Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی مدرسی شامگاه سه شنبه در حاشیه بازدید شبانه از مرکز سرپناه معتادان متجاهر بهزیستی استان قزوین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در شهر قزوین ۲ مرکز سرپناه ویژه آقایان و بانوان دایر شده و فعالیت می کند و به تازگی یک مرکز هم با کمک خیران در شهر تاکستان راه اندازی شده است.

وی افزود: علاوه بر این مراکز گذری بهداشتی برای خدمات رسانی به این افراد در شهرهای اقبالیه، تاکستان، الوند و آبیک وجود دارد که به نظر می رسد هنوز هم در شهرهای دیگر این نیاز وجود دارد و اماکن فعلی هم باید از لحاظ فضا تقویت شوند تا بدین وسیله منجر به برطرف شدن این مشکلات شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسوول گفت: مشکل افراد آسیب از دیده از مسایل اجتماعی تنها مشکلات خود آنها نیست و جامعه باید این مساله را متوجه باشد.

مدرسی اضافه کرد: جامعه باید به این درک برسد که در آسیبی که این افراد دیده اند سهم دارند  و عموم مردم، سازمان های مردم نهاد، گروه های جهادی و سازمان های دولتی که از لحاظ قانونی در این زمینه نقش دارند، باید برای برطرف شدن مشکل ورود کنند.

این مسوول اظهار داشت: مراکز سرپناه شبانه نمادی از مسئولیت اجتماعی هستند و نشان دهنده این است که جامعه نسبت به آنها احساس وظیفه کرده و انتظار می رود که این مسوولیت به نحو احسن انجام شود.

وی گفت: تاسیس این مراکز نشانه ای از پذیرش اصل مساله است که در کنترل و مدیریت آسیب های اجتماعی بسیار تاثیرگذار است و به این مراکز نباید به عنوان یک مکان برای اسکان موقت بلکه به عنوان یک فرصتی برای آغاز حل مساله، درمان و کمک به کاهش این مشکل استفاده شود.

مدرسی اضافه کرد: این اماکن نقش ویژه ای در جلوگیری از بروزهای آسیب های ثانویه و همینطور عمیق تر شدن آسیب های موجود دارند و امکان ارتقا، بهبود عملکرد و استفاده بهتر از این فرصت وجود دارد و باید از این ظرفیت حداکثر استفاده را کرد.

مدیرکل فرهنگی واجتماعی استانداری قزوین با اشاره به مهم ترین مشکلات افراد حاضر در این مرکز گفت: اعتیاد و یا بیماری، طرد از خانواده، فقدان مدارک هویتی، قطع شدن یارانه، نداشتن شغل و بیمه از جمله مهم ترین مشکلات این افراد است که امیدواریم با استفاده از ظرفیت های یاد شده  برطرف شوند.

برچسب‌ها معتادان متجاهر استان قزوین اعتیاد پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: معتادان متجاهر استان قزوین اعتیاد معتادان متجاهر استان قزوین اعتیاد پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۲۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل ۱۰۶۷ پرونده تعزیراتی در فروردین سال جاری

ایسنا/قزوین مدیرکل تعزیرات حکومتی قزوین گفت: در تعزیرات حکومتی استان قزوین تا پایان فروردین ماه ۱۴۰۳ هزار و ۶۷ پرونده تشکیل شده است.

علیرضا حسن‌پور در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص آمار عملکرد رسیدگی تعزیرات حکومتی در فروردین ۱۴۰۳ اظهار کرد: در تعزیرات حکومتی استان قزوین تا پایان فروردین ماه ۱۴۰۳ در بخش کالا و خدمات ۸۹۷ پرونده با مبلغ جریمه و محکومیت ۳۰ میلیارد و ۳۲۳ میلیون ریال، در بخش قاچاق کالا و ارز ۸۸ پرونده با مبلغ جریمه ۱۶ میلیارد و ۱۴۷ میلیون ریال و در بخش بهداشت دارو و درمان ۸۲ پرونده  با مبلغ جریمه ۶ میلیارد و ۹۰۲ میلیون ریال تشکیل شده است.

وی افزود: در مجموع در فرودین ۱۴۰۳ هزار و ۶۷ پرونده در تعزیرات حکومتی استان قزوین تشکیل و مورد بررسی قرار گرفته است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی قزوین در پایان گفت: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را در سامانه ارتباطی ۱۳۵ ثبت یا برای رسیدگی فوری به تعزیرات حکومتی مراجعه کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جمع‌آوری ۱۱۹۶ کودک کار در طرح مقابله با کلونی‌های آسیب‌پذیر
  • آخرین آمار جمع آوری متکدیان و معتادان در تهران
  • ضرورت تسریع در ساماندهی میدان «شهید حسن‌پور» قزوین
  • تشکیل کمیته تدوین سند احیاء ربع رشیدی تبریز
  • آمادگی پلیس قم برای ساماندهی زباله‌ گرد‌ها
  • بررسی مشکلات اتباع شهرستان برخوار 
  • دستور دادستان فردیس برای ساماندهی یک پارک
  • ساماندهی اتباع در ۱۴۰۳ ادامه دارد
  • تشکیل ۱۰۶۷ پرونده تعزیراتی در فروردین سال جاری
  • حل مشکلات حقوقی بیش از ۳هزار مددجوی البرزی