Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز این شرکت‌ها قصد دارند که در داوطلبان در آمریکا پاسخ ایمنی ایجادشده بوسیله واکسن ویژه سویه اُمیکرون را هم به صورت یک دوره سه دوزی در افراد واکسینه‌نشده و هم به عنوان دوز یادآور برای افرادی که قبلا دو دوز واکسن اصلی را دریافت کرده‌اند، آزمایش کنند.

این دو شرکت آمریکایی و آلمانی همچنین می‌خواهند اثربخشی دوز چهارم واکسن کرونای فعلی‌شان را با دوز چهارم واکسن مخصوص اُمیکرون در افرادی که سه تا شش ماه قبل دوز سوم واکسن فایزر/بیونتک را دریافت کرده‌آند، مقایسه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شرکت‌ها قصد دارند که بی‌خطر بودن و تحمل‌پذیری این واکسن‌ها را در بیش از ۱۴۰۰ نفر واردشده در این کارآزمایی بالینی بررسی کنند.

فایزر قبلا گفته است که دو دوز واکسن فعلی‌اش ممکن است برای محافظت در برابر سویه اُمیکرون کافی نباشد و محافظت در برابر بستری‌شدن و مرگ بوسیله آن در طول زمان کاهش یابد.

اما مراکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریک می‌گویند دوز سوم واکسن‌های mRNA مانند واکسن فایزر/بیونتک ۹۰ درصد در برابر بستری شدن به علت کووید-۱۹ حافظت ایجاد می‌کنند.

برخی از کشورها از هم اکنون تزریق دوز چهار یادآور را هم آغاز کرده‌اند، اما یک بررسی اخیر از اسرائیل نشان داد که با اینکه دوز چهارم یادآور واکسن mRNA میزان آنتی‌بادی‌ها را بالا می‌برد، این بالا رفتن ممکن است برای پیشگیری از عفونت با سویه اُمیکرون کافی نباشد.

سویه اُمیکرون در بسیاری از بخش‌های جهان جایگزین سویه دلتا شده است و خود سویه اُمیکرون نیز اکنون به چند زیرسویه تقسیم شده است که یکی از آنها BA.2 به طور خاص باعث نگرانی است.

کد خبر 652717 برچسب‌ها اميكرون كروناويروس واکسن کرونا- فایزر

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: اميكرون كروناويروس واکسن کرونا فایزر سویه ا میکرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۱۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرهاد مجیدی مهمان مخصوص فینال لیگ قهرمانان آسیا

فرهاد مجیدی سرمربی اسبق استقلال که با این تیم توانست در لیگ بیست و یکم بدون شکست قهرمان شود، این روز‌ها مربیگری نمی‌کند، اما از دنیای فوتبال اصلاً فاصله نگرفته و لیگ قهرمانان آسیا را به طور جدی دنبال می‌کند. فرهاد که همراه با العین امارات در سال ۲۰۰۳ قهرمان اولین دوره لیگ قهرمانان آسیا شد و تنها چهره ایرانی محسوب می‌شود که به چنین افتخاری نایل شده، قبل از جدال برگشت العین مقابل الهلال عربستان، برای این تیم آرزوی موفقیت کرد و پس از فینالیست شدن نماینده امارات نیز با انتشار متن و عکسی این اتفاق را به مدیران، مربیان و بازیکنان العین تبریک گفت. اتفاقا کادر مدیریتی باشگاه العین امارات تدارک دیده‌اند تا پیشکسوتان و بازیکنان اسبق این باشگاه را هنگام برگزاری دیدار فینال لیگ قهرمانان به ورزشگاه دعوت کنند و فرهاد مجیدی هم یکی از همین مدعوین است.

اگر فرهاد خودش تمایل داشته باشد، بدون هیچ مشکلی می‌تواند این مسابقه را در جایگاه ویژه ورزشگاه اختصاصی باشگاه العین از نزدیک تماشا کند. فینال لیگ قهرمانان آسیا میان العین امارات و یوکوهاما مارینوس ژاپن برگزار می‌شود و فعلاً قرار است مسابقه به صورت رفت و برگشت باشد. بازی رفت ۲۲ اردیبهشت خواهد بود و جدال برگشت هم پنجم خرداد برگزار می‌شود، اما هنوز شخص نیست کدام تیم در جدال رفت میزبان است. این نکته را هم فراموش نکنیم که مجیدی از تقابل با ژاپنی‌ها در مسابقات فینال خاطره تلخی دارد. او اردیبهشت سال ۱۳۷۸ همراه با استقلال در فینال جام باشگاه‌های آسیا با نتیجه ۲ بر یک مغلوب جوبیلو ایواتا ژاپن شد.

منبع: خبرورزشی

دیگر خبرها

  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد
  • برگزاری مسابقه«سنتز سبز نانوذرات نقره به کمک عصاره لیمو»
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • انجام بیش از ۳۰۰ هزار آزمایش کلرسنجی توسط شرکت آبفای یزد
  • آزمایش اولین «واکسن شخصی» برای نوعی از سرطان روی بیمار انگلیسی
  • فرهاد مجیدی مهمان مخصوص فینال لیگ قهرمانان آسیا
  • در چه سنی می‌توان یک فرد را «پیر» دانست؟
  • رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد
  • فناوری شبیه سازی Voice Engine چه خطراتی دارد؟
  • سلیمی نمین: مسائل فرهنگی را نمی‌توانیم یک سویه حل کنیم/ صفارهرندی: نسل ما انقلاب را از معبری دریافتند که پیشانی آن امام بود؛ خدشه به امام کل آن معبر را نابود می‌کند