Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - ۱۴ اردیبهشت ماه امسال بود که در کمتر از سه ساعت بیش از ۲۱ میلی متر بارندگی در شهرستان گناباد صورت گرفت که سبب راه افتادن سیل و ایجاد خسارت‌هایی در این شهرستان شد.

یکی از حوزه‌هایی که در سیل اردیبهشت ماه دچار خسارت زیادی شد حوزه کشاورزی و بخصوص بخش قنوات گناباد بود که چندین قنات مسدود شد و برخی از آن‌ها بعد از گذشت چند ماه همچنان مسدود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در راستایی پیگیری این پرونده که یکی از مطالبات مردمی شهرستان گناباد است این بار به سراغ مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی رفتیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: پس از جاری شدن سیل اردیبهشت ماه کمتر از ۷۲ ساعت از سیل به این شهرستان عزیمت و بازدید‌های میدانی از نقاط آسیب دیده را انجام دادیم.

محسن نجات گفت: با بسیج تمام ظرفیت‌های شهرستانی سعی کردیم در این مدت میزان خسارت‌ها را کاهش دهیم که در همین راستا جلسه شورای ستاد پیشگیری و هماهنگی پاسخ به بحران را در محل فرمانداری شهرستان برگزار و میزان خسارت و تصمیمات لازم اخذ شد.

مجموع اعتباری که با پیگیری‌های استاندار و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور برای قنوات صورت گرفت ۲۸ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال است؛ این اعتبار مستقیم بابت بازسازی قنوات و مرمت آن‌ها بوده که براساس میزان خسارت در بین قنوات گناباد تقسیم شده است.

به گفته او در بحث خشکسالی و انتقال آب با لوله ۳ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال نیز به شهرستان گناباد تخصیص پیدا کرده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان خراسان رضوی گفت: یکی از مباحث دیگری که پیگیری شده اختصاص اعتبار ۵۰ میلیارد ریالی بابت آب شرب گناباد می‌باشد که این اعتبار در اختیار آبفای شهرستان قرار گرفته است.

محل تامین اعتبارات بند م ماده ۲۸ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت در استان خراسان رضوی است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام//ف.ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قنات قصبه گناباد قنات تاریخی مدیریت بحران خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۳۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور تخلیه روستای نوده شهرستان زیرکوه صادر شد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، به دلیل سرریز شدن سد خاکی قدیمی این روستا و احتمال شکستگی آن، و با بررسی مدیریت بحران، هلال احمر و دیگر دستگاه ها، دستور تخلیه روستا از سوی مدیریت بحران صادر شد.

۶۰ خانوار ساکن روستای نوده زیرکوه هم اکنون در حال تخلیه و اسکان در شهر آبیز هستند.

مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی: به دلیل ادامه بارش‌ها تا صبح فردا، نیرو‌های امدادی و خدمات رسان در بیشتر نقاط استان به ویژه زیرکوه، خوسف، نهبندان و طبس آماده باش کامل هستند.

دیگر خبرها

  • رهاسازی پسماند‌ها در رودخانه‌ها امری جبران ناپذیر است
  • ۱۸ هزار میلیارد ریال برای اصلاح مسیل و شبکه آب و فاضلاب شهر ایلام اختصاص یافت
  • تخلیه روستاهای بحرانی/ خسارت جانی در زیرکوه نداشتیم
  • ۱۸ هزار میلیارد برای اصلاح مسیل و شبکه فاضلاب ایلام اختصاص یافته است
  • اختصاص ۱۸ هزار میلیارد ریال برای اصلاح مسیل و شبکه آب ایلام
  • دستور تخلیه روستای نوده شهرستان زیرکوه صادر شد
  • افزایش ۴۱ درصدی مصوبات سفر رییس جمهور در حوزه آبرسانی گناباد
  • بروز کمترین آسیب باران در بافت تاریخی یزد با همکاری جامعه محلی
  • میزان برداشت سالانه آب در خراسان رضوی بیش از ۱۴ هزار لیتر در ثانیه است
  • تخلیه آب در کاشان همچنان ادامه دارد/آسیب به قنوات اردستان