Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-28@00:35:07 GMT

نقل و انتقال سوابق بیمه یا بازنشستگی تسهیل می شود

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۳۵۳۵۸

‍‍‍‍‍‍

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  ایرنا، در نشست علنی امروز- چهارشنبه (۶بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح نقل و انتقال سوابق بیمه یا بازنشستگی بین صندوق‌های بازنشستگی مورد بررسی قرار گرفت و نمایندگان با بررسی دو شوری کلیات آن با ۱۸۹رای موافق و ۱۴ رای مخالف و ۳رای ممتنع  از مجموع ۲۱۹ آرای ماخوذه موافقت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نصرالله پژمانفر در مخالفت با این طرح گفت: بیمه و تامین اجتماعی، مساله امنیت روحی و روانی را در جامعه فراهم می کند، اما این مساله ساده و روان را به دلیل قوانین شتابزده پیچیده کردیم و تبعات زیادی برای بیمه شدگان دارد.

نماینده مردم مشهد افزود:برای این موضوع باید تدبیری اندیشیده شود با ارائه این طرح و پیشنهاد طرح پیچیده تر می شود همچنین ابهاماتی در تعاریف  این طرح وجود دارد و حجم قابل توجهی از شکایات مردم را به دنبال خواهد داشت.

پژمانفر تصریح کرد: در این طرح به بیمه شده توجه نشده است و از دیگر اشکالات  این طرح  طولانی بودن فرآیند نقل و انتقالات است این طرح باید به کمیسیون برگردد و اصلاح شود.

 وی در بخش دیگری از اظهارات خود خواستار ورود وزارت خارجه به استفاده کانادا از واژه خلیج عربی برای خلیج فارس در دستگاه‌های خود شد و گفت:دولت  حقیر کانادا که هنوز در یوغ بردگی دولت بریتانیا قرار دارد در اقدامی از واژه خلیج عربی در واژگان دستگاه‌های خود استفاده کرده است. وزارت امور خارجه حتما باید با این موضوع برخورد کند.تا تاریخ بشریت بوده نام خلیج فارس، فارس بوده و متعلق به ایران اسلامی می‌باشد. "ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست" انتظار می‌رود وزارت خارجه به این موضوع رسیدگی کند.

شهریار حیدری به عنوان موافق این طرح گفت:این طرح در شرایطی تهیه شده که نظام بیمه دچار اشکالات زیادی هستند و با حضور کارشناسان این طرح بررسی شده است  در تلاش  است تا نظم و انضباطی به صندوق های بازنشستگان ببخشد.

نماینده قصر شیرین اظهار داشت: وضعیت گذشته برای بیمه شدگان مطلوب نیست افراد در این زمینه سرگردان و گله مند هستند در چنین شرایطی این طرح تهیه شده تا نظمی به بیمه شدگان ببخشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد بکار بردن کلمه خلیج عربی از سوی دولت کانادا گفت:در تمام نقشه های تاریخی از خلیج فارس همواره با عنوان بحر فارس یا خلیج فارس یاد شده است و این خلیج برای همیشه فارس خواهد ماند.

وی افزود:دریای خلیج فارس حتی بر روی قدیمی ترین نقشه ها با عنوان خلیج فارس ثبت شده است، اگر خود کشورهای عربی نیز نگاهی به نقشه های تاریخی بیندازند با این واقعیت روبرو می شوند. بنده در کتابخانه بغداد نیز که یکی از معتبرترین کتابخانه های عربی می باشد این موضوع را دنبال کردم و متوجه شدم همیشه از این دریا با عنوان خلیج فارس یاد شده است.

نماینده قصر شیرین اظهار کرد: هیچ گاه در تاریخ از این دریا با عنوان خلیج عربی یاد نشده است. کشورهای عربی نباید تحت تأثیر انگلیس، آمریکا و رژیم صهیونیستی که به دنبال ایجاد تفرقه در منطقه هستند، قرار بگیرند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: این کشورها در طول سالیان گذشته به دنبال ایجاد تفرقه بین کشورهای منطقه بوده اند که یکی از آن ها استفاده از عنوان جعلی برای خلیج همیشه فارس است. خلیج فارس برای همیشه خلیج فارس خواهد ماند و خود کشورهای عربی نیز به این واقعیت واقف هستند. هیچ گاه در نقشه های تاریخی از عنوانی غیر از خلیج فارس و یا بحر فارس برای این دریا استفاده نشده است.

فاطمه محمد بیگی در موافقت با این طرح گفت: در این طرح به  قشر کارمندان و کارگران  توجه شده است و حتی نیروهای نظامی و انتظامی  که  مشمول انتقال می شوند و می خواهند در سنگر دیگری  ایفای وظیفه  کنند در مورد نقل و انتقالات صندوق ها با مشکل مواجه می شوند در مجموع پرداخت مابه التفاوت برای مردم مشکلاتی را به وجود آورده است. 

نماینده مردم قزوین اظهار داشت:این طرح به خوبی در کمیسیون بررسی شده و نمایندگان صندوق ها هم  در این جلسات  حضور داشتند  پیشنهاد این است که کلیات این طرح تصویب شود و مجددا با دو شوری در کمیسیون بررسی شود.

