Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/زنجان رئیس اتحادیه گل‌فروشان و ماشین‌آلات کشاورزی استان زنجان گفت: شرایط دریافت وام برای خرید ماشین‌آلات کشاورزی مراحل پیچیده ای دارد.

حسن محمودپور در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: دریافت معرفی‌نامه از دهیار یا شورای روستا، ارائه مدارک هویتی شخص و مدارک زمین زراعی، باغ، دامداری و گواهی‌نامه به واحد مکانیزاسیون جهادکشاورزی، ارسال پرونده برای دریافت وام متقاضی به بانک متولی، فراهم آوردن ضامن مورد تایید بانک که اعم از سند زمین یا منزل یا کاسب دارای پروانه کسب، کارمند رسمی دولت با فیش حقوقی، پرداخت ۲۰ درصد از کل مبلغ فاکتور به حساب شخصی و اعطای ۸۰ درصد باقی‌مانده توسط بانک به صورت وام، انجام تغییر و تحول اداری توسط کارشناس بانک و واریز کل مبلغ به حساب ارائه شده توسط شرکت تولیدکننده در پیش فاکتور از مراحل خرید تراکتور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به جزئیات تسهیلات دریافت ماشین‌آلات مکانیزه بیان کرد: کشاورزان اعلام می‌کنند سود ۱۵ درصد و مهلت بازپرداخت ۵ ساله تنها در گزارش‌ها است و این تسهیلات با سود بیشتری به کشاورزان ارائه می‌شود.

رئیس اتحادیه گل‌فروشان و ماشین‌آلات کشاورزی استان زنجان افزود:‌ سالانه ۱۰ تا ۱۲ هزار نفر در استان زنجان متقاضی دریافت تراکتور هستند و فقط ۶۰۰ دستگاه تراکتور در سال به استان تعلق گرفته شده است.

این مسئول گفت: زنجان کارخانه تولید ادوات و ماشین‌آلات کشاورزی ندارد و استان مشهد اصلی‌ترین صادرکننده به استان زنجان است.

محمدپور خاطرنشان کرد: انتخاب اجباری ادوات توسط جهادکشاورزی و شرایط سخت دریافت وام به سود کشاورزان نبوده، اگر چه گاهاً افرادی متقاضی دریافت می‌شوند که واقعاً نیازی به این وسیله نداشته و صرفاً می‌خواهند به شکل یارانه‌ای تراکتور را بگیرند و در بازار آزاد به فروش برسانند که این امر سبب گرانی این وسیله شده و نیز در دراز مدت به ضرر کشاورزی واقعی خواهد بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زنجان استانی اقتصادی ماشین آلات کشاورزی ماشین آلات کشاورزی استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۵۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناوگان سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان نوسازی می‌شود

سرپرست سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان از نوسازی ناوگان این سازمان در سال جاری خبر داد و گفت: در اولین گام از نوسازی ناوگان نیز از ابتدای هفته جاری دو دستگاه کمپرسی ده‌چرخ جدید به ناوگان اضافه شد.

هادی اسحاقیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: از اوایل سال ۱۴۰۱ با سیاست‌گذاری کلان انجام شده در سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان برنامه‌ریزی برای نوسازی ناوگان این سازمان انجام و در دو قالب ماشین‌آلات خدمات شهری و ماشین‌آلات عمرانی اقدامات لازم برای نوسازی انجام شده است.

وی افزود: در این ارتباط چندین مناقصه برای خرید ماشین‌آلات مختلف در سال گذشته انجام شد و با تعیین پیمانکار، فرایند ساخت مکانیزم‌ها و ماشین‌آلات آغاز شده است.

سرپرست سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان تصریح کرد: در اولین گام از نوسازی ناوگان نیز از ابتدای هفته جاری دو دستگاه کمپرسی ده‌چرخ جدید به ناوگان اضافه شد و در حال ارائه خدمات است و از این طریق توانسته‌ایم ارائه خدمات را با کیفیت مطلوب‌تری ارائه کنیم.

اسحاقیان ادامه داد: امیدواریم تا نیمه سال ۱۴۰۳، تعدادی ماشین‌آلات و مکانیزم‌های جدید به ناوگان سازمان اضافه شود و از این طریق بتوانیم فرآیند نوسازی را تقویت و کیفیت خدمات را افزایش دهیم.

کد خبر 747382

دیگر خبرها

  • احداث آشیانه اداره ماشین آلات راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان
  • کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان تا ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت می کنند
  • دریافت وام قرض الحسنه 10 تا 100 میلیونی برای یارانه بگیران
  • چتر حمایتی بانک کشاورزی بر سر کشاورزان کردستانی + فیلم
  • ۱۴ هزار زوج اردبیلی وام ازدواج دریافت کردند
  • ۱۱ هزار متقاضی در اردبیل تسهیلات فرزندآوری دریافت کرده اند
  • ناوگان سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان نوسازی می شود
  • ناوگان سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان نوسازی می‌شود
  • شهرداری‌ها خط اول خدمت به مردم هستند
  • تجهیز، بازسازی و خرید ماشین آلات راهداری خراسان جنوبی با اعتبار ۱۳۲ میلیارد تومان