سرپرست تشکیل می‌شود.

مسئول دبیرخانه هفته قرآن و عترت گیلان با بیان اینکه در شخصیت‌های حقوقی مدیر تشکل به عنوان سرپرست تعیین و در شخصیت‌های حقیقی مربی یا یکی از اعضای تیم به عنوان سرپرست معرفی می‌شود، تصریح کرد: ضوابط و آیین‌نامه داوری مسابقات مطابق آیین‌نامه مسابقات رسمی جمهوری اسلامی ایران (اوقاف) است.

وی افزود: همه تیم‌ها باید امتیاز ۷۰ را کسب کنند و معدل تیم نباید از ۷۰ کمتر باشد؛ تیم‌هایی که امتیاز کمتر از ۷۰ را کسب کنند در مراحل بعدی یک گروه سقوط خواهند کرد. 

مرادی گفت: ثبت‌نام این مسابقات آغاز شده و تا ۲۰ اردیبهشت‌ماه ادامه دارد، علاقه‌مندان می‌توانند از طریق تکمیل و ارسال فرم مشخصات از طریق پیام‌رسان ایتا به شماره ۰۹۱۱۱۴۹۳۴۵۷ نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.
  انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود
  • نشست نماینده ولی فقیه در کردستان با تشکل های کارگری و کارفرمایی
  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • تجلیل از نخبگان قرآنی در استان البرز
  • ضرورت استحکام بخشیدن به اعتقادات و تفکرات اسلامی
  • موج حمایتها از طرح نور | ۳۲ دستگاه متولی حجاب، از فراجا دفاع کنند
  • روحیه عقیدتی میان نیروهای انقلابی تقویت شود
  • (ویدئو) لحظه تکان‌دهنده فوت دکتر آیت‌الله‌زاده شیرازی پشت میکروفن پس از تلاوت قرآن
  • هر صبح و شام در آستانه مقدسه رضوی قرآن تلاوت نمایند / نگاهی به شواهد تاریخی درباره پیشینه قرائت قرآن در حرم مطهر امام رضا(ع)
  • نماینده آیت الله العظمی سیستانی خواستار تربیت شخصیت قرآنی دانش آموزان و دانشجویان شد