Web Analytics Made Easy - Statcounter

در جریان سفر استاندار اردبیل به جمهوری آذربایجان ، اجرای بارانداز ریلی پارس آباد پیگیری می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از اردببل، مطالعات اجرای این بارانداز در پارس آباد انجام شده و با اجرای آن ارتباطات اقتصادی دو کشور تقویت می شود.

هیأت جمهوری اسلامی ایران به ریاست وزیر راه‌وشهرسازی و رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان و با حضور سیدحامد عاملی، استاندار اردبیل و سایر مقامات کشورمان به‌منظور پیگیری توسعه روابط ۲ جانبه بین ایران و جمهوری آذربایجان به‌ویژه انجام مذاکرات و توسعه همکاری‌ها در زمینه حمل‌ونقل، ترانزیت و پروژه‌های زیرساختی، به جمهوری آذربایجان سفر کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سفر استاندار اردبیل و هیأت جمهوری اسلامی ایران به باکو، مسائل مربوط به استان علاوه بر پیگیری ایجاد بارانداز ریلی پارس‌آباد،  وضعیت گمرک بیله‌سوار نیز مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

نخستین روز از سفر هیأت سیاسی و اقتصادی کشورمان به جمهوری آذربایجان، به بازدید از نحوه‌ بازسازی و آشنایی با نیازهای مناطق آزادشده در جنگ قره‌باغ‌ به‌ویژه محور فضولی - زنگیلان و هورادیز اختصاص یافت.

 نهایی کردن طرح‌های ارتباطی و حمل‌ونقلی، گفت‌وگو و تفاهم در بخش‌های سرمایه‌گذاری طرح‌های مشترک و پروژه احداث پل مشترک جاده‌ای روی رودخانه آستاراچای و تسهیل و تسریع در ترانزیت و تردد ناوگان تجاری ۲ کشور از قلمرو یکدیگر و بازدید از پروژه بارانداز ریلی و بازدید از مسیر‌های ترانزیتی، از جمله برنامه‌های هیأت ایرانی در سفر به جمهوری آذربایجان است.

دیدار با مقامات عالی‌رتبه جمهوری آذربایجان از جمله الهام علی‌اف رئیس‌جمهور، شاهین مصطفی‌اف معاون نخست‌وزیر و رشاد بنی‌یف وزیر حمل‌ونقل و توسعه دیجیتال، از دیگر برنامه‌های مهم وزیر راه‌وشهرسازی، استاندار اردبیل و هیأت همراه در سفر به باکو است.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا جمهوری اسلامی ایران ایران جمهوری اسلامی گمرک سیاسی و اقتصادی جنگ معاون اردبیل جمهوری آذربایجان استاندار اردبیل بارانداز ریلی پارس آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۹۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها فرصتی برای بیان مواضع ایران به نخبگان

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بامداد چهارشنبه -١٢ اردیبهشت - برای حضور در ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها عازم باکو پایتخت جمهوری آذربایجان شد.

باکو از امروز چهارشنبه تا جمعه -۱۴ اردیبهشت -میزبان وزریران فرهنگ و شخصیت‌ها و مقامات سیاسی و فرهنگی کشور‌های مختلف جهان است.

در این مجمع که با مشارکت وزارت فرهنگ جمهوری آذربایجان، آیسسکو و برخی سازمان‌های بین‌المللی مانند ائتلاف تمدن‌های سازمان ملل متحد برگزار می‌شود، چالش‌های جهانی مربوط به گفتمان تمدنی، همکاری برای مقابله با تنفر و تقویت ارزش‌های صلح مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

پیش از این پنجمین دوره مجمع گفت‌وگوی فرهنگ‌ها در اردیبهشت سال ۱۳۹۸ برگزار شده بود که در آن دوره از این مجمع ۱۴۰ کشور و نهاد بین المللی مشارکت داشتند.

اهداف وزیر فرهنگ در سفر به جمهوری آذربایجان

اسماعیلی پیش از عزیمت به باکو گفت:از این سخنگاه برای بیان حقایق مختلف در حوزه فرهنگ اقلیت‌ها استفاده خواهیم کرد.

وی گفت: با توجه به وضعیت ناعادلانه در نظامات بین‌المللی، باید از هر فرصتی برای بیان حقایق و تنویر و آگاه‌سازی افکار عمومی استفاده کنیم.

او ادامه داد: به این اجلاس به‌عنوان فرصتی برای بیان مواضع و انتقال نگاه جمهوری اسلامی به نخبگان و مقامات شرکت‌کننده نگاه می‌کنیم.

وی افزود: دیپلماسی فرهنگی در دولت مردمی، به‌عنوان یک راهکار جدی برای ایجاد بستر‌های لازم جهت گسترش تعاملات توسط دولت دنبال می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • بازدید هیأت نظامی جمهوری آذربایجان از ارتش ایران
  • بازدید هیأت نظامی جمهوری آذربایجان از ارتش ایران+ جزئیات
  • بازدید هیأت نظامی جمهوری آذربایجان از تیپ ۶۵ نوهد ارتش
  • نشست پیگیری اجرای مهمترین طرح‌های ریلی کشور برگزار شد
  • دیدار وزیر فرهنگ در سفارت ایران در آذربایجان
  • نشست پیگیری اجرای مهمترین طرح‌ های ریلی کشور برگزار شد
  • برگزاری نشست پیگیری اجرای مهمترین طرح‌های ریلی کشور
  • کشف و ضبط داروی قاچاق و تاریخ گذشته از داروخانه های پارس آباد
  • علی‌اف: صلح در قفقاز جنوبی تنها از طریق عادی‌سازی روابط باکو-ایروان حاصل می‌شود
  • مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها فرصتی برای بیان مواضع ایران به نخبگان