Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین، «مهدی صبایی» با بیان اینکه تصمیم جدید هیات مدیره فرابورس درخصوص نحوه اجرای تبصره ۳ ماده ۱۵ دستورالعمل فعالیت بازارگردانی باعث افزایش نقدشوندگی در بازار می‌شود، افزود: وظیفه صندوق تثبیت، ورود به بازار در مواقع بحرانی است که با هدف کنترل و کاهش ریسک انجام می شود و نقدشوندگی مهمترین محور برای حمایت از بازار در مواقع بحرانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصمیم فرابورس را در خصوص چهار برابر شدن دامنه نوسان با درخواست بازارگردان برای نمادهایی که پنج روز صف باشند در جهت نقدشوندگی بازار اقدام بسیار خوبی دانست و گفت: چنین تصمیم‌هایی به ایجاد تعادل پایدار در بازار سرمایه کمک می‌کند و باعث می‌شود قدرت صندوق تثبیت برای اجرای وظایف حمایتی بیشتر شود.

صبایی هرگونه تصمیمی که منجر به افزایش نقدشوندگی شود را قابل تقدیر دانست و افزود: برداشته شدن حجم مبنا در بازار پایه مشروط به تشکیل صف فروش مستمر، تصمیم دیگری از هیات مدیره فرابورس بود که توانست بخشی از صف‌های فروش بازار پایه را جمع آوری و نمادها را به تعادل نزدیک کند.

رییس هیات عامل صندوق تثبیت بازار سرمایه با تاکید بر اینکه همچنان عدم تعادل در بسیاری از نمادهای بازار باعث کاهش اثربخشی اقدامات این صندوق می‌شود، گفت: مصوبه اخیر هیات مدیره فرابورس در راستای افزایش نقدشوندگی سهام، تعمیق بازار و تسریع قرار گرفتن قیمت سهم در محدوده تعادلی می‌شود.

به گفته وی، چنین تصمیم‌هایی حضور موثرتر صندوق تثبیت و همچنین بازارگردان‌ها در نمادهای فرابورس برای افزایش نقدشوندگی بازار سرمایه را به دنبال دارد.

صبایی با اشاره به اینکه صندوق تثبیت هرچند بازارگردان نیست اما مدیریت ریسک بازار در روزهای بحرانی را برعهده دارد، گفت: هدایت منابع این صندوق در بازار باید اثربخش باشد و در زمان بحران سهم را به نقطه تعادل نزدیک کند.

رییس هیات عامل صندوق تثبیت بازار سرمایه شرط لازم را برای این موضوع اتخاذ تصمیم‌هایی در سطح هیأت مدیره بورس‌ها برای تغییرات ریزساختارهای بازار دانست و اظهار داشت: وقتی شرط لازم بازار یعنی قرار گرفتن قیمت سهم در نقطه تعادلی اتفاق بیفتد، صندوق تثبیت و بازارگردان ها به خوبی می‌توانند به وظیفه خود عمل کنند.

وی با اشاره به اینکه در شرایط امروز بازار، بسیاری از نمادها مدتها است از نقطه تعادلی خود فاصله دارند، گفت: قیمت سهام باید در محدوده تعادلی قرار داشته باشد تا صندوق تثبیت و بازارگردان در زمان های بحرانی بتوانند وارد شوند اما هرگونه حرکت بازارگردان و صندوق تثبیت، قبل از پایداری قیمت تعادلی در بازار باعث هدر رفتن منابع می‌شود.

صبایی تصمیمات اخیر فرابورس را گامی موثر در متعادل سازی قیمت‌ها در بازار دانست و افزود: چنین اقداماتی باعث روان شدن معاملات می‌شود که می‌تواند به نهادهایی مثل بازارگردان‌ها و صندوق تثبیت کمک کند.

