Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر احمد وحیدی وزیر کشور با بیان اینکه با توجه به قدرت سرایت پذیری سویه امیکرون احتمال افزایش بیماری در کشور وجود دارد؛ خاطرنشان کرد: از مردم عزیز درخواست داریم با تزریق واکسن و استفاده صددرصدی از ماسک اجازه شیوع بیماری را در کشور ندهند.

به گزارش ایران آنلاین، دکتر احمد وحیدی در سی و دومین نشست قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا که در محل وزارت کشور برگزار شد با اشاره به اینکه خطر شیوع امیکرون با توجه به قدرت سرایت پذیری بالا بسیار جدی است؛ گفت: برای کنترل و مهار این سویه جدید نیازمند رعایت حداکثری پروتکل های بهداشتی به صورت استفاده از ماسک و تقویت روند تزریق دز دوم و در گام بعدی دز سوم هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر کشور با بیان اینکه کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی می تواند زمینه را برای ابتلا و به تبع آن بستری بیشتر بیماری در کشور منجر گردد از عموم مردم عزیز کشور خواست: به شدت مراقبت های بهداشتی را در نظر داشته باشند و اجازه ندهند بیماری در کشور اوج گیرد.

دکتر وحیدی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در فرایند مراحل پنج گانه طرح هوشمند سازی محدودیت ها قرار داریم؛ خاطرنشان کرد: اجرای موفق طرح هوشمند سازی محدودیت ها به همراهی و عدم عادی انگاری بیماری از سوی مردم نیاز دارد و برای همین همه مراکز از جمله تالارها، رستوران ها، حمل و نقل عمومی، مراکز اداری و اموزشی جملگی باید اصول بهداشتی را رعایت کامل کنند.

وی اضافه کرد: یکی از کارهایی که باید به فوریت برای کنترل و مهار سویه امیکرون اتفاق افتد؛ تسریع در روند واکسیناسیون است و طبق آخرین آمارها میزان تزریق دز سوم واکسن در کشور حدود ۱۷ درصد است که بایستی این آمار ارتقا یابد.

وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه برنامه های فوق العاده در مدارس که امکان تجمع و دورهمی است؛ در شرایط کنونی برگزار نشود؛ گفت: کلاس های درس به خاطر جلوگیری از افت تحصیلی دانش آموزان به صورت حضوری برگزار می شود.

موضوع نظارت بر سفرهای خارجی از دیگر محورهای مورد اشاره دکتر وحیدی بود و در این خصوص گفت: باید افرادی که وارد کشور می شوند تاییدیه های لازم بهداشتی نظیر تزریق دو دز واکسن و پی سی آر منفی بهمراه داشته باشند.

وی در این خصوص گفت: وزارت بهداشت و هلال احمر نظارتهای لازم را در این زمینه بعمل خواهند آورد.

دکتر وحیدی تصریح کرد: دستور کار دیگر نشست امروز قرارگاه نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی در مترو بود و در این خصوص تاکید شد که نظارت های لازم از سوی عوامل شهرداری به لحاظ تزریق دو دز واکسن و استفاده از ماسک را داشته باشند.

وی اضافه کرد: مقرر شد که سامانه فروش بلیط مترو با سامانه وزارت بهداشت برای مشخص شدن وضعیت تزریق واکسن مسافران مترو لینک شود.

وزیر کشور درخصوص افزایش شهرهای نارنجی  و احتمال اعمال محدودیت ها هم گفت:  در حال حاضر فقط یک شهر نارنجی در کشور وجود دارد اما در صورت شیوع بیماری و افزایش تعداد شهرهای قرمز، محدودیت ها قابل بازگشت است و برای همین از مردم عزیز درخواست رعایت کامل اصول بهداشتی برای کنترل مطلوب شرایط بیماری در کشور داریم.

 

انتهای پیام/

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: پروتکل های بهداشتی بیماری در کشور محدودیت ها وزیر کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۹۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است

به گزارش خبرنگار مهر، منصور تقوی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در هفته‌های اخیر، تیم پزشکی در این روستا حضور پیدا کرده و از اهالی آزمایش گرفته شد.

وی بیان داشت: پیش از اعزام تیم پزشکی تست چند نفر از اهالی مثبت بود و تحت درمان قرار گرفته‌اند و ۲۰ نفر نیز مشکوک بودند که از آنها نمونه گرفته شد.

تقوی با بیان اینکه مابقی مردم نیز متقاضی انجام آزمایش هستند، گفت: آزمایش ۱۸۰ نفر هم در حال انجام است و قرار است تیم پزشکی به این منطقه اعزام شود و برای درمان و انجام آزمایش‌ها و فرآیند درمان اقدام کند.

وی افزود: این بیماری در سایر نقاط شهرستان اپیدمی نیست.

تقوی با بیان اینکه روستای رود ریش هم مرز با شهرستان بویراحمد است، گفت: مردم روستا می‌توانند خدمات بهتری از طریق مراکز بهداشتی این شهرستان دریافت کنند.

وی افزود: تیم پزشکی شهرستان کهگیلویه در روستاهای دیشموک حضور پیدا کردند و مردم باید بدانند که شیر و گوشت دام‌ها در این شرایط، مشکل زا بوده و باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

تقوی تصریح کرد: تب مالت از بیماری‌های عفونی قابل انتقال بین انسان و حیوان است که از طریق حیوانات آلوده همچون گاو، گوسفند، بز، شتر، خوک و گاومیش به انسان منتقل می‌شود.

کد خبر 6090904

دیگر خبرها

  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور