Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، روابط عمومی فرمانداری گناوه روز چهارشنبه به نقل از  رقیه زنگنه نژاد در نشست با بانوان مدیر و تعدادی از بانوان فرهیخته و موفق این شهرستان افزود: باگذشت بیش از چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی، بانوان ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و مدیریتی به توانمندی‌ها و خودباوری های بزرگی دست یافته‌اند و در همه سطوح از توانایی‌ها آنها استفاده می‌شود که جامعه به وجود آنها افتخار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهارداشت: بانوان در کنار نقش هایی که ایفا کرده اند، به عنوان محور کانون خانواده و تربیت کنندگان نسل‌های آینده هستند که به تعبیر فرمایش مقام معظم رهبری بالاترین نقش و سطح برای آنها نیز این نقش است.

زنگنه نژاد با تبریک میلاد فرخنده  حضرت فاطمه زهرا (س) و هفته گرامیداشت مقام زن و مادر اظهار داشت: حضرت فاطمه زهرا (س) الگویی تمام عیار برای جامعه زن مسلمان و زنان تراز اول انقلاب است.

وی گفت:  شهرستان گناوه دارای ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فراوانی در سرمایه انسانی با دارابودن نیروهای خلاق، توانمند، اجتماعی و سیاستمدار، ارزشی و انقلابی است و در ابعاد اجتماعی، سیاسی و در زمینه‌های مختلف دیگر نیز ظرفیت‌های فراوانی دارد که لازم است از این فرصت ارزشمند برای پیشرفت  این منطقه هر چه بیشتر بهره برده شود.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر اظهار کرد: پیشرفت و توسعه یافتگی شهرستان باید در همه ابعاد در نظر گرفته شود و می‌طلبد تا کسانی که دغدغه پیشرفت شهرستان بویژه کمک به توانمند سازی بانوان را دارند در کنار دولت مردان و سایر نخبگان حوزه اجتماعی در همه ابعاد برنامه ریزی کنند.

وی افزود: در شهرستان گناوه بانوان توانمند و کارآفرین زیادی در حال فعالیت هستند و از مهم‌ترین آن، راه اندازی بازارچه‌های فروش محصولات تولیدی توسط این قشر  است.

زنگنه نژاد بیان کرد: کارآفرینان و فعالان حوزه کارآفرینی بانوان در شهرستان باید به سمت کارآفرینی اجتماعی پیش بروند، محوریت حوزه کارآفرینی در منطقه را برعهده بگیرند و توانایی دریافت آموزش‌ها و ایجاد طرح و برنامه را برای کارآفرینی داشته باشند.

وی با بیان اینکه بسیاری از محصولات تولیدی بانوان اگر در یک فرایند بازتولید قرار گیرد، قابلیت صادرات خواهد داشت افزود: از ظرفیت‌های استان بوشهر همجواری با کشورهای حوزه خلیج فارس است که بسیاری از محصولات تولیدی و صنایع دستی بانوان اگر با محوریت تولید و طراحی مناسب و کارآفرینی باشد می‌تواند از این طریق به بازارهای جهانی صادر و معرفی شود.

وی گفت: در شهرستان گناوه با داشتن جوانان مستعد و توانمند زمینه مناسب برای تاسیس مدرسه کارآفرینی به منطور پرورش نیروی جوان مستعد و توانمند و براساس اصول و ظرفیت‌های شهرستان از جمله گردشگری و دست یابی به بازار کسب و کاروجود دارد که باید از این ظرفیت بهره برد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر گفت: از مهمترین موارد مهم در شهرستان گناوه حضور خیران ست که در حوزه های مختلف حضور فعال دارند و  باید از این ظرفیت به نحو مناسب استفاده کرد.

وی بیان کرد: بازارچه‌های محلی حوزه خیران و بخش خصوصی در بخش کارآفرینی استفاده و بازارچه‌های محلی مسجد محور تاسیس شود تا بتوان به نحوه مطلوب‌تری از این موقعیت برای کارآفرینی بانوان استفاده شود.

زنگنه نژاد گفت: شهرستان گناوه بانوان توانمند، انقلابی، ارزشی، جهادی و کارآمدی دارد که انتظار می‌رود فرماندار انقلابی شهرستان در انتصابات به حوزه بانوان نگاه ویژه داشته باشد.

وی در باره بودجه‌های در نظر گرفته شده حوزه زنان و خانواده استان در سال آینده افزود: در جلسه شورای معاونان استانداری با حضور فرمانداران سراسر استان، تاکید شد که بودجه حوزه زنان و خانواده به طور اختصاصی در بودجه ۱۴۰۱ لحاظ  تا در سال آینده برنامه‌ها و طرح‌های این حوزه در سطح استان به نحو کامل اجرا شود.

در این نشست، بانوان شرکت کننده نظرات خود را در حوزه‌های مختلف بیان کردند و در پایان از بانوان مدیر و تعدادی از بانوان فرهیخته و موفق شهرستان گناوه تجلیل به عمل آمد.

برچسب‌ها بوشهر انقلاب اسلامی ایران سند راهبردی توانمند سازی زنان گناوه کارآفرینی بانوان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر انقلاب اسلامی ایران بوشهر انقلاب اسلامی ایران گناوه کارآفرینی بانوان شهرستان گناوه زنگنه نژاد ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۴۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخگویی مدیران استانداری خراسان رضوی به هم‌استانی‌ها در سامانه سامد

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، «شریفی» مدیرکل دفتر امور فنی و عمرانی، «برامکی» مدیرکل دفتر امور شهری و شوراها، «سراجی» مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌ها و «عباسی» سرپرست مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی در برنامه سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت «سامد» از طریق شماره تلفن ۱۱۱ پاسخگوی مطالبات مردم استان بودند.   «شیوا خوش‌نسب» مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی هم در این برنامه با سرپرستان خانوار بانو درباره مطالبات مطرح شده در حوزه‌های عمرانی، مسکن، طرح نهضت ملی مسکن و طرح‌های روستایی، گفتگو کرد.   طی برنامه حضور مدیران حوزه معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی در سامانه سامد، ۱۵۰ تماس در حوزه شهری، روستایی، مدیریت بحران و فنی و عمرانی برقرار شد.

دیگر خبرها

  • هیمنه دشمن در عملیات وعده صادق در هم شکست
  • پاسخگویی مدیران استانداری خراسان رضوی به هم‌استانی‌ها در سامانه سامد
  • شوراهای برتر استان بوشهر تجلیل شدند
  • تاکید مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی بر اهمیت استعداد یابی
  • نخستین حلقه‌ مستند روایی «معجزه مادری» در بوشهر رونمایی شد
  • طرح مرکز رشد و نوآوری توسعه اکوسیستم کارآفرینی کردستان (تاک) افتتاح شد
  • ۱۲۹۵ داوطلب از شهرستان گناوه در آزمون سراسری شرکت می کنند
  • بانوان در نظام و انقلاب اسلامی جایگاه ویژه ای دارند
  • نظام مسائل باید حلقه واسط در توانمندسازی بانوان باشد
  • حل مشکلات اصلی بانوان را نباید به حاشیه راند