Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@16:38:33 GMT

تشدید نظارت بر خبازی‌های کرمانشاه ضروری است

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۳۴۱۸۱

تشدید نظارت بر خبازی‌های کرمانشاه ضروری است

تغییر موقعیت شهر کرمانشاه از آبی به زرد زنگ خطر شیوع کرونا را به صدا درآورد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز ، نانوایی ها از جمله مراکز تجمع مردم هستند که در روزهای شیوع کرونا از نظر نقش آنها در انتقال بیماری بسیار حائز اهمیت اند.

به دنبال افزایش موارد شناسایی شمار مبتلایان به امیکرون و تغییر وضعیت کرمانشاه از آبی به زرد، نظارت جدی بر خبازی های کرمانشاه ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رعایت پروتکل های بهداشتی در نانوایی های کرمانشاه حدود ۶۰  درصد است

بهمن خدادادیان در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهار داشت: واحدهای نانوایی پاشنه آشیل هستند زیرا اکثر مردم برای خرید نان به این‌ مراکز مراجعه می کنند.

وی افزود: بر اساس بازرسی های انجام شده رعایت پروتکل های بهداشتی در نانوایی های کرمانشاه حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد است .

کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه گفت: برای نانوایی های متخلف جرائمی چون قطع سهمیه آرد، معرفی به دادگاه و جریمه های نقدی در نظر گرفته شده است.

خبازی ها نسبت به رعایت پروتکلهای بهداشتی قانونمند هستند

رامین پهلوانی نیز در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهار داشت: علاوه بر ۳۶۲ نیروی بسیجی از ظرفیت بازرسان اتاق اصناف، جهاد کشاورزی و سازمان صمت به منظور بازرسی از نانوایی های کرمانشاه استفاده می شود.

وی افزود: در نظارت های مذکور، بر عواملی چون رعایت پروتکل های بهداشتی، رعایت وزن، کیفیت و قیمت نان، نظارت می شود.

رییس بازرسی و نظارت اتاق اصناف کرمانشاه با بیان اینکه تخلفات در سطح خبازی ها کمتر شده، گفت:کم فروشی و گران فروشی عمده ترین تخلف نانوایان بوده است.

پهلوانی تصریح کرد: اصناف از جمله خبازی ها نسبت به رعایت پروتکلهای بهداشتی قانونمند هستند.

وی افزود: نظارت از خبازی ها، عطاری ها، مراکز فروش لوازم آرایشی- بهداشتی و آرایشگاه های زنانه به صورت روزانه انجام می شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: نانوایی ها خبازی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۴۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، عبدالعظیم بهفر، سرپرست اداره کل فراورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور بازوهای اجرایی معاونت غذا و دارو هستند که در هر یک از این دانشگاه‌ها این معاونت مستقر بوده و نسبت به بررسی و بازرسی مراکز عمده توزیع فرآورده‌های سلامت محور اقدام می‌کنند.

وی افزود: در صورت مشاهده تولید بدون مجوز یا واردات فاقد آن پس از توقیف محصول یا کالا، صاحب آن نیز به مراجع قضائی معرفی و تا حصول نتیجه، پرونده پیگیری می‌شود.

بهفر ادامه داد: این اداره کل در هر مرکز تولید فرآورده‌های غذایی مسئول فنی را به عنوان نماینده خود دارد که کنترل کیفیت کالاها را به عهده دارد لذا چنانچه تخلفی صورت بگیرد ضمن پیگیری موضوع از مسئول فنی به عنوان نماینده ما، با صاحب کارخانه نیز برخورد صورت می‌گیرد و از عرضه محصول در سطح عرضه جلوگیری می‌شود.

وی همچنین در خصوص نظارت بر کارگاه‌های کوچک که تعدادشان در کشور هم رو به افزایش است، بیان داشت: کارگاه‌های سنتی دارای شناسه نظارت کارگاهی هستند که کالاهای خودشان را به آزمایشگاه‌های مورد تأیید سازمان غذا و دارو ارائه می‌دهند و چون فعالیت قانونی دارند در نظارت‌های ما رصد می‌شوند و با لحاظ شرایط قابل اعتماد مردم هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی
  • کشف بیش از یک تن نان خشک در مشهد
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در سطح استان کرمانشاه
  • تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه
  • تشدید گشت کنترل و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی استان همدان
  • تشدید برخورد با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه
  • مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه تشدید می‌شود
  • مقابله با حفر چاه های غیرمجاز در کرمانشاه تشدید می شود
  • تشکیل ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی