Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@12:31:05 GMT

طرح‌های آب‌رسانی در مناطق محروم بوشهر اجرا می‌شود

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۲۸۳۱۱

طرح‌های آب‌رسانی در مناطق محروم بوشهر اجرا می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالحمید حمزه‌پور ظهر سه‌شنبه در نشست با نماینده قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در بوشهر اظهار داشت: قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) با هدف خدمت به مردم، نظام و دولت و اجرای طرح‌ها در نقاط محروم ایجادشده است.

وی تصریح کرد: طرح‌های آب‌رسانی در مناطق محروم، در راستای قرارداد وزارت نیرو با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) با همکاری این نهاد اجرایی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمزه‌پور افزود: رفع نیاز مردم و ارتقا شاخص‌های بهره‌مندی از خدمات آب آشامیدنی بهداشتی، کمک به منابع مالی و کاهش هزینه‌های اجرایی طرح‌ها اهداف انعقاد تفاهم‌نامه با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) است.

وی از آغاز اجرای خط انتقال آب‌رسانی در روستاهای ساحلی تنگستان خبر داد افزود: شرکت آب و فاضلاب استان در اجرای با کیفیت و تکمیل طرح‌ها توجه ویژه‌ای دارد که تا قبل از فصل گرمابخش عمده‌ای از طرح‌ها تکمیل و افتتاح شود.

نماینده قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در بوشهر نیز گفت: قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) با هدف رفع مشکلات آب‌رسانی روستاهای مناطق محروم وارد این حوزه شده است و اجرای با کیفیت طرح‌ها همراه با نظارت بدون نگاه به اعتبارات موردتوجه قرار دارد.

مرشدی بیان کرد: یک گروه عملیاتی از قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در محل اجرای طرح حضور دارند و مشکلات طرح برای حل و رفع آن با شرکت آب و فاضلاب و اتمام در زمان مشخص بررسی می‌کند.

وی اضافه کرد: امید می‌رود با اجرای طرح‌ها در راستای محرومیت‌زدایی، توسعه و خدمات‌رسانی مطلوب‌تر به روستاها انجام شود و شاهد افزایش شاخص برخورداری از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی در نقاط محروم باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، در استان بوشهر بیش از ۸۰ درصد منابع آب از خارج از استان تأمین می‌شود که اکنون حدود ۴۰ هزار مترمکعب آب آشامیدنی استان از طرح‌های آب‌شیرین‌کن در نوار ساحلی تولید می‌شود.

هم‌اکنون به ظرفیت ۱۰۰ هزار مترمکعب طرح آب‌شیرین‌کن با مشارکت بخش خصوصی در شهرها و روستاهای استان در دست اجراست که بخشی از این ظرفیت امسال وارد مدار تولید می‌شود.

کد خبر 5408677

منبع: مهر

کلیدواژه: شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر وزارت نیرو بوشهر مناطق محروم بارش برف بوشهر ویروس کرونا برف و کولاک کرمانشاه خطبه های نماز جمعه برف روبی برف و یخبندان سیل کرمان آمار کرونا دهه فجر اردبیل امداد رسانی قرارگاه امام حسن مجتبی آب رسانی طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۸۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدهی‌های آب و فاضلاب استان بوشهر پرداخت شد

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالحسن عالی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از محل ظرفیت‌های ایجادی در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ در مجموع بیش از هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال از بدهی‌های شرکت آبفا استان بوشهر تهاتر و تسویه شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر بیان کرد: از مجموع بدهی‌های تهاتر شده شامل بدهی به دولت موضوع منابع حاصل از وام‌های داخلی دولت- موضوع ماده ۳۲ قانون برنامه بودجه به میزان هزار و ۶۴۸ میلیارد ریال، امور مالیاتی ۲۰۶ میلیارد و ۸۸۷ میلیارد ریال و باز پرداخت بدهی به پیمانکاران طرح تملک دارایی و سرمایه‌ای به مبلغ ۵۱ میلیارد و ۶۶۵ میلیون ریال بوده است.

عالی ادامه داد: امید است با توجه به تهاتر و تسویه بخش قابل توجهی از بدهی‌های شرکت آبفا استان بوشهر نتیجه آن در سرعت بخشی و اتمام پروژه به طرز ملموسی نمایان شود.

وی اظهار کرد: در سال جهش تولید با مشارکت مردم این مهم در صنعت آب استان بوشهر با تمرکز به استفاده از سرمایه گذاران بخش خصوصی مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

عالی افزود: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی یکی از رویکردهای مهم برای پیشبرد پروژه‌های آب و فاضلاب است که در استان بوشهر برای تحقق این مهم از سرمایه گذاران به صورت ویژه حمایت می‌شود.

بهره‌برداری از پروژه نوسازی شبکه توزیع آب روستای چاه حسین جمال

عالی اضافه کرد: با اجرا پروژه نوسازی شبکه توزیع آب روستای چاه حسین جمال ۴۱ خانوار با ۱۲۳ نفر از مزیت این پروژه برخوردار شدند.

وی بیان کرد: منابع تأمین آب این پروژه خط کوثر و چاه است که در قالب طرح جهاد آبرسانی و با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر تصریح کرد: پروژه نوسازی شبکه توزیع آب روستای چاه حسین جمال در دهه فجر سال قبل عملیاتی شد که با همت و تلاشی مضاعف پیش از آغاز فصل تابستان به مرحله بهره‌برداری رسید.

عالی اظهار کرد: پروژه نوسازی شبکه توزیع آب روستاهای کردوان سفلی، شیخیان ماری و شیخیان سلنجی نیز همزمان با روستای چاه حسین جمال عملیاتی شده است که روند اجرا آن با سرعت قابل قبولی پیش می‌رود.

وی افزود: افزایش سطح بهداشت و سلامت آب شرب و همچنین تقویت پایداری آب شبکه از اولویت‌های اصلی در اجرا پروژه‌های نوسازی شبکه‌های آبرسانی به شمار می‌رود.

کد خبر 6097021

دیگر خبرها

  • روند تعویض شناسنامه در استان بوشهر تسریع می‌شود
  • «بسیج سازندگی» الگویی جدید از حکمرانی مردمی و خدمت بی‌منت است
  • یک هزار و ۹۱۹ عنوان برنامه عمرانی و غیر عمرانی در استان سمنان انجام شده است/ پروژه آب‌رسانی به ۲۶۰ روستا در دستور کار است
  • بهره برداری بیش از ۳۰۰ طرح محرومیت زدایی آبفای گیلان
  • 6100 نفر در قالب گروه‌های جهادی به مناطق محروم آذربایجان‌غربی اعزام شدند
  • ۴۵۰ ویژه برنامه دهه کرامت در سطح استان بوشهر اجرا می‌شود
  • مسئول کمیته نیروهای مسلح ستاد بزرگداشت امام خمینی(س): دشمنان امام را نقدهای غیرمنصفانه می‌کنند/ توصیه ما این است که به مناطق محروم بیشتر توجه شود
  • گروه‌های جهادی ۱۸۰ برنامه در شاهرود اجرا می‌کنند
  • بدهی‌های آب و فاضلاب استان بوشهر پرداخت شد
  • آغاز ساخت واحد‌های مسکونی درمنطقه عشایری دهدلی