Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از اعتراضات و گلایه‌های رایجی که این روزها از نویسنده های مختلف تلویزیون می شنویم متفاوت بودن محصول نهایی با فیلمنامه آن ها است. به این معنی که تیم تولید به فیلمنامه آن ها وفادار نبوده است و در برخی موارد نیز این اعتراض می تواند مربوط به نهاد های نظارتی باشد به همین بهانه با امیر برادران نویسنده سینما و تلویزیون گفت و گویی داشتیم که در ذیل از نظر می گذرانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیر برادران، نویسنده آثاری چون «مسافران»، «ساختمان پزشکان»، « خانه اجاره‌ای»، «با خانمان» و...، در پاسخ به این سوال که آیا تا به حال فیلمنامه‌هایی که نگارش کرده در پایان با تغییر مواجه شده یا خیر؟ به خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا گفت: معمولا اتفاقات زیادی در پروسه تولید می‌افتد تا یک اثر به پخش برسد مخصوصا زمانی که نگارش یک مطلب آغاز می‌شود و کم کم به آنتن می‌رسد درواقع محصول نهایی آن چیزی که نوشته شده نیست. در ضمن این اتفاق کم و بیش برای من رخ داده است.

او در پاسخ به این سوال که چقدر کارگردانان در این مسأله نقش دارند و نگاه خود را به اثر تزریق می‌کنند؟ اظهار کرد: کسی که یک مطلب را از روی کاغذ به یک اثر تصویری تبدیل می‌کند کارگردان است و در هر صورت نقش به سزایی در این کار دارد. اما اینکه کارگردان تا چه اندازه به متن و نوشته نویسنده وفادار باشد و در آن مداخله نداشته باشد یک بحث جداست.

نویسنده «ساختمان پزشکان» در این باره که مشکلات بودجه و صرفه جویی تهیه‌کننده‌ها می‌تواند موثر باشد یا خیر؟ بیان کرد: قطعا می‌تواند موثر باشد. گاهی پیش می‌آید که هنگام فیلمبرداری تهیه کنندگان و کارگردانان بیشتر به سمت لوکیشن‌هایی می‌روند که برای بیننده جذابیت دوچندانی داشته باشد اما مشکلات بودجه باعث می‌شود تا آن‌ها بیشتر به فکر صرفه جویی باشند و سکانس‌ها را در خانه و مکان‌های کم خرج بگیرند. در حقیقت تنوع بصری در آثار به وجود نمی‌آید و تماما شاهد کارها، مکان و لوکیشن‌های تکراری هستیم.

برادران در این خصوص که نویسندگان بیشتر به تلویزیون اعتراض می‌کنند یا به تولیدکنندگان؟ تصریح کرد: بعضی مواقع تهیه‌کنندگان و کارگردانان کم‌کاری کرده‌ و به متن وفادار نبوده‌اند که در این صورت نویسندگان باید به آن‌ها اعتراض کنند اما اگر بحث سانسوری و ممیزی باشد باید به تلویزیون گله کنند.

امیر برادران در پایان و در این خصوص که ترس از ممیزی چقدر نقش دارد خاطرنشان کرد: افراد خواه ناخواه دچار خودسانسوری می شوند به طوری که سعی می کنند به محصول نهایی اثرشان لطمه ای وارد نشود اما با این نوع خودسانسوری خودشان به اثر صدمه می زنند و این موضوع اتفاق بسیار بد و ناخوشایندی در تلویزیون است. اینکه نویسنده و عوامل سازنده یک اثر هنری به دنبال سانسور کردن آثارشان باشند کم کم از قوه خلاقه و انگیزه شان کم می شود و آخر سر تاثیرات منفی را روی سریال ها شاهد هستیم.

انتهای پیام//

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فرهنگ و هنر برنا بودجه صرفه جویی مشکلات صرفه جویی تلویزیون تلویزیون بودجه تلویزیون سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر مشکلات نویسنده امیر برادران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۲۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست «سواد بصری در مد و لباس» برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، سلسله نشست‌های علمی و تخصصی با عنوان «سواد بصری در مد و لباس» توسط کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت برگزار می‌شود.

در این نشست مریم مونسی استاد دانشگاه و عضو هیأت علمی دانشگاه الزهرا به سخنرانی می‌پردازد.

مراسم مورد اشاره چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت از ساعت ۱۵ تا ۱۶:۳۰ به صورت مجازی برگزار می‌شود.

کد خبر 6089007 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • تقدیر از سه چهره تاثیرگذار تئاتر ایران در شب کارگردان
  • عهد کردیم خودسانسوری نکنیم
  • نشست «سواد بصری در مد و لباس» برگزار می‌شود
  • عرضه چهار نمایشنامه «تیرنگ» در نمایشگاه کتاب
  • خبرخوش رئیس صدا و سیما درباره حق‌پخش فوتبال
  • حمله گسترده انصارالله یمن به کشتی های آمریکایی و اسرائیلی/ واکنش مداخله جویانه آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی/ امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه/ ادامه مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه
  • بزرگداشت «فرانتس کافکا» در جشنواره کارلوی واری
  • اتفاق خوب برای سپاهان قطعی شد
  • الزام فرهنگسازی برای کتاب‌های الکترونیکی
  • برادران زورگیر در کمتر ۵ ساعت در شاهین‌شهر دستگیر شدند