این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد بازار سرمایه فرابورس بورس ایران مهدی صبایی بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر اخبار مرتبط پشت پرده پاداش شرکت بورس «حجم مبنا» مانعی برای نقدشوندگی بازار پایه بود / منتظر حذف تدریجی دامنه نوسان هستیم خداحافظی با یک ابزار ناکارآمد / حجم مبنا؛ از تولد تا حذف کد‌های بورسی مسدود شده رفع محدودیت شدند در جلسه فرابورس با فعالان بازار چه گذشت؟ / تاکید کارشناسان بر عرضه سهام استارت‌آپ‌ها ریشه یابی مشکلات بورس در ایران / تعیین نرخ خوراک، تاثیر موقتی دارد ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال تحلیل بیت کوین نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ شرایط فروش خودرو ثبت نام ایران خودرو ثبت نام سایپا نمودار تغییرات قیمت طلا . ارز . شاخص بورس آخرین خبر ها آمادگی برای واکسیناسیون ۸ میلیون کودک زیر ۱۲ سال فقط ۱۰ درصد زعفران تولیدی کشور در بورس کالا عرضه می‌ شود آخرین وضعیت آمار جهانی کرونا نرخ رسمی ۱۳ ارز کاهش یافت پژو پرشیا ۲۶۵ میلیون تومان شد (جدول) از قیمت روز لاستیک زودتر با خبر شوید! افزایش تعداد شهرهای زرد کرونایی استان کرمانشاه صندوق تثبیت بازار سرمایه عهده‌دار بازار سرمایه در روزهای بحرانی بهارستان نشینان به فکر تحمیل بیکاران به بخش خصوصی چرا خبر کناره‌ گیری نفیو پس از دو ماه منتشر شد؟ رشد ۱۵هزار واحدی شاخص کل بورس در ۳۰دقیقه آغازین معاملات از انبار ۳۳ شرکت سیمانی، آنلاین خرید کنید فقط ٣٠ کالا در سبد صادراتی غالب ایران به اوراسیا جدیدترین وضعیت ابتلا به کرونا در قزوین تشکیل دادگاه‌ های تجاری در ایران ضرورت دارد؟ آغاز چانه زنی برای برقراری روابط تجاری ایران و ژاپن افزایش موارد ابتلا به اومیکرون در سمنان و شاهرود اجرای آزمایشی قانون اساسنامه شرکت ملی پست تمدید شد بازار رمزارزها سبزپوش شد چند راه اثبات شده برای افزایش عمر باتری در اندروید دریافت جایزه ملی مدیریت مالی ایران توسط بانک ایران زمین مذاکره مستقیم به معنا نزدیک بودن توافق نیست کاهش قیمت گاز پتروشیمی‌ها و فولادی‌ها محدودیت‌ های کرونایی در هلند کمتر شد قالیباف: قراردادی بین ایران و چین بسته نشده است شهرستان‌ های بوشهر در وضعیت زرد کرونایی قیمت سشوار (جدول) بحران اوکراین، آماده‌ باش آمریکا با تبر به جان بورس افتاده اند تکرار آمادگی آمریکا بر مذاکره مستقیم با تهران آغاز به کار چهلمین جشنواره فیلم‌ فجر با بلیت فروشی آنلاین + فیلم مهاجم تیم ملی آرژانتین در تور منچسترسیتی آخرین مهلت ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ کشور در شاخه بالا رونده موج «اومیکرون» نامه رییس کمیسیون اقتصادی مجلس به رییسی و قالیباف دانشگاه ها از بهمن ماه حضوری می شود ایرادات طرح تغییر سهمیه بنزین رنگ قرمز به نقشه کرونایی کشور بازگشت ۴ سناریو برای بازار نفت ایران تصمیم مجلس برای منابع شرکت ملی گاز واریز سود سهام عدالت تا پایان سال تحریم پوتین در صورت حمله به اوکراین ناپدید شدن رییس امنیت فرودگاه بغداد بی‌ ثباتی در کمین ایتالیا کناره‌ گیری سعد حریری از سیاست قیمت تلویزیون‌‌ (سایز بزرگ / جدول) رونق بازار شمش، همزمان با خاموشی در صنعت فولاد! گفتگوی تلفنی وزیر خارجه قطر با امیرعبداللهیان قیمت پراید (جدول) شوکران عرضه و تلخ‌ کامی بازار پتروشیمی DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بازار سرمایه فرابورس بورس ایران مهدی صبایی صندوق تثبیت بازار سرمایه افزایش نقدشوندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۴۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام خودروی سایپا 700 میلیون تومان شد؟

روزانه در سایت "نبض بورس" گزید‌ه‌ای از آخرین اخبار و مطالب جذاب پیرامون بازار سرمایه، مسکن، ارز، انرژی و سرمایه گذاری تهیه و منتشر می‌گردد. گزارش کامل از گزیده‌ خبرهای امروز «نبض بورس» (https://nabzebourse.com) را با کلیک بر تیتر آن بخوانید.

سهامداران امروز فروشنده این نمادها بودند

جدیدترین خبر از حراج سکه

 

این بازار بعد از ۷ ماه نزولی خواهد شد!

 

نرخ حواله و اسکناس دلار چقدر شد؟

 

تحقق سود ۱۲۸۵۶ ریالی برای این نمادبورسی

 

 کدام خودروی سایپا 700 میلیون تومان شد؟

ترمز فروش این شرکت کشیده شد

 

سرخطی های فردا کدام نمادها هستند؟

 

زیرمجموعه وسنا و مپنا به فرابورس می آید؟

 

ورود و خروج سهامداران درصدی ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

 

 

دیگر خبرها

  • خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی
  • نزول بورس برای چهارمین روز متوالی؛ شاخص هم‌وزن قد کشید
  • گزارش روزانه بورس ۱۲ اردیبهشت/ افت ۴ هزار واحدی شاخص
  • جاماندگی بورس از بازار‌ها
  • عبور از دژاووی بورسی
  • کدام خودروی سایپا 700 میلیون تومان شد؟
  • تثبیت قیمت نفت در پی مذاکرات آتش‌بس در خاورمیانه
  • بورس همچنان ریزشی؛ سهامداران نگران شدند
  • زیرمجموعه وسنا و مپنا به فرابورس می آید؟
  • مشکلات اقتصاد ایران راه‌حل سیاسی دارد؟