محمد رضا دشتی اردکانی در مخالفت با این طرح گفت: ما دچار تورم قانون در کشور  هستیم  قانون های زیاد وضع می شود. این طرح مشکل چند نفر را در حل می کند؟  ما طرح های مهم تری از این موضوع در کشور داریم که باید رسیدگی شود.

وی افزود:بر اساس این طرح مابه تفاوت صندوق باید پرداخت شود در برخی از این صندوق ها، بازنشستگان تا ۵۰ میلیون تومان دریافت می کنند و تبعیض بین پرداخت ها مشهود است به نظرم این با اصل ۴ قانون اساسی مغایرت دارد از ریاست مجلس خواستارم که با دوشوری بررسی شود تا حقوق بازنشستگان ضایع نشود.

منبع: ایرنا این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد بیمه بازنشستگان بیمه بازنشستگان بیمه بازنشستگی بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر اخبار مرتبط تمامی سوابق زیر ۱۰سال بیمه شدگان از بین می رود / تغییر روند بازنشستگی با طرح مجلس آخرین مهلت «حذف و اضافه» بیمه تکمیلی بازنشستگان سونامی سالمندی با افزایش نفود بیمه‌ای مهار می‌شود بیمه‌ای که قربانی تاخت و تازهای سیاسی دو دهه قبل شد افزایش سقف تعهدات بیمه تکمیلی بازنشستگان بدهی های دولت پرداخت شود، مشکل بازنشستگان حل می شود ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال تحلیل بیت کوین نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ شرایط فروش خودرو ثبت نام ایران خودرو ثبت نام سایپا نمودار تغییرات قیمت طلا . ارز . شاخص بورس آخرین خبر ها چرا کلسیم برای حفظ سلامت قلب ضروری است؟ بیت کوین امسال ۱۰۰ هزار دلاری می‌ شود؟ خستگی جسمانی موجب مرگ زودرس در سالمندان می شود قیمت دلار ۶ بهمن ماه۱۴۰۰ نقل و انتقال سوابق بیمه یا بازنشستگی تسهیل می شود افزایش قیمت طلای جهانی ویتامین D چقدر در ابتلا به دیابت نقش دارد آپارتمان های زیر قیمت تهران مصوبه بورسی هیات دولت منتشر شد + جزییات قیمت یخچال‌ (لوکس‌ ترین / جدول) صادرات نفت ۸۲۰ هزار بشکه در روز اعلام شد تبعات بسته ماندن فهرست دارویی اعلام آخرین وضعیت طارمی بعد از شایعه سفر با جت شخصی واکنش ابهام برانگیز رییس باشگاه زنیت درباره احتمال جریمه و تبعید آزمون برترین تصاویر خبری ۲۴ ساعت گذشته پرواز اجاره مسکن در شهر تهران / رشد ۵۰.۷ درصدی اجاره‌ بها هشدار صندوق پول به کشور السالوادور برای کنار گذاشتن بیت کوین اجاره خانه در رشت چند؟ محدودیت هایی برای تزریق آسترازنکا التیماتوم پلیس به رانندگان پرخطر قیمت مسکن در تهران به ۳۲ میلیون و ۹۴۰ هزار تومان رسید / افزایش ۱۸۰ درصدی حجم معاملات تور پاتایا چند؟ ( جدول ) دو علامت اصلی ابتلا به اومیکرون چیست؟ چگونه ایده های نوآور بورسی در محیط «آزمون» به بلوغ می‌ رسند؟ درخشش مجدد ستاره اول در همایش رتبه‌ بندی صد شرکت برتر ایران جعبه سیاه پرونده شهرداری به ترکیه گریخته است صفوف خرید و فروش بورس متعادل تر شدند آمادگی برای واکسیناسیون ۸ میلیون کودک زیر ۱۲ سال فقط ۱۰ درصد زعفران تولیدی کشور در بورس کالا عرضه می‌ شود آخرین وضعیت آمار جهانی کرونا نرخ رسمی ۱۳ ارز کاهش یافت پژو پرشیا ۲۶۵ میلیون تومان شد (جدول) از قیمت روز لاستیک زودتر با خبر شوید! افزایش تعداد شهرهای زرد کرونایی استان کرمانشاه صندوق تثبیت بازار سرمایه عهده‌دار بازار سرمایه در روزهای بحرانی بهارستان نشینان به فکر تحمیل بیکاران به بخش خصوصی چرا خبر کناره‌ گیری نفیو پس از دو ماه منتشر شد؟ رشد ۱۵هزار واحدی شاخص کل بورس در ۳۰دقیقه آغازین معاملات از انبار ۳۳ شرکت سیمانی، آنلاین خرید کنید فقط ٣٠ کالا در سبد صادراتی غالب ایران به اوراسیا جدیدترین وضعیت ابتلا به کرونا در قزوین تشکیل دادگاه‌ های تجاری در ایران ضرورت دارد؟ آغاز چانه زنی برای برقراری روابط تجاری ایران و ژاپن افزایش موارد ابتلا به اومیکرون در سمنان و شاهرود اجرای آزمایشی قانون اساسنامه شرکت ملی پست تمدید شد ورق در بازار رمزارزها برگشت؟ چند راه اثبات شده برای افزایش عمر باتری در اندروید دریافت جایزه ملی مدیریت مالی ایران توسط بانک ایران زمین مذاکره مستقیم به معنا نزدیک بودن توافق نیست کاهش قیمت گاز پتروشیمی‌ها و فولادی‌ها DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بیمه بازنشستگان بیمه بازنشستگان بیمه بازنشستگی نقل و انتقال طرح گفت بیمه شدگان خلیج عربی خلیج فارس صندوق ها نقشه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۵۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعکاس برنامه‌های روز ملی خلیج فارس در بوشهر از ۱۹ شبکه خارجی

مدیرکل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر گفت: بیش از ۱۹ شبکه معتبر خارجی به مناسبت روز خلیج فارس دعوت شده‌اند تا مکان رویدادهای تاریخ مقاومت خلیج فارس را آن گونه که هست ببیند و روایت کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اسماعیل سجادی‌منش ظهر امروز در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه دو برنامه برای روز ملی _شنبه هشتم اردیشبهت_خلیج‌فارس با همکاری دستگاه‌های فرهنگی، استانداری و رهنمودهای آیت‌الله صفایی بوشهری انجام خواهد شد، اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بیش از ۱۹ شبکه معتبر خارجی به مناسبت روز خلیج فارس دعوت شده‌اند تا مکان رویدادهای تاریخ مقاومت خلیج فارس را آن گونه که هست ببیند و روایت کنند.

وی با اشاره به اینکه شبکه‌های تلویزیونی ترکیه، آلمان، آمریکا، روسیه، ایتالیا، لبنان، چین، عراق، انگلیس، امارات متحده عربی، افغانستان و قطر برای انعکاس این روز ملی به بوشهر دعوت شده‌اند، افزود: مدیران فرهنگی، تهیه‌کنندگان، نویسندگان، شاعران، مدیران خبرگزاری‌های داخلی و چهره‌های رسانه‌ای کشور از جمله العالم، پرس‌تی وی، خبرگزاری‌های ایسنا، مهر، دانشجو نیز دعوت شده‌اند.

مدیر کلاً اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بوشهر با بیان اینکه ابتدای حرکت تور مقاومت از کنسولگری انگلیس است، گفت: عمارت امیریه، مسجد آل عصفور، قبر ژنرال انگلیسی، گورستان انگلیسی‌ها، ساحل ریشهر (محل نبرد احمد خان تنگستانی با انگلیسی‌ها) و موزه ملی خلیج‌فارس از موارد مورد بازدید در این تور است.

سجادی‌منش از برگزاری روز ملی خلیج‌فارس با نگاه وعده صادق و نمایش اقتدار ایران اسلامی در بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: این برنامه‌ها با همکاری منطقه دوم نیروی دریایی سپاه برگزار و در این راستا رزمایش اقتدار در نوار ساحلی بوشهر به نمایش گذاشته می‌شود، همچنین این برنامه از شبکه سه و در فواصل برنامه از شبکه یک و شبکه خبر نیز پخش خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری این مراسم در عرشه شناور نظامی با حضور معاون رئیس جمهور، دو تن از وزیران و دو نفر از وزارت امورخارجه اضافه کرد: شرح دفاع مقدس در خلیج‌فارس، نقش مقاومت شهید نادر مهدوی، تاریخ مقاومت و موزه تاریخ اسلام در این دو روز توسط چهره‌های مطرح کشور تحلیل می‌شود.

مدیرکل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر با بیان اینکه مطالعات صورت گرفته در کاوش‌های گورستان شغاب به صورت رسمی در خردادماه منتشر خواهد شد در خصوص تخصیص اعتبارات برای مرمت و ساماندهی بناها، بیان کرد: تخصیص اعتبار برای چهار مسجد بافت تاریخی، امامزاده عبدالمهیمن، میر محمد حنفی، امامزاده سلیمان گناوه، امامزاده زین العابدین زیارت دشتی، قبر شهید غضنفر السلطنه برازجانی، کاوش‌های باستان‌شناسی قلعه ریشهر، کاخ چرخاب، مسجد جامع بردستان و کتابخانه مصلحیان از جمله این موارد است.

منبع: فارس

کد خبر 748488

دیگر خبرها

  • همایش علمی خلیج فارس هویت ملی و تاریخی
  • پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی در سال ۱۴۰۲
  • انعکاس برنامه‌های روز ملی خلیج فارس در بوشهر از ۱۹ شبکه خارجی
  • اعلام برنامه های روز ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / همسان‌سازی یا افزایش حقوق کدامیک مهم‌ترند؟
  • پرواز پاراگلایدرها در آستانه روز ملی خلیج فارس
  • چگونه سربازی را به سوابق بیمه تبدیل کنیم ؟
  • ‌فرایند سرمایه‌گذاری در فارس تسهیل شود
  • ضرورت تسهیل و رفع موانع تولید در تحقق شعار سال
  • تمدید نام نویسی بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری