Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@06:25:54 GMT

آغاز همکاری مالی و ایران در حوزه اقتصاد دیجیتال

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۳۴۱۶۰

آغاز همکاری مالی و ایران در حوزه اقتصاد دیجیتال

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، به نقل از روابط عمومی پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات ( فاوا) مستقر در البرز ، «هارون ممدو توره» در نشست مجازی مشترک با مسؤولان پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات(فاوا) با اشاره به نیاز کشورش به حوزه فناوری‌های نوین از جمله «آی.سی.تی» و «نانو» خواستار استفاده از ظرفیت‌های پارک فاوا در قالب امضای تفاهم نامه مشترک شد که محورهای اصلی این تفاهم نامه مسایلی از جمله آموزش، انتقال تجربه و تکنولوژی خرید و تجهیزات لازم باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هارون ممدو توره همچنین اعلام کرد که خواسته‌ها و نیازهای مشخص کشورش در حوزه پارک‌های علمی و فناوری را از طریق سفارت ایران در کشور مالی به پارک فاوا اعلام خواهد کرد.

رئیس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات نیز در این نشست که بصورت مجازی برگزار شد، با اشاره به ظرفیت‌های این پارک عنوان کرد: این پارک در زمینی به مساحت ۲۲ هکتار واقع شده و حدود ۶۰ شرکت فعال در حوزه ارتباطات، اقتصاد دیجیتال و آی.سی.تی در آن فعالیت دارند.

محمد جعفر صدیق دامغانی زاده با اشاره به اینکه شرکت های فناوری عضو پارک فاوا امکانات و ظرفیت‌های قابل توجهی در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات دارند به ابتکار ایجاد شبکه «تاد» در پارک فاوا اشاره و تصریح کرد: ما در پارک فاوا شبکه ای با بیش از ۳۰ پارک علم و فناوری با نام شبکه توسعه اقتصاد دیجیتال(تاد) داریم که ظرفیت‌های زیادی برای توسعه همکاری‌ها ما در سطح بین المللی دارند.

وی ادامه داد: علاوه بر آن تیم مدیریتی پارک فاوا تجربه ای ۲۰ ساله در زمینه طراحی و راه اندازی پارک‌ها در کشور ایران دارند که همه این موارد می‌تواند زمینه همکاری‌های مشترک بین ۲ کشور را ایجاد و گسترش دهند.

صدیق دامغانی زاده خاطر نشان کرد: در همین راستا پارک فاوا آمادگی خود را برای آموزش نیروهای انسانی، طراحی و پیاده سازی پارک فناوری در کشور مالی و همچنین دیگر زمینه‌های همکاری از جمله راه اندازی پایگاه صادراتی، تشکیل و توسعه شرکت های فناوری مشترک و برگزاری سمینارهای مشترک برای تبادل اطلاعات را اعلام می کند.

وی ادامه داد: همچنین شرکت های مستقر در پارک فاوا آمادگی های لازم را برای گسترش فعالیت های مرتبط به توسعه شبکه ارتباطی در کشور مالی دارند، بر همین اساس ضمن دعوت از وزیر ارتباطات اقتصاد دیجیتالی و نوسازی تشکیلات دولتی کشور مالی و همکاران برای حضور در پارک فاوا آمادگی خود را برای اعزام تیمی به کشور مالی به منظور بررسی دقیق تر زمینه های همکاری اعلام می‌کند.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: کشور مالی ایران همکاری اقتصاد دیجیتال البرز کرج پارک علم و فناوری خبرگزاری فارس فناوری اطلاعات پارک فاوا پارک فناوری کشور مالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۴۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستای «بن بید» به شبکه ملی اطلاعات متصل شد

علی سملیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پس از درخواست‌های مردمی در خصوص عدم پوشش مناسب در روستای بن بید و پس از بررسی صورت گرفته توسط کارشناسان این اداره کل، با ایجاد سایت ایرانسل در این روستا، مشکلات مردمی در حوزه ارتباطات برطرف و به شبکه ملی اطلاعات متصل شد.

وی افزود: بن بید، روستایی از توابع شهرستان دشتی با ۵۱ خانوار و جمعیت ۱۷۰ نفر می‌باشد.

سملیان اظهار کرد: پروژه سایت روستای بن بید، با نیازسنجی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر و اعتبارات طرح خدمات اجباری روستایی (USO) وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، به پیمانکاری شرکت ایرانسل با تکنولوژی 3G/4G طراحی، نصب و راه اندازی شد.

وی گفت: توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات روستایی، می‌تواند سبب توانمندسازی و تأثیرگذاری آگاهانه این قشر از جامعه، در توسعه پایدار روستایی و روند توسعه کشور شود.

وی افزود: ICT در روستا منجر به توانمندسازی در ابعاد گوناگونی مانند آموزش، بهداشت، بازاریابی و داد و ستد، درآمد، گردشگری، بهره وری و غیره می‌شود.

کد خبر 6090302

دیگر خبرها

  • خلیج فارس دریایی راهبردی در دنیای ارتباطات است
  • عزم هیئت الجزایری برای توسعه همکاری فناورانه با ایران
  • نقش دانشگاه امیرکبیر در تحقق شعارهای سال و اقتصاد دانش‌بنیان
  • مهم‌ترین گام‌ توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • مهم‌ترین گام‌توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • روستای «بن بید» به شبکه ملی اطلاعات متصل شد
  • همکاری اتاق‌های بازرگانی و پارک علم و فناوری بین‌المللی
  • آینده ارزهای دیجیتال: چگونه بلاکچین صنایع مختلف را متحول می‌کند؟
  • کرمانشاه صاحب «سرزمین اقتصاد دیجیتال» می‌شود
  • ضرورت افزایش نقش اقتصاد دیجیتال در اقتصاد کشورها