Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، نشست مدیران کل مدیریت بحران‌های استان‌های سراسر کشور صبح امروز مورخ ششم بهمن‌ماه در محل پژوهشکده سوانح طبیعی با حضور مدیران استانی و اعضا ذی‌ربط برگزار شد.

نژاد جهانی در این نشست با تشریح آمار مصوبات جبران خسارت ناشی از حوادث طبیعی در سال جاری گفت: تعداد مصوبات ۹ مورد است که از این بین تعداد واحد احداثی شهری دو هزار و ۶۹ واحد، تعداد واحد احداثی روستایی شش هزار و ۴۸۹ واحد، تعداد واحد تعمیری شهری و روستایی ۱۰ هزار و ۱۱۷ واحد و تعداد واحد مشمول کمک معیشتی ۱۳ هزار و ۱۵۰ واحد مسکونی شهری و روستایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست معاونت فنی و هماهنگی بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران با تاکید بر لزوم ارسال گزارش‌های ثانویه خسارات با مستندات کافی اظهار کرد: گزارشات ثانویه باید شامل تصاویر مناسب و فنی از مناطق آسیب‌دیده، مختصات نقاط آسیب‌دیده شامل ساختمان‌ها و زیرساخت‌های مهم نظیر مدارس، بیمارستان، پل، جاده و… باشد

وی در ادامه بر لزوم ارسال گزارش خسارت ناشی از حوادث طبیعی در موعد مقرر تاکید کرد.

در ادامه این نشست هر یک از حاضرین گزارشی در حوزه فعالیت خود ارائه کردند و پیرامون مسائل مطروحه بحث و تبادل‌نظر صورت گرفت.

کد خبر 5409302

منبع: مهر

کلیدواژه: حوادث پیشگیری از حوادث و سوانح مدیریت بحران شهرداری تهران شورای شهر تهران پلیس راهور آلودگی هوا روز مادر آتش نشانی خط ویژه آتش سوزی دادگاه مهدی چمران زنان کمیته امداد امام خمینی ترافیک روز زن تعداد واحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۴۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟ | اینفوگرافیک

گروه دیپلماتیک - همشهری آنلاین: قاره آسیا بدترین حوادث آب‌وهوایی به ویژه سیل را در جهان تجربه می‌کند. شبکه تی آر تی ترکیه با اشاره به بحران گرمایش جهانی و بالا رفتن بی‌سابقه دمای زمین نوشته دمای کره زمین نسبت به دوره ۱۹۶۰-۱۹۹۰ دو برابر شده است و این گرمایش بی سابقه تبعات فاجعه‌باری به ویژه در قاره آسیا داشته است.

بنا براین گزارش،‌ ۷۹درصد از بلایای طبیعی آبی در سال ۲۰۲۳ میلادی در قاره آسیا به وقوع پیوسته است.

۶۰درصد از بلایای طبیعی مرتبط با سیل بوده است. فجایع محیط زیستی در قاره آسیا ۲هزار قربانی داشته است. و این حوادث محیط زیستی زندگی بیش از ۹میلیون نفر را به‌طور مستقیم تحت تاثیر قرار داده است.

دولت چین اوایل هفته جاری اعلام کرد که بر اثر بارش باران‌های سیل‌آسا در گوانگ‌دونگ پرجمعیت‌ترین استان این کشور، مجبور شده تا حدود ۶۰ هزار نفر را از خانه‌هایشان تخیله کند. هفته گذشته نیز سیل بی سابقه در امارات متحده عربی خسارت های گسترده ای را برجای گذاشت. برخی پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که این سیل به ویژه در شهر دبی یک میلیارد دلار خسارت به بار آورده است.

کد خبر 846954 برچسب‌ها سيل خبر مهم محیط زیست جهان

دیگر خبرها

  • علم چگونه معمای «مثلث برمودا» را حل کرد؟
  • وقوع ۳۰ حادثه کوهستان در کرمانشاه/ استان دوم کشور در حوادث کوهستان هستیم
  • تشریح نشست کمیسیون اصل نود توسط خضریان
  • اشتراک‌پذیری بیش از ۱۰ هزار مشترک جدید در مناطق شهری و روستایی ایلام
  • خسارت بارش تگرگ به ۲ روستای ششتمد خراسان رضوی
  • شاهد سرعت گرفتن اجرای نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی هستیم
  • مقاوم سازی ۳۵۰ هزار واحد نهضت ملی روستایی درکشور
  • اتصال ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی به شبکه سراسری گاز در کردستان 
  • گازرسانی به ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی در کردستان
  • بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟ | اینفوگرافیک