Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد باقر خلفی روز  چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:  تیم‌های امداد و نجات، کوهستان و سیلاب برای هرگونه حوادث احتمالی و کمک به آسیب دیدگان در پایگاه‌های امدادی آماده خدمات رسانی هستند.

وی  بیان داشت: اکنون ۱۶ پایگاه امداد و نجات ثابت و سیار بین شهری و مراکز شعب  استان البرز به صورت شبانه روزی فعالیت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن درخواست از رانندگان برای  رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و  پرهیز از هرگونه شتاب زدگی به ویژه در مسیرهای کوهستانی گفت : مسافران در صورت نیاز  امداد جاده ای باسامانه ۱۱۲ هلال احمر تماس حاصل نمایند.

خلفی یادآورشد که با توجه به هشدارهای مکرر سازمان های امدادی  و هواشناسی  مبنی برورود سامانه بارشی و پرهیز ازسفرهای غیرضروری ، متاسفانه برخی شهروندان بدون توجه به این هشدارها سبب مشکلات و اختلال برای  ماموریت ها می شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط جوی و هشدارهای هواشناسی مبنی بر کاهش دما و سامانه بارشی ، از هرگونه طبیعت گردی دراین شرایط خودداری شود.

۱۸ درصد ترافیک جاده ای کشور مربوط به راه‌های استان البرز است و در زمان تعطیلی‌ها بر میزان ترافیک در یک‌هزار و۵۰۰ کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه اصلی و فرعی این استان افزوده می‌شود.

مدیر کل هواشناسی البرز نیز پیش تر اعلام کرد: بررسی نقشه های پیش یابی هوا حکایت از ورود سامانه جدید بارشی و کولاک برف، کاهش دما و یخبندان تا پایان هفته جاری در البرز دارد.

آرش بهاروند احمدی گفت: تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی حاکی از فعالیت سامانه بارشی و سرد از اواخر وقت امروز چهارشنبه تا صبح جمعه هفته جاری  (  پیک بارش پنجشنبه عصر و شب) در منطقه البرز مرکزی است.

وی ادامه داد: طی این مدت به ویژه ارتفاعات و جاده های کوهستانی منطقه طالقان و آسارا و جاده کرج - چالوس رخداد رگبار و کولاک ساعتی برف، سقوط بهمن و ریزش سنگ پیش‌بینی می‌شود.

این مسوول بیان داشت:  کولاک برف و وزش باد نسبتا شدید، کاهش دما و یخبندان  از مخاطرات این سامانه بارشی است، ضمن آنکه  اختلال تردد به دلیل کولاک موقت برف، یخبندان و لغزندگی سطح جاده، سقوط بهمن نیز دور از انتظار نخواهد بود.

مدیر کل هواشناسی البرز به مسافران توصیه کردکه از تردد درجاده‌های کوهستانی مانند جاده کرج - چالوس و ارتفاعات طالقان به علت احتمال سقوط بهمن و ریزش سنگ خودداری نمایند، همچنین رانندگان وسایل ایمنی مانند زنجیر چرخ و وسایل گرمایشی حین گذر از ارتفاعات و جاده های کوهستانی به همراه داشته باشند.

مدیر کل هواشناسی اظهارداشت: با توجه به فعالیت سامانه بارشی کوهنوردان از هرگونه صعود به ارتفاعات و قلل البرز مرکزی خودداری نمایند.

بهاروند احمدی تاکید کرد: با توجه به میزان حجم برف انباشته و موج بارشی یاد شده و نوسانات دمایی تا روز سه شنبه هفته آینده سقوط بهمن و ریزش سنگ در ارتفاعات و جاده های کوهستانی پیش‌بینی می‌شود.

برچسب‌ها پلیس راهور ناجا البرز بارش برف سازمان هواشناسی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پلیس راهور ناجا البرز بارش برف پلیس راهور ناجا البرز بارش برف سازمان هواشناسی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران جاده های کوهستانی سامانه بارشی هلال احمر سقوط بهمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۴۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری های محلی در ارتفاعات سیستان و بلوچستان

 رییس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا استان سیستان و بلوچستان گفت:  از ظهر جمعه تا آخر وقت جمعه (۷ اردیبهشت) برای زاهدان و ارتفاعات شرقی استان رخداد رگبار رعد و برق و بارش تگرگ و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می شود. 

علی ملاشاهی توصیه کرد: از فعالیت های کوهنوردی پرهیز شود و از اسکان و تردد در حاشیه مسیل ها و رودخانه های فصلی در زمان بارندگی خودداری گردد، از محصولات کشاورزی محافظت شود. از چرای دام در مناطق مرتفع خودداری گردد و برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.


????«روابط عمومی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان»????

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ورود سامانه بارشی جدید از دهم اردیبهشت به ایلام
  • هواشناسی شنبه ۸ اردیبهشت؛ ورود سامانه بارشی جدید
  • ورود سامانه‌ بارشی فعال به خوزستان
  • پیش بینی هواشناسی کشور 8 و 9 اردیبهشت 1403 / ورود سامانه بارشی جدید
  • ورود سامانه بارشی به کشور از سه شنبه
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری های محلی در ارتفاعات سیستان و بلوچستان
  • ببینید | خبر بد هواشناسی برای این استان‌ها؛ ورود سامانه بارشی قوی در راه کشور
  • تداوم بارندگی در نیمه شرقی و ورود سامانه بارشی جدید از غرب کشور
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور / دمای هوا در بیشتر مناطق افزایش می‌یابد
  • هشدار زرد هواشناسی مدیریت بحران اصفهان را به حال آماده باش درآورد