Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان بسیج حقوق دانان در خصوص مبارزه با فساد و اجرای کامل قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خطاب به روسای قوای سه‌گانه بیانیه‌ای منتشر کرد.

به گزارش برنا؛ سازمان بسیج حقوقدانان کشور در خصوص اصلاح سریع نقاط ضعف و قوانین فسادزا و تقویت قوانین شفافیت ساز تجارت و اجرای کامل قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز بیانیه‌ای به شرح ذیل صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسمه تعالی

روسای محترم قوای سه گانه جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم

با احترام همانگونه که مستحضرید جهت مبارزه هوشمندانه با قاچاق کالا و ارز در سال 1392 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز تصویب گردید است و علیرغم زحمات برخی مسئولین و متولیان با کارشکنی ها و ترک فعل های متعدد برخی مدیران دستگاه های مسئول این قانون بعد از 8 سال همچنان بر زمین مانده است.

لذا با عنایت به تضییع حقوق عامه در مباحث اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سلامت ما حقوقدانان درخواست برخورد با ترک فعل های انجام شده در اجرای قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز را داریم .

علاوه بر جایگاه اجرایی و دستگاه های نظارتی قوه مجریه و نظارت قوه مقننه بر حسن اجرای قوانین(که تحقیق و تفحص یکی از این اختیارات است) مطابق دستورالعمل نظارت و پیگیری حقوق عامه ، ماده ۲۹۰ قانون آیین دادرسی کیفری و  ماده ۵۷۶ قانون مجازات اسلامی اختیارات در حوزه نظارتی و برخورد با ترک فعل‌های مسئولینی که سبب تضییع حقوق مردم و آسیب به کشور شده اند به دستگاه قضا داده شده است ولی پس از 8 سال از تصویب قانون متاسفانه در خصوص برخورد با مسئولین ترک فعل کننده در اجرای قانون مبارزه با قاچاق و سایر قوانین مشابه که آسیب های فراوانی برای کشور و مردم شریف ایران داشته اند اطلاعی در دسترس نیست و با وجود گزارش های متعدد دستگاه های نظارتی مانند مجلس حتی گهگاه شاهد پیشرفت جایگاهی و رشد این افراد مخل اجرای قانون هستیم!

از سویی قوانین دیگری همانند مناطق آزاد و کولبری و ته لنجی و ... نیز متاسفانه اصلاح نمی شوند و در حال گسترش مناطق مربوطه به نام ضعفا و به کام مفسدین قاچاقچی و فراریان مالیاتی هستیم که همچنان به عبور قاچاق کمک می کند و طرح های اصلاحی به شیوه عجیبی مسکوت مانده اند!

لذا از روسای محترم سه قوه و زیرمجموعه مرتبط با مبارزه با قاچاق این سه قوه درخواست می شود همزمان با اصلاح سریع نقاط ضعف و قوانین فسادزا و تقویت قوانین شفافیت ساز تجارت و اجرای کامل قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز پیش از پایان سال، اقدام به معرفی، برخورد و برگزاری دادگاه های علنی برای متخلفین از اجرای قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز نمایند تا درس عبرتی برای سایر مجریان متخلف از قانون شوند و با اجرای کامل قانون که سبب شفافیت و رشد تولید و اشتغال و کاهش آسیب های اجتماعی خواهد شد کام ملت شریف ایران شیرین شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تجارت قانون جمهوری اسلامی قاچاق کالا و ارز مبارزه با قاچاق کالا و ارز زمین سلامت ارز ایران مجلس رشد مناطق آزاد اشتغال آسیب های اجتماعی قاچاق کالا و ارز سازمان بسیج حقوقدانان قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز اجرای کامل قانون اجرای قانون ترک فعل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۰۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف یک و نیم تن بادام قاچاق در امیدیه

فرمانده انتظامی شهرستان امیدیه گفت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز فرماندهی انتظامی شهرستان امیدیه در پی کسب خبری مبنی بر دپوی انواع کالا‌های خارجی قاچاق در منزل یکی از قاچاقچیان موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران پس از انجام تحقیقات میدانی و کسب اطمینان از درستی موضوع طی هماهنگی با مرجع قضائی از محل مذکور بازدید کردند که در نتیجه این عملیات مقدار یک و نیم تن بادام که فاقد اسناد و مدارک معتبر گمرکی بودند را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان امیدیه گفت:  ارزش کالای مکشوفه توسط کارشناسان مربوطه ۱۲ میلیارد ریال برآورد شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • مدودف از پاسخ مسکو به مصادره اموال روسیه از سوی واشنگتن گفت
  • بیانیه سازمان بسیج اساتید خراسان رضوی در حمایت از غزه
  • دستور ستاد مبارزه با قاچاق برای ساماندهی مبادلات طلا
  • در صورت مساوی بودن امتیاز، تفاضل گل تعیین‌کننده است
  • قنبرزاده: باشگاه‌ها برای بیانیه‌نویسی مسابقه گذاشته بودند
  • بازگشایی بازارچه‌های هنگه‌ژال و سیف در حال پیگیری است
  • بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کرمان در خصوص عدم حضور معاون استاندار در جمع دانشجویان
  • بزرگداشت مقام معلم با اجرای صدها برنامه
  • کشف کالا‌های قاچاق ۵۶ میلیاردی در اردبیل
  • کشف یک و نیم تن بادام قاچاق در امیدیه