Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهور با بیان اینکه بنای ما تعامل با همه دنیاست، گفت: دولت سیزدهم به دنبال توجه به ظرفیت عظیم همسایه ها و توازن در روابط بین الملل است.

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سید ابراهیم رییسی شامگاه سه شنبه در برنامه زنده تلویزیونی درباره سفر رئیس جمهور به روسیه و مباحثی که این سفر که را ناقض شعار قدیمی می دانند، گفت: در سیاست بین المللی در جمهوری اسلامی فعالیت وتلاش بسیار داشتیم و داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما در همه حوزه‌ها این سیاست به صورت متوازن عمل نشده بود.

وی افزود در سیاست تجاری اقتصادی هم همینطور است؛ به میزانی که در دیپلماسی سیاسی پیش رفتیم، در حوزه تجاری و اقتصادی فعالیت نداشتیم و نوعی عقب ماندگی داریم. کسانی که این نکته را بعضا زمزمه می‌کنند و برخی نگاه به شرق و روسیه و چین را می گویند، درحالی که تاکنون باید سیاست متوازن داشته باشیم و نوعی توازن در نوع روابط سیاسی برقرار کنیم،  چرا به همسایگان توجه نکردیم.  ما ۱۵ همسایه داریم که می توانیم با آنها روابط داشته باشیم.

رئیس جمهور افزود: به تاجیکستان رفتم روابط تجاری اقتصادی سه برابر شد یا در ترکمنستان غیر ازسواپ گازی جند برابر شد.

رئیسی میزان مراودات تجاری با روسیه را ۳ میلیارد دلار عنوان کرد و گفت: این ظرفیت تجاری می تواند به ۱۰ میلیارد دلار تبدیل شود. ما می توانیم کالاهای استراتژیک که در روسیه وجود دارد را از این کشور وارد کنیم و محصولات کشاورزی ایران می‌تواند بازار روسیه را فرا بگیرد. علاوه بر این حوزه های نفتی و گازی می‌تواند میدان فعالیت دو کشور باشد و رشد اقتصادی داشته باشد.

وی افزود: در بخش کشاورزی، ترانزیت، حمل ونقل، هوا فضا زمینه کاملا موجود است و ظرفیت‌ها وجود دارد و تبادل ظرفیت‌ها باید انجام شود. مزیت هایی وجود دارد که می تواند مورد استفاده قراربگیرد.

رئیس دولت سیزدهم در پاسخ به این سوال که سفر  اخیر نگاه به شرق را در سیاست دولت تقویت می کند، گفت: بحث مذاکرات را که آغاز کردیم در حوزه‌های مختلف فعال هستیم.  ما همه مسائل را نمی توانیم به مذاکرات وصل کنیم و همه چیز  ما مذاکرات نیست بلکه از جمله کارهای ما است.

رئیسی با تاکید براینکه ما در مذاکرات در دو حوزه خنثی کردن تحریم‌ها و رفع تحریم کار می کنیم، یکی از راه های خنثی کردن تحریم ها را ارتباط با همسایگان دانست و گفت: ما نمی توانیم به عنوان کشور مستقل کشوری را کنار خود نداشته باشیم بنای ما تعامل با همه دنیا است این را در تبلیغات انتخاباتی هم اعلام کردم اما کشورهایی که می‌خواهند با ما تقابل داشته باشند  ما هم متقابلا عمل خواهیم کرد.

رئیس جمهور درباره سفر به روسیه و استقبال پوتین و اقامه نماز در کرملین، گفت: با لبخند در سفر اتفاقی برای مردم نمی‌افتد نتیجه آن باید توسعه در حوزه های انرژی صنعت و زندگی مردم باشد آنچه در روسیه صحت کردیم در نشست سه ساعته از ابتدا تا انتها مسائل دوجانبه و منطقه با محوریت منافع دو کشور  بود. مسائل بین المللی برنامه ریزی شد.

رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه پرداخت وام ازدواج حتماً متناسب با تورم ادامه می‌یابد، در پاسخ به سوالی درخصوص پرداخت وام ازدواج اطهار کرد:  تشویق جوانان به ازدواج فقط با حرف زدن نمی شود و دولت برای این کار تمهیداتی اندیشیده است. 

وی همچنین گفت: یکی از تصمیمات جدی دولت ساخت ۴ میلیون‌ مسکن است که برای بعضی‌ها باورپذیر نبود اما در عمل‌ به وعده‌هایمان صادق بوده و خواهیم بود. دولت سیزدهم می‌خواهد "دولت صادق الوعد" باشد 

رئیس جمهور اضافه کرد: بنای ما بر کنترل تورم است‌ و گزارش مرکز آمار و بانک مرکزی و مراجع اقتصادی هم نشان‌دهنده موفقیت دولت در این زمینه است.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه بودجه ۱۴۰۱ بر اساس پیش‌بینی‌ رشد اقتصادی تنظیم شده است، گفت: کنترل قیمت‌ها مساله‌ای‌ مهم و خواسته‌ به‌حق مردم‌ است که دولت خود را موظف به آن می‌داند.

رئیس جمهور همچنین درباره آخرین تصمیمات درباره ارز ۴۲۰۰تومانی گفت:  ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی در یک مقطع بر اساس شرایطی ایجاد شد اما موجب رانت، فساد، ارتباطات ناسالم‌ شد. این ارز باید دو سه سال قبل حذف می‌شد اما به دولت سیزدهم کشیده شد.

وی اضافه کرد: در حذف ارز ترجیحی به سه نکته توجه داریم: اجماع نسبی مجلس و دولت، اقناع نخبگان و افکارعمومی‌ و حفظ قدرت خرید مردم در کالاهایی که قیمت‌شان تغییر می‌یابد.

آیت الله رئیسی خاطرنشان کرد:  بهتر است درآمد ناشی از حذف ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی به‌صورت کارت اعتباری به مردم داده شود. 

رئیس دولت سیزدهم افزود: خط قرمز ما در حذف ارز ترجیحی معیشت مردم است و به هیچ عنوان در اصلاحات اقتصادی راضی به آسیب‌دیدن سفره مردم نمی‌شویم‌. 

رییس جمهور همچنین در پاسخ به سوالی درباره وصعیت بورس گفت: وضعیت بورس از میراث‌های به‌جا مانده دولت قبل است‌.بورس به هیچ عنوان نباید قلک تأمین مالی دولت باشد.

رئیس جمهور همچنین درباره مباحث مطرح سده درباره مذاکره مستقیم با آمریکا گفت: درخواست مذاکره مستقیم از طرف آمریکا مدت‌هاست مطرح شده است، هم در دولت سیزدهم و هم در دولت‌های قبل.تا الآن مذاکره مستقیم با آمریکا نداشته‌ایم. 

منبع: ایرنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفتگوی مردمی دولت سیزدهم رئیس جمهور بنای ما حوزه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۱۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید رئیسی بر حضورگسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس

رئیس جمهور انتخابات را جلوه روشن مردم‌سالاری دانست و بر ضرورت فراهم کردن زمینه حضور گسترده مردم در مرحله دوم انتخابات و تمهید تمامی امکانات برای تکمیل حماسه‌آفرینی آنان در انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ تاکید کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور صبح امروز چهارشنبه در جلسه هیئت دولت با اشاره به نزدیک شدن زمان برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در برخی حوزه‌های انتخاباتی، بر ضرورت فراهم کردن زمینه حضور گسترده مردم در این مرحله از انتخابات و تمهید تمامی امکانات برای تکمیل حماسه‌آفرینی آنان در انتخابات 11 اسفند 1402 تاکید کرد.

رئیس جمهور انتخابات را جلوه روشن مردم‌سالاری دینی دانست که آحاد جامعه در راستای عمل به تکلیف اجتماعی و شرعی در آن مشارکت کرده و معتمدین خود را برای قانونگذاری و بهبود روند امور انتخاب می‌کنند.

وی در ادامه به موضوع ضرورت مشارکت مردم برای تحقق هدف جهش تولید اشاره کرد و افزود: تمهید مقدمات تحقق مشارکت مردم نیازمند اهتمام جدی همه بخش‌های دولت است؛ هر دستگاهی باید زمینه‌ها و راهکارهای جذب مشارکت مردم در بخش خود را به شکل دقیق و با زمان‌بندی مشخص تدوین و اعلام کرده و اجرای آن را به شکل مستمر و گام به گام پایش کند.

رئیس جمهور در جلسه امروز هیئت دولت همچنین ضمن تبریک فرارسیدن روز کارگر و روز معلم، نقش کارگران و معلمان در پیشرفت و آبادانی کشور را اساسی و مهم توصیف و تصریح کرد: مبنای خلقت عالم بر تعلیم و تربیت استوار است و لذا همه ما در هر زمان و با لحاظ برخورداری از هر سطحی از دانش، همچنان نیازمند دانش‌افزایی و علم‌آموزی بیشتر هستیم.

در جلسه امروز هیئت دولت وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه هفته گذشته، هفته درخشش ورزشکاران کشورمان در میادین بین‌المللی بود، قهرمانی تیم ملی فوتسال در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا، قهرمانی تیم ملی وشوو در رقابت‌های انتخابی جام جهانی، قهرمانی تیم ملی دختران کمتر از 18 سال در تورنمنت کافا در تاجیکستان، قهرمانی تیم والیبال دانش‌آموزی ایران در رقابت‌های مدارس جهان، قهرمانی، شکستن رکورد و کسب مدال طلای خانم عیدیان در ماده 400 متر دو با مانع قهرمانی آسیا، نائب قهرمانی تیم ملی تپانچه بادی کشورمان در مسابقات جام جهانی کره جنوبی و نائب قهرمانی تیم شطرنج امید کشورمان در مسابقات شهرهای آسیا را از جمله این موفقیت‌ها برشمرد که باعث شادی و شعف عمومی در کشور شد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری نیز با اعلام خبر دستیابی به فرمولاسیون، فرآیند و فناوری استحصال کود «تریپل سوپر فسفات» به عنوان یکی از کودهای مهم و بسیار پرکاربرد در کشاورزی گفت: سالانه نیاز به واردات 250 هزار تن از این نوع کود داشتیم که خوشبختانه تولید آن در کشور بومی‌سازی و خط تولیدی با ظرفیت 100 هزار تن راه‌اندازی شده که تا 200 هزار تن قابل افزایش است و می‌تواند سالانه تا 37 میلیون دلار صرفه‌جویی ایجاد کند.

وی ابراز امیدواری کرد با حمایت از تولیدات داخل، زمینه رونق تولید داخلی این محصول فراهم شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توجه به استان تهران در نگاه متوازن دولت
  • تاکید رئیسی بر حضورگسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • دیپلماسی انرژی دولت سیزدهم، راهبردی برای توسعه روابط ایران با همسایگان
  • مردمی کردن اقتصاد توسعه پایدار کشور را به دنبال دارد
  • از پیچ و خم تصویب تا حل چالش‌ها
  • میزان پیشرفت طرح‌های خدمات بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم ۵۵۰ درصد بوده است
  • بهره‌برداری ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی لرستان در دولت سیزدهم
  • وحشت بلومبرگ از قدرت ائتلاف‌سازی ایران
  • وزیر دفاع ایران با کدام مقام نظامی خارجی دیدار کرد؟ +جزئیات
  • رئیس‌جمهور با یک خط می‌تواند فیلتر را بردارد