Web Analytics Made Easy - Statcounter

به نقل از گروه حقوقی پرشیا، اگر اکنون درگیر مشکلاتی در زمینه املاک و مستغلات هستید و خودتان نمی‌توانید چاره‌ای برای آن پیدا کنید، یک وکیل ملکی حرفه‌ای می‌تواند در این مسیر به شما کمک کرده و پرونده شما را تا گرفتن حق و حقوقتان پیش ببرد. همان‌طور که می‌دانید بیشتر افراد اطلاع چندانی از قوانین مربوط به حوزه املاک ندارند و هنگام اجاره خانه و یا فروش زمین، خانه و ویلا و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. دچار مشکل شده و یا افراد سودجو با اطلاع از ناآگاهی آن‌ها از اعتمادشان سواستفاده می‌کنند. اگر در این خصوص به دادگاه‌ها مراجعه کرده باشید، می‌بینید که تعداد پرونده‌های مربوط به املاک بی‌شمار است. ما در این مطلب قصد داریم به مبحث مهم خلع ید که یکی از مهم‌ترین موارد در خصوص املاک است پرداخته و با معرفی بهترین وکیل ملکی در این حوزه که در گروه حقوقی پرشیا آماده خدمات‌رسانی به شماست، کمک کنیم تا پیچیده‌ترین پرونده‌های دعوی ملکی را به سرانجام برسانید.

 

وکیل ملکی کیست؟

پیش از آن که به موضوع خلع ید بپردازیم، لازم است ببینیم وکیل ملکی به چه فردی گفته می‌شود؟ پیش‌تر اشاره کردیم که بیشترین پرونده‌های موجود در دادگاه‌های کشور به دعاوی ملکی مربوط می‌شود؛ زیرا از پیچیدگی‌های بسیاری برخوردار است. به این علت که یکی از طرفین دعوی در اثر بی‌اطلاعی و یا اطلاعات محدود در حوزه قوانین ملکی در دام افراد سودجو و کلاهبردار افتاده و نتوانسته حق خود را پس گیرد. این دعاوی ملکی شامل پرونده‌های مربوط به اموال غیرمنقول مانند املاک و مستغلات اعم از زمین و خانه و .. می‌شود.

وکیل ملکی مجرب فردی است که در این حوزه اطلاعات فراوانی داشته و از قوانین مرتبط با آن آگاه باشد. ضمن آن که قوانین مرتبط با املاک تغییر می‌یابد، لازم است که وکیل همواره از اطلاعات به‌روزشده‌ای برخوردار باشد. علاوه بر همه این موارد، تبحر در صحبت کردن، قدرت بیان و اشرافی که وکیل ملکی روی پرونده دارد، کمک می‌کند تا بتواند به خوبی از حقوق موکل خود دفاع نماید که این امر اهمیت کمک گرفتن از بهترین وکیل ملکی تهران و .. را روشن می‌کند.

 

خلع ید چیست؟

به نقل از گروه حقوقی پرشیا خلع ید در علم لغت، به معنای خارج کردن و بیرون آوردن است. اما در علم حقوق و فقه، خلع ید معنای گسترده‌تری دارد و عبارت است از اخراج متصرف غیرقانونی و غاصب از یک ملک. فرقی نمی‌کند ملک شما زمین، باغ، خانه و یا آپارتمان و .. باشد، هرگاه شخصی ملک‌تان را به تصرف خود درآورده باشد و یا از آن بدون اجازه شما استفاده نماید، تصرف صورت گرفته و جهت رفع تصرف عدوانی لازم است شما از مسیر قانونی نسبت به این امر اقدام کرده و جهت تشکیل پرونده خلع ید به دادگستری مراجعه نمایید. بهترین راه جهت جلوگیری از ایجاد ضرر اخذ مشاوره از وکیل خلع ید می‌باشد.

پس از تشکیل پرونده تشریفات و مراحل قانونی طی شده و با توجه به مدارکی که صاحب ملک جهت مالک بودن خود ارائه می‌کند، تصرف غاصب روشن شده و دادگاه حکم خلع ید وی را صادر کرده و به زبانی ساده دست فرد را از این مال خالی و کوتاه می‌نماید. همچنین در این میان اگر ضرر و زیانی متوجه صاحب ملک شده باشد، از غاصب گرفته خواهد شد. چنانچه در تهران حضور دارید، بهتر است در این دست پرونده‌های ملکی به یک دفتر وکالت معتبر مراجعه کرده تا بهترین وکیل ملکی که در این خصوص تبحر دارد به شما معرفی گردد.

 

شناخت درست طرح دعوی

در بخش پیشین که به بررسی موضوع خلع ید پرداختیم، گفتیم که باید به محاکم دادگستری برای این مورد مراجعه کرد؛ اما این امر به تنهایی کافی نیست و از آن جا که بسیاری از ما در حوزه املاک و دعاوی مطروحه مرتبط با آن اطلاع چندانی نداریم، بهتر است از وکلای کاربلد کمک بگیریم تا بتواند با ارائه یک طرح دعوی مناسب، این پرونده را سریع‌تر پیش برده و به مقصود برسانیم. از آن جا که دعاوی حوزه املاک متنوع است و تنها بخشی از آن شامل خلع ید و خلع ید مشاع می‌شود و هر یک نیز ارکان، روش و شیوه‌های طرح دعوی مختلفی را می‌طلبد، بهتر است با اخذ یک وکیل دادگستری که در این حوزه کارآزموده است، دعوی فوق به سرانجام رسد. گروه حقوقی پرشیا در تهران دفتر وکالت معتبری است که از بهترین وکلای ملکی برخوردار است. پیشنهاد می‌کنیم در چنین شرایطی حتما برای مشاوره به این مجموعه مراجعه نمایید.

 

در طرح دعوی خلع ید چه ارکانی باید در نظر گرفته شود؟

هنگامی که برای این منظور به دفتر وکالت مراجعه می‌کنید، مشاوره‌های اولیه صورت می‌گیرد و لازم است چند مورد مهم از جانب شما ارائه گردد تا وکیل بتواند بر مبنای آن‌ها طرح دعوی مناسبی را آماده نماید. ما در ادامه به این ارکان اشاره خواهیم کرد. لازم است سندی که مالکیت بلامنازع فرد را نسبت به ملک نشان می‌دهد ارائه گردد تا به استناد آن دادگاه بتواند مالکیت فرد را بر آن ملک محرز نماید. زیرا طبق قانون و با توجه به مواد 22-46-47-48 ، قانون‌گذار فردی را به عنوان مالک می‌شناسد که سند مالکیت به نام وی صادر شده باشد.

هنگامی که موضوع مالکیت در دادگاه به اثبات رسید، حکمی از طرف دادگاه صادر می‌شود و فرد می‌تواند نسبت به تصرف ملک خود اقامه دعوی کرده و تقاضای رفع تصرف و تحویل ملک داشته باشد. پس بر این اساس در چنین پرونده‌هایی سه رکن مهم زیر وجود دارد.

خواهان باید بتواند مالکیت خود را به اثبات برساند. تصرف غیرقانونی خوانده باید به اثبات برسد. مالی که به تصرف درآمده باید جزو اموال غیرمنقول به شمار آید.

بی‌شک چنین اموری توسط یک وکیل دادگستری که در حوزه املاک دارای تجربه است ( وکیل ملکی ) بهتر انجام می‌شود؛ زیرا می‌تواند با پیگیری‌های لازم روند پیشرفت پرونده را تا رسیدن به هدف نهایی یعنی رفع تصرف عدوانی سهل نماید.

 

گروه حقوقی پرشیا

چنانچه در منطقه شمال شهر تهران ساکنید و یا در مناطق نیاوران و تجریش با مشکلی قانونی در زمینه املاک و مستغلات و سایر جرائم حقوقی و اقتصادی و .. روبه‌رو شده‌اید و نیاز به دریافت مشاوره در خصوص اخذ سند، تنظیم قراردادهای مختلف، ابطال رای داوری و همچنین خلع ید دارید، گروه حقوقی پرشیا با برخورداری از بهترین وکیل ملکی در تهران می‌تواند به شما مشاوره داده و خدمات مختلفی را ارائه نماید. برای این منظور به شما پیشنهاد می‌کنیم به وب سایت گروه حقوقی پرشیا به آدرس الکترونیکی https://persialawfirm.com/  مراجعه کرده و یا برای دریافت وقت مشاوره با شماره تماس‌های 26852793-021 و شماره همراه : 09122714725 جناب آقای محمد مهدی آتش پیکر تماس برقرار نمایید.

منبع: گروه حقوقی پرشیا

 

منبع: فردا

کلیدواژه: حقوق زمین شهر تهران قانون بهترین وکیل ملکی حوزه املاک طرح دعوی خلع ید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۸۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخ شهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مهدی قاسمی گفت: به دنبال اجرای این حکم، تصرفات غیر قانونی شامل ساخت و ساز و کاشت درخت و ایجاد استخر به مساحت ۲۰ هزار مترمربع در اراضی ملی پلاک فرخ شهر خلع ید شد.
وی افزود: این اقدام با دستور معاون دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شهرکرد و با حضور یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و پشتیبانی ماموران کلانتری ١۵ فرخ شهر صورت گرفت.
قاسمی افزود: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف، تصرف و یا ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی ملی می‌توانند موارد را از طریق شماره تلفن ١۵٠۴ و سامانه ١٣٩ به صورت ٢۴ ساعته و شبانه روزی به اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گزارش دهند.

دیگر خبرها

  • حکم قاتل وکیل شاهرودی در دیوان عالی کشور تایید شد
  • لزوم توجه جدی دادستان‌ها به عملکرد حوزه‌های تحت امر/ اهمیت رسیدگی سریع توأم با دقت به پرونده‌ها
  • بررسی قوانین مشاعات آپارتمان از نظر وکیل ملکی کرج
  • رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخ شهر
  • دلسوزی شاگرد منتظری برای شهید مطهری/ تشکیل 700 پرونده برای مشاوران املاک یک استان!
  • امکان آزادی مشروط بابک زنجانی با تایید رییس قوه قضاییه
  • حکم اعدام بابک زنجانی نقض شد/ تشکیل پرونده برای چهره‌هایی که اهمیت عملیات وعده صادق را به مخاطره انداخته بودند/ تشریح آخرین وضعیت پرونده باغ ازگل/ کشف جرم جدید در پرونده چای دبش
  • باند کلاهبرداری ۲۰۰۰ میلیاردی املاک در مازندران متلاشی شد
  • آزادی مشروط در انتظار بابک زنجانی؟
  • کوهپایه زاده: بابک زنجانی امکان بهره‌مندی از «آزادی مشروط» را دارد