Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، صبح روز گذشته نمایشگاه حاصل از دستاوردهای اجرای هفتمین مرحله طرح اقتدار پلیس امنیت و پلیس فتای فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با حضور سردار حسین رحیمی برپا شد.

در جریان این نمایشگاه، دستاوردهای حاصل از اجرای طرح مذکور با حضور فرمانده انتظامی تهران بزرگ تشریح شد.

نقره‌داغ شدن ۲۱۰ نفر از مزاحمان نوامیس در پی اجرای هفتمین مرحله طرح اقتدار

رحیمی پس از بازدید از بخش‌های مختلف این نمایشگاه با حضور در جمع خبرنگاران از دستگیری ۲۱۰ نفر از مزاحمان نوامیس در جریان اجرای این طرح خبر داد و گفت: ۳۵ قبضه سلاح جنگی، ۱۷ قبضه سلاح سرد و ۴۶ خودرو از اوباش کشف و توقیف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه اجرای هفتمین مرحله طرح اقتدار در فضای مجازی در کنار پلیس امنیت توسط پلیس فتا صورت گرفت، عنوان کرد: ۹۴ نفر از افرادی که به نوعی در فضای مجازی اوباش‌گری و قدرت نمایی می‌کردند، شناسایی و دستگیر شدند.

در ادامه به برخی از پرونده‌هایی که در جریان اجرای هفتمین مرحله طرح اقتدار مطرح و رسیدگی شدند، اشاره خواهد شد.

فرجام قمه‌کشی در هاشم‌آباد

جوانی به نام بهرام که دو انگشت دست راستش بخیه خورده در خصوص علت دستگیری خود گفت: در هاشم‌آباد دعوا کردم. زمانی که از خانه بیرون آمدم، بر سرم ریختند و من نیز با قمه آن‌ها را زدم. دستم نیز آسیب دید و اکنون بخیه خورده‌است.

ایجاد رعب و وحشت برای شهروندان با تخریب خودروها

یکی از پرونده‌های قابل توجهی که در جریان اجرای این طرح به نتیجه رسید، پرونده تخریب خودروهای شهروندان در «شهرک مسعودیه» بود که توسط عده‌ای از اوباش و در ساعات اولیه بامداد صورت گرفته بود.

وحید یکی از متهمان این پرونده که اکنون دست‌بند به‌دست در حیاط فرماندهی انتظامی تهران بزرگ بر زمین نشسته، در خصوص انگیزه خود از انجام این اقدام گفت: مشروب خورده بودیم و در حال خود نبودیم. فکر می‌کنم که حدود ۱۳ خودرو را تخریب کردیم بعد از انجام این کار از آنجا رفتیم اما بعداً دستگیر شدیم. الان فقط می‌توانم بگویم اشتباه کردم.


رحیمی: برخورد با جرایم به‌درستی صورت نمی‌گیرد

رحیمی در جریان مواجهه با این متهم گفت: آیا غیر از این است که جرم این افراد افساد فی‌الارض است؟ اگر برخورد با جرایم به‌درستی صورت نگیرد، شاهد روند رو به افزایش جرایم در جامعه خواهیم بود.

حمل کلاش برای تفریح

بهمن یکی دیگر از متهمانی که در جریان اجرای این طرح دستگیر شده، در خصوص علت دستگیری خود گفت: برای تفریح به اینجا آمدیم! سه قبضه کلاش داشتیم، مأموران متوجه شدند و ما را دستگیر کردند.

این متهم در مورد اینکه چرا با خود سه قبضه کلاش همراه داشته نیز بیان کرد: برای من نبود، امانت بود!

شکافتن جمجمه پیرمرد دامدار با چاقو

حضور یک پیرمرد در حیاط فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در حالی که لنگان لنگان قدم برمی‌داشت توجه‌ها را به خود جلب کرد. وی در مورد علت حضور خود گفت: چهار ماه قبل که از شهرستان به خانه خود در تهران آمده بودم، از منزل خارج شدم تا صاحب خودرویی که روی پل مقابل منزل پارک شده بود بگویم که خودروی خود را بردارد که ناگهان یک جوان با چاقو ضربه‌ای به صورت و پشت سرم وارد کرد؛ به‌طوری که چاقو در سرم جاماند.

این شاکی گفت: من اصلاً این فرد را نمی‌شناختم و تا به امروز نفهمیدم نیت او از انجام این کار چه بود. پس از این ماجرا، از کارافتاده شدم و دامداریم در شهرستان تعطیل شد. اکنون نیز جای عذرخواهی می‌گوید که هیچ کاری نمی‌توانید انجام دهید!

در ادامه به سراغ متهم این پرونده رفتیم. این جوان که در محل فرود بالگرد در فرماندهی انتظامی تهران بزرگ بر زمین نشسته در پاسخ به این سوال که چرا دست به چنین اقدامی زده، گفت: من به یاد ندارم که چنین کاری کرده باشم.

ایجاد رعب و وحشت برای شهروندان فقط برای تفریح

یکی از موضوعاتی که در جریان اجرای هفتمین طرح اقتدار پلیس مورد توجه فرمانده انتظامی تهران بزرگ قرار گرفت، دستگیری فردی بود که با یک میلیون فالوور و با ساخت دوربین مخفی به‌صورت غیرمجاز اقدام به ایجاد رعب و وحشت برای شهروندان می‌کرد.

رحیمی در این زمینه با تاکید بر لزوم اعمال نظارت‌های بیش‌تر در زمینه فضای مجازی گفت: گشت‌های پلیس در فضای مجازی شبانه روز فعالیت می‌کنند و با هر گونه فعالیت غیرقانونی از جمله قمار و شرط بندی برخورد خواهند کرد.

کلاهبرداری دو میلیاردی از داخل زندان

دستگیری باندی که با شیوه برنده شدن در برنامه‌های رادیویی تلویزیونی از داخل زندان اقدام به کلاهبرداری با گردش مالی دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از ۱۳۴ نفر کرده بودند، از موضوعات قابل توجه در جریان اجرای طرح اقتدار بود.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در این خصوص عنوان کرد: مکرراً گفته‌ایم شهروندان مراقب باشند و اطلاعات و مسائل مالی خود را در اختیار افرادی که نمی‌شناسند، قرار ندهند.

رحیمی بیان کرد: مسئولان زندان نیز باید مراقبت‌های لازم را داشته باشند؛ چرا که بیش از ۹۰ درصد از کلاهبرداری‌هایی که به این شکل انجام می‌شود از داخل زندان صورت می‌گیرد.

علی‌رغم تکرار پی در پی طرح‌های مختلف پلیس برای برخورد با جرایم اما همچنان شاهد تکرار انواع مشخصی از جرایم در جامعه هستیم که این موضوع نشان‌دهنده این است که متولیان امر باید پس از دستگیری مجرم، مجازات متناسب با نوع جرم و اقدامات اصلاحی مجرمان را در دستور کار قرار دهند.

کد خبر 5408850

منبع: مهر

کلیدواژه: اقتدار پلیس پلیس امنیت عمومی دستگیری اراذل و اوباش شهرداری تهران شورای شهر تهران پلیس راهور روز مادر خط ویژه آلودگی هوا دادگاه آتش سوزی زنان مهدی چمران آتش نشانی کمیته امداد امام خمینی ترافیک روز زن فرماندهی انتظامی تهران بزرگ فرمانده انتظامی تهران بزرگ جریان اجرای فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۳۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی ساوجی‌ها از اجرای طرح نور

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ فرمانده انتظامی شهرستان ساوه گفت: اجرای طرح نور، در حقیقت مبارزه با بی‌عفتی و اباحه‌گری در سطح جامعه است.
سرهنگ جمالی افزود: ما همچون فرمانده انتظامی کشور، تا پای جان و برای دفاع از ناموس این آب و خاک ایستاده‌ایم تا مشت محکمی بر دهان بدخواهان این مملکت زده باشیم.
او اضافه کرد: از همۀ مردمی که در اجتماع مردمی شرکت کرده‌اند، قدردانی می‌کنیم.
در این اجتماع، مردم با اهدا گل به عوامل انتظامی، بر استمرار این طرح تأکید کردند.

دیگر خبرها

  • وحشت‌آفرینی شرور سابقه‌دار در غرب تهران | قدرت‌نمایی این مرد به زندان ختم شد
  • قدردانی ساوجی‌ها از اجرای طرح نور
  • اجرای پروژه توسعه زیرساختی پارکینگ باران در مجتمع گردشگری صفه
  • اجرای محله محوری مسجد بنیان در ۵۵ منطقه اراک
  • اجرای عملیات عمرانی پارک ۲۲ هکتاری مشاهیر در اصفهان
  • راه‌اندازی پارک علم و فناوری در عراق با استفاده از ظرفیت‌های پارک فناوری تهران
  • دستگیری کلاهبرداران ۲۰۰ میلیاردی با ۱۹ شاکی در کردستان
  • بازداشت کلاهبردار دارای اعلان قرمز اینترپل در شیروان
  • دستگیری کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس اینترپل
  • کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس اینترپل دستگیر